• Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

Nowy Vauxhall Corsa 2023 facelift recenzja: popularny supermini zyskuje ostry nowy wygląd

Maciek Nowobilski by Maciek Nowobilski
in Auto News
0

[ad_1]

Znajdź swojego Vauxhalla Corsę

Oferty od naszych zaufanych partnerów na ten samochód i jego poprzedników…

UK New Cars logoUK New Cars logo

Znajdź swój idealny nowy samochód

Leasing.com logoLeasing.com logo

Największa strona porównująca

Albo szukasz miejsca na sprzedaż swojego samochodu?

Motorway logoMotorway logo

Reklama

Werdykt

Popularność Vauxhalla Corsa wydaje się utrzymywać po tym face liftingu. Ostre spojrzenie, bardziej wyrafinowana technologia i uproszczona struktura gamy, wraz z atrakcyjnymi stawkami finansowania, powinny zachęcić kupujących do odwiedzenia salonów Vauxhalla. Mimo że nasz wynik 3,5 gwiazdki nie jest wybitny, będziemy musieli do niego wrócić, gdy już wypróbujemy hybrydowe jednostki napędowe. Teoretycznie mają one potencjał poprawy doświadczenia z jazdy.

Vauxhall Corsa to nie tylko najlepiej sprzedający się model brytyjskiej marki, ale także najbardziej popularny nowy supermini w Wielkiej Brytanii w 2023 roku. Do końca października znalazło ono 33 641 domów, przegrywając jedynie z Fordem Puma i Nissam Qashqai w ogólnych rankingach sprzedaży.

To jeszcze bardziej imponujące, jeśli weźmiemy pod uwagę, że obecny model został opracowany w zaledwie 18 miesięcy. Była to pierwsza Corsa wydana po przejęciu marki Vauxhall przez Groupe PSA – obecnie część Stellantis – i inżynierowie Vauxhalla musieli zacząć od zera, korzystając z platformy CMP.

W rezultacie porzucono opracowywaną już jakiś czas zastępczynię Corsy General Motors. Radykalna decyzja okazała się wtedy trafnym ruchem, ale pośpieszny rozwój pozostawiał pole do poprawy wraz z nadchodzącym face liftingiem. I oto właśnie mamy ten samochód, najnowszy model korzystający z drobnych poprawek, aby nadal konkurować z rywalami takimi jak Hyundai i20, Renault Clio i Skoda Fabia. A po raz pierwszy mieliśmy okazję sprawdzić zaktualizowaną Corsę na naszym terenie.

Największa zmiana w najnowszej wersji nastąpiła z przodu, gdzie charakterystyczny design „Vizor” – połyskliwa czarna listwa wlotu powietrza, która łączy się z reflektorami po bokach – wprowadza Corsę w szeregi pasażerskich samochodów Vauxhalla. Na pewno jest to bardziej odważne i charakterystyczne niż poprzedni samochód, który chociaż był wystarczająco elegancki, to nie wyróżniał się z tłumu supermini. Nowa atrapa chłodnicy znajduje się powyżej zderzaka, który jest bardziej gładki i schludniejszy niż wcześniej.

Więcej recenzji

Testy grupowe samochodów
Głębokie recenzje
Testy drogowe
Testy samochodów używanych

Inne zmiany zewnętrzne są ograniczone do szczegółów. Wzory obręczy aluminiowych kół są nowe, dach został wyposażony w elegancką antenę płetwonurka zamiast poprzedniego przewodu, a pokrywa bagażnika teraz wyświetla nazwę „CORSA” na szerszym obszarze panelu. Do palety zewnętrznych kolorów dodano nowy kolor o nazwie Graphic Grey.

Oprócz tapicerki siedzeń, wnętrze nie zmieniło się rewolucyjnie, ale korzysta z wzrostu technologii. Całkowicie nowy system multimedialny oferuje znacznie lepszą grafikę i szybkość, a także bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto, podczas gdy cyfrowy panel wskaźników jest teraz standardem we wszystkich modelach.

Jak dotąd, dostępne będą wersje Corsy z silnikiem spalinowym i w pełni elektrycznym. Nowa wersja elektryczna uzyska zwiększenie pojemności baterii, wydajności, mocy i zasięgu i znajdzie się ponad obecnym napędem elektrycznym w gamie.

Mechanicznie nie ma żadnych zmian w przypadku modeli z silnikiem spalinowym – przynajmniej na razie. W 2024 roku gama silników benzynowych zostanie wzbogacona o wprowadzenie technologii hybrydowej 48-woltowej. 28-konny silnik elektryczny odciąży jednostki turbodoładowane o pojemności 1,2 litra, które będą oferować 99 KM lub 134 KM.

Na razie Corsa jeździ tak samo jak przedtem. Innymi słowy, nie wyróżnia się w żadnej dziedzinie, ale też nie jest słaba pod względem jakiejkolwiek konkretnej dziedziny. Układ zawieszenia jest bardziej na twardym końcu klasy – okazjonalne drgania o wysokiej częstotliwości są odczuwalne przy prędkościach autostradowych – ale wstrząsy dobrze są izolowane od kabiny. Samochód jest stosunkowo zwinny w zakrętach, ale kierownica ma pewną nieostrość, co hamuje zabawę.

Potrzebujesz sprzedać swój samochód?

Znajdź swoją najlepszą ofertę spośród ponad 5000+ dealerów. To takie proste.

Podczas obecnego modelu gama jest zakończona modelem benzynowym o mocy 128 KM, jednak naszym wyborem jest jednostka o mocy 99 KM. Odpowiednio reagująca i moment obrotowy – szczytowy moment 205Nm osiąga już przy 1750 obr./min – oferuje przyzwoity przepych bez konieczności zmiany biegu przez gumową skrzynię biegów.

Ceny zaktualizowanej gamy Corsy rozpoczynają się od 19 625 funtów. To cena modelu z silnikiem benzynowym o mocy 74 KM w wersji Design, która jest punktem wyjściowym do znacznie uproszczonej trójpoziomowej gamy. Wśród standardowego wyposażenia znajdują się 16-calowe obręcze aluminiowe, tylne czujniki parkowania, reflektory LED i technologia wspomagająca kierowcę, obejmująca ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych.

Średni model GS jest wyposażony we wszystkie potrzebne wyposażenie, dodając 17-calowe koła, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, wbudowaną nawigację i kamerę cofania. Tymczasem najwyższy model Ultimate dodaje adaptacyjne światła LED, podgrzewane kierownicę i fotele przednie (z funkcją masażu po stronie kierowcy), adaptacyjny tempomat i tapicerkę Alcantara.

Vauxhall jest również agresywny w swoich ofertach finansowych. Wybierz dwuletnią umowę PCP, a dostępne będzie zero procent APR, co przekłada się na miesięczne raty już od 145 funtów – chociaż będziesz musiał wpłacić niemal 6500 funtów w depozycie, aby skorzystać z tej oferty.

Model: Vauxhall Corsa GS 1.2 Turbo
Cena: 22 905 funtów
Napęd: Turbo 1,2-litrowy silnik 3 cylindrowy
Moc/mom: 99 KM/205Nm
Przekładnia: Ręczna 6-biegowa, napęd na przednie koła
0-100 km/h: 9,9 sekundy
Maksymalna prędkość: 120 km/h
Spalanie/CO2: 54,3mpg/117g/km
Wymiary (D/W/G): 4060/1765/1433mm
W sprzedaży: Już teraz
Tags: CorsafaceliftpopularReviewsharpsuperminiVauxhall
REKLAMA
Maciek Nowobilski

Maciek Nowobilski

Prywatnie właściciel BMW e46 M62B44 V8. Fan wolnossących jednostek, prawdziwy petrolhead od urodzenia. Mama powtarzała, że w przyszłości zostanę kierowcą F1 i wciąż wierzę, że jej marzenia się spełnią!

Next Post
10 rzeczy, których nie wiedziałeś o Fordzie RS200

10 rzeczy, których nie wiedziałeś o Fordzie RS200

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
No Result
View All Result
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

© 2021 Pasja Motoryzacja