Zespół Scuderia stracił swojego cenionego dyrektora wyścigu Laurenta Mekiesa, który dołączy do AlphaTauri jako dyrektor zespołu. Tymczasem, szef konceptu pojazdu David Sanchez przeszedł do McLarena.
Szef zespołu Vasseur zatrudnił dyrektora ds. wydajności w Meredesie, Loica Serrę. Jednak długość umowy oznacza, że oficjalnie dołączy on dopiero w 2025 roku.
Vassuer powiedział, że wkrótce pojawią się kolejne ogłoszenia na temat nowych zatrudnień, ale były szef Renault i Sauber F1 powiedział, że „nigdy nie zaakceptuje”, że sukces Ferrari zależy od tych nowych pracowników.
Vasseur powiedział mediom przed Grand Prix Holandii w ten weekend, że jest „sfrustrowany” z powodu czasu potrzebnego na zmianę losów zespołu: „[Rekrutacja] to bardzo długi proces.
„Konsekwencją tego jest, że nowi pracownicy czasami dołączają do firmy po kilku miesiącach – niektórzy zaczynają pracę w firmie 1 stycznia 2024 roku, inni 1 lipca 2024 roku, jeszcze inni zaczną na początku 2025 roku – to bardzo długoterminowy proces.
„W pewnym sensie to trochę frustrujące, ponieważ masz wrażenie, że pracujesz na efekty dopiero za dwa do czterech lat. Ale jeśli nie zaczniemy tego robić, nigdy nie osiągniemy celu.
„To oznacza, że musimy na to naciskać. Myślę, że zrobiliśmy dobry krok naprzód.”
Dodał, że nawet jeśli te procesy będą się dłużyły, Ferrari ma już wystarczające zasoby i wystarczającą „ufność” w obecnym zespole, aby poprawić swoją czwartą pozycję w mistrzostwach konstruktorów.
Vasseur powiedział: „Wszystkie procesy w F1 są dość długotrwałe i wymagają dużo inercji.
„Kiedy chcesz pracować z ludźmi, musisz poczekać dwa lub trzy lata, aby zobaczyć wyniki tego…
„Ale nigdy nie zaakceptuję, że musimy czekać na tych ludzi, aby odnieśli poprawę, ponieważ mam także zaufanie do osób, które mamy w zespole.
„Musimy się poprawić, ale możemy wykonać lepszą pracę przy obecnym składzie.
„Musimy się skupić na tym, aby wyciągnąć najlepsze możliwości z tego, co mamy. To jest kolejne wyzwanie.
„Nie chcę odkładać celów na później, ponieważ byłoby to złe przesłanie, złe motywowanie.”
Vasseur zauważył, że podejście Ferrari pozostanie takie samo, nawet gdy ich nowi pracownicy dołączą, mówiąc, że nie ma „przed” i „po” jeśli chodzi o ich metody pracy.