Startup samochodów elektrycznych Mullen w tym tygodniu przedstawił aktualizację swoich planów dotyczących rozpoczęcia sprzedaży elektrycznego samochodu sportowego Qiantu K50 w Stanach Zjednoczonych.
K50 zadebiutowało w Chinach w 2016 roku i obecnie jest homologowane i przygotowywane do produkcji w Stanach Zjednoczonych przez Mullen, który będzie go sprzedawał jako GT (poprzednio Dragonfly).
Lokalna premiera Mullen GT zaplanowana jest na piątek na stadionie Citi Field w Nowym Jorku, gdzie swoje mecze rozgrywa drużyna baseballowa New York Mets.
Samochód charakteryzuje się aluminiową i węglową konstrukcją, napędem z dwoma silnikami, hamulcami Brembo i zadeklarowanym zasięgiem ponad 200 mil. Wnętrze jest wykończone skórą i Alcantarą, co daje sportowe i luksusowe wrażenia.
Mullen planuje oferować zarówno wersję standardową GT, jak i ostrzejszą GT RS. GT będzie dysponować mocą 375 KM, co wystarczy do przyspieszenia od 0 do 60 mph w 4,2 sekundy i ograniczonej prędkości maksymalnej 125 mph.
Mullen nie podał, ile mocy będzie miał GT RS, ale zapowiedział, że samochód ten będzie przyspieszał od 0 do 60 mph w 1,95 sekundy i osiągnie prędkość maksymalną 200 mph.
Dostępność i ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.
Mullen planuje również wprowadzić na rynek kompaktowego crossovera o nazwie Five. Będzie on również dostępny w wersji standardowej i RS. Mullen wcześniej ogłosił, że wprowadzenie Five na rynek planowane jest na połowę 2024 roku, a produkcja będzie miała miejsce w zakładzie w pobliżu Memphis w stanie Tennessee.
Mullen pracuje również nad samochodami elektrycznymi dla sektora komercyjnego poprzez przejęcie w 2022 roku innego startupu samochodów elektrycznych Bollinger. Potwierdzone pojazdy obejmują vana One klasy 1 oraz ciężarówkę Three klasy 3. Mullen wcześniej zasugerował również, że zamierza zbudować pickup B1 i B2 oraz SUV Bollingera.