Koreańska marka zrobiła znaczne postępy, aby nadgonić liderów WRC, Toyotę, w tym sezonie, ale po dziewięciu rundach Hyundai odniósł tylko jedno zwycięstwo na Sardynii w porównaniu do siedmiu zwycięstw Toyoty.
Największy postęp Hyundaia nastąpił podczas szybkich rajdów na żwirowych trasach. Na Estonii zajął drugie, trzecie i piąte miejsce, podczas gdy w miniony weekend Neuville drugi raz z rzędu zajął drugie miejsce, a Teemu Suninen był czwarty.
Hyundai obliczył, że tracił 0,17 sekundy na kilometr do Toyoty na Estońskich trasach żwirowych, podobnie jak w Finlandii, gdzie zespół skorzystał z własnego poligonu testowego.
Kierownik zespołu, Cyril Abiteboul, jest pewny, że prace nad rozwinięciem auta mogą zbliżyć go do Toyoty, a kolejna fala ulepszeń jest zaplanowana na październikowy okres homologacyjny.
Nie jest jasne, co dokładnie ma zostać wprowadzone, a zespół zdaje sobie sprawę, że musi również rozwiązać problemy z niezawodnością po serii uszkodzeń wałów napędowych podczas Rajdu Safari w Kenii w czerwcu.
„Myślę, że to sprawiedliwe przedstawienie naszego pakietu w obecnej formie”, powiedział Abiteboul Motorsport.com. „Musimy po prostu być zadowoleni z postępu, jaki poczyniliśmy w porównaniu do ubiegłego roku. Musimy zrobić więcej kroków naprzód w przyszłości.”
„Liczby nie kłamią, to fakty. To [0,17 sekundy na kilometr] jest tempo, które musimy osiągnąć w samochodzie poprzez mieszankę optymalizacji tego, co już mamy, ale także naszych rozwinięć, które zajmują trochę czasu.”
„Wiemy, że jesteśmy zbyt ciężcy i wiemy, że trochę nam brakuje stabilności z tyłu, co wynika z braku docisku aerodynamicznego, a także przewagi w prędkości, którą mieliśmy in the przeszłości.
„Jestem pewien, że w fabryce mamy znacznie więcej pomysłów niż te 0,17 sekundy, o których mówimy. Chodzi o to, aby znaleźć sposób na wdrożenie ich w samochodzie i mam nadzieję, że będziemy w stanie to zrobić przed 2027 rokiem.”
„Oczywiście wykorzystamy ten [październikowy] okres. Mamy jasne plany dotyczące sposobu wykorzystania tych dżokerów, ale szczerze mówiąc, są one bardzo ograniczone ze względu na pracę, jaką mamy przed sobą, aby uczynić samochód nieco bardziej niezawodnym. Nie zapominajmy o problemach, jakie mieliśmy w Kenii, które całkowicie nas nie opuściły.”
„Wiemy, że musimy zrobić samochód lżejszym i szybszym, więc to są trzy rzeczy, które musimy zrobić, a trzy dżokery, które mamy na ich wykonanie są bardzo ograniczone.”
„To ogromna frustracja, ponieważ mamy fabrykę, mamy biuro projektowe i produkcję oraz wszystkie zasoby, ale nie jesteśmy w stanie zrobić tego, co chcielibyśmy zrobić z powodu przepisów. Takie są realia.”
Hyundai jest 67 punktów za Toyotą w klasyfikacji konstruktorów, przy czterech rundach do końca sezonu.