W zeszłym tygodniu ogłoszono, że Taylor wróci do zespołu prowadzonego przez swojego ojca Wayne’a, prowadząc drugie auto Acura ARX-06 LMDh w Mistrzostwach IMSA SportsCar w przyszłym roku, w parze z Louisem Deletrazem.
To nie tylko kończy czteroletni okres w zespole Corvette, ale także ponad dekadę jako kierowca General Motors, gdy jeździł Corvette DP i Cadillac DPi podczas swojego pierwszego pobytu w WTR w latach 2013-2019.
Wyjaśniając decyzję dla wybranych mediów, w tym dla Motorsport.com, Taylor powiedział, że zastąpienie przez IMSA klasy GT Le Mans dla samochodów GTE klasą GT Daytona Pro opartą na GT3 w 2022 roku skłoniło go do rozważenia powrotu do kategorii prototypów.
„Zawsze widziałem swoją karierę związana z GM do samego końca, zwłaszcza gdy przeniosłem się do Corvette Racing, co zawsze było moim celem” – powiedział 32-latek.
„Ale kiedy zmieniły się zasady z nową klasą, a zasady Le Mans się zmieniły [z GTE Pro] po 2022 roku, odebrało to trochę z pasji i przyjemności prowadzenia tych samochodów, stylu jazdy, który lubię.
„Było trudno podjąć ostateczną decyzję, ale myślę, że w moim wieku i na tym etapie kariery jest to ekscytujący moment, aby wrócić do wyścigów prototypów, walczyć o zwycięstwa ogólne i ścigać się w klasie, która ma możliwość ścigania się o zwycięstwa ogólne na Le Mans, czego jeszcze nigdy nie robiłem”.
Zapytany, czy kiedykolwiek przewidywał, że wróci w końcu do zespołu WTR, prowadzonego przez rodzinę po przejściu do Corvette w 2020 roku, Taylor odpowiedział: „Nie, naprawdę nie. Kiedy opuściłem prototypy, wydawało się, że to już przeszłość.
„Wygraliśmy dwa mistrzostwa, zdobyliśmy dwa Rolexy [24 Godziny Daytona] i wiele innych rzeczy, które chciałem wygrać. Nigdy nie sądziłem, że wrócę, ale kiedy zmieniły się zasady, zrodziło się ponowne pragnienie powrotu.
„Nie było mowy o tym, żebym zastąpił Ricky’ego [Taylor] ani Felipe [Albuquerque]. Ale kiedy dołączył Andretti i pojawiła się opcja drugiego samochodu, rozmowy rozpoczęły się dość wcześnie po tym”.
Taylor dodał, że pomysł powrotu do odnowionej klasy GTP z samochodem marki GM Cadillac „nie był zbyt często omawiany wewnętrznie”.
„Myślę, że wszyscy zakładali, że jestem przede wszystkim facetem od Corvette” – powiedział. „Nie sądzę, żeby było wiele miejsc z Cadillakiem po stronie GTP, ale gdyby takie było, byłem otwarty na ich omówienie.
„Bycie z powrotem z rodziną to wspaniałe miejsce do bycia, niektóre z moich najlepszych lat były związane z zespołem rodzinnym i z Rickym, więc jestem podekscytowany rozpoczęciem pracy z Louisem i tworzeniem więcej wspomnień po stronie rodziny”.
Dodatkowe informacje dzięki Gary’emu Watkinsowi