Peugeot przedstawił nowy model rodziny E-5008, bardziej praktyczną wersję siedmioosobowego modelu E-3008. Oznacza to, że samochód ten został zaprojektowany nie tylko z myślą o nowej stylizacji i wnętrzu, lecz także bazuje na zupełnie nowej platformie od francuskiego producenta. Pierwsze egzemplarze w wersji elektrycznej zaczną pojawiać się na rynku w Wielkiej Brytanii na początku jesieni.
Podstawową różnicą między modelem E-5008 a E-3008 są ich wymiary zewnętrzne oraz siedmioosobowe wnętrze. Peugeot E-5008 jest dłuższy zarówno pod względem długości nadwozia (+250 mm), jak i rozstawu osi (+160 mm). To ułatwia podróżującym na tylnej kanapie komfortowe podróżowanie oraz dostęp do trzeciego rzędu siedzeń.
Sprawdziliśmy, jak wygląda nowy model 5008 i potwierdzamy, że przestrzeń w trzecim rzędzie siedzeń jest odpowiednia dla nastolatków lub osób dorosłych o niewielkim wzroście, a do niej można dostać się za pomocą zaczepu znajdującego się na górnej krawędzi zewnętrznego środkowego rzędu siedzeń. Peugeot twierdzi, że bagażnik oferuje pojemność na poziomie 259 litrów przy wszystkich siedzeniach rozłożonych, imponujące 748 litrów po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń oraz ogromne 1815 litrów po złożeniu wszystkiego na płasko. Wszystkie modele mają dodatkowe miejsce na przechowywanie pod podłogą bagażnika.
W przeciwieństwie do poprzedniego modelu, gdzie środkowy rząd siedzeń składał się z trzech identycznych siedzeń, z których każde miało własne mocowanie Isofix, nowy E-5008 ma teraz dwa większe siedzenia po bokach wąskiego środkowego siedzenia. To sprawia, że zewnętrzne siedzenia są wygodniejsze, ale likwiduje trzeci punkt mocowania Isofix – kompromis, na który klienci Peugeota zgodzili się.
Z przodu deska rozdzielcza i konsola centralna zostały wzięte bezpośrednio z modelu E-3008. Oprócz interesujących form i materiałów, duży nacisk położono na dostępne technologie, w tym ogromny 21-calowy ekran systemu multimedialnego i informacji dla kierowcy. Będzie to standardowe wyposażenie we wszystkich modelach dostępnych w Wielkiej Brytanii, połączone z dodatkowym interfejsem niżej, gdzie można ustawić szereg skrótów do takich funkcji jak klimatyzacja czy nawigacja.
E-5008 zostanie wprowadzony na rynek z trzema napędami elektrycznymi, z których pierwszy wykorzysta jeden silnik umieszczony z przodu o mocy 201 KM lub 228 KM, połączony z baterią o pojemności 73 kWh lub 98 kWh odpowiednio.
Baza 73 kWh baterii, według twierdzeń Peugeota, zapewnia zasięg do 327 mil. Szybkie ładowanie jest oceniane na do 160 kW, dzięki czemu powinno się udać naładować baterię od 20 do 80 procent w pół godziny. Bateria Long Range o pojemności 98 kWh jest w drodze, obiecując zasięg powyżej 400 mil.
Powyżej znajduje się wariant z dwoma silnikami zestawionymi z baterią o pojemności 73 kWh, co daje imponującą moc 321 KM, co oznacza napęd na wszystkie koła dla 5008. Zasięg tego pojazdu wynosi około 310 mil.
Oprócz tych w pełni elektrycznych modeli, Peugeot będzie także oferował dwa hybrydowe – pierwszy z nich to jednostka benzynowa trzycylindrowa o pojemności 1,2 litra połączona z hybrydowym układem napędowym o napięciu 48 V. Większy model typu plug-in pojawi się później.
To wszystko jest zamknięte w stylowej nowej karoserii, która prezentuje bardziej nowoczesny i luksusowy wygląd niż dotychczas. Większość detali jest taka sama jak w innych modelach Peugeota, takich jak trójzębowe motywy oświetleniowe i inteligentny design grilla. Rozmiary kół wahają się od 19 do 20 cali w zależności od wersji, obie posiadają nietypowe wzory od Peugeota.
Za całą tę premiumowość trzeba będzie zapłacić. Mimo że ceny nie zostały jeszcze ustalone dla Wielkiej Brytanii, spodziewamy się, że będą o około 2500 funtów wyższe niż dla nowego E-3008, który już zaczyna się od ponad 45 000 funtów. Aby to zrównoważyć, modele hybrydowe powinny znacząco obniżyć tę cenę – być może aż do poniżej 40 000 funtów.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć listę najlepszych elektrycznych SUV-ów…