Zespół z siedzibą w Woking osiągnął kolejne mocne podium w ubiegłym weekendzie podczas Grand Prix Singapuru, gdy Lando Norris zajął drugie miejsce za zwycięzcą wyścigu, Carlosem Sainzem z Ferrari.
Wynik ten był szczególnie obiecujący, ponieważ odbywał się na torze Marina Bay, który nie miał sprzyjać jego pakietowi MCL60 z 2023 roku.
Jednak wiele udoskonaleń, mających na celu poprawę osiągów w niskich prędkościach, wydaje się opłacać, ponieważ zespół nadal rozwija mocną passę, która rozpoczęła się podczas Grand Prix Azerbejdżanu.
Sam Norris przyznał, że nadal istnieją pewne cechy samochodu, które mu się nie podobają, a dyrektor zespołu Andrea Stella powtórzył sugestie, że jest jeszcze dużo do zrobienia.
„Myślę, że zrozumieliśmy, skąd biorą się ograniczenia w niskiej prędkości” – powiedział. „Wiążą się one z niektórymi aspektami mechanicznymi i aerodynamicznymi. Jeśli chodzi o aerodynamikę, ten pakiet, który mamy tutaj, rozwiązuje część tych ograniczeń, ale tak naprawdę jest jeszcze wiele do zrobienia. Powiem, że od samochodu, który mieliśmy w Bahrajnie, poprawił się w Baku, następnie w Austrii i teraz tutaj, nie osiągnęliśmy nawet 50% tego, gdzie chcielibyśmy mieć zachowanie aerodynamiczne w celu rozwiązania tego rodzaju problemów. Myślę, że dobre jest to, że teraz wiemy, czego się podjąć. Ale to wymaga jeszcze trochę pracy. I powinno to być uwzględnione w samochodzie na przyszły rok. Ponownie, nie w 100%, ponieważ będzie to pewien rodzaj podróży”.
Co zmieniono w Mclarenie w Singapurze
Udoskonalenia w Mclarenie podczas Grand Prix Singapuru kontynuowały wątek rozwoju, który obserwowaliśmy od Grand Prix Azerbejdżanu, z brutalną metamorfozą większości elementów MCL60 od przodu do tyłu.
Dostosowania do przedniego skrzydła koncentrują się na płytce końcowej, której cała powierzchnia jest teraz skręcona od linii środkowej, aby zwiększyć wypychanie i zapewnić więcej miejsca dla skrzydła nurkowego.
Ten zabieg spowodował drobne zmiany geometrii krawędzi tylnej płytki końcowej i połączenia dolnego płatka.
Zostało wykonane wiele prac renowacyjnych związanych z nową podłogą MCL60, część z których jest niewidoczna.
Nie jesteśmy w stanie do końca odkryć zmian związanych z zawiłym układem podłogi, ale zewnętrzne zmiany niektórych elementów dostarczają nam znaków, co mogło być dostosowywane.
Na froncie zestawu podłogi zmieniono konstrukcję ogrodzenia. Wcześniej wewnętrzne ogrodzenie sięgało nad krawędź czołową podłogi, teraz zostało obcięte. Zewnętrzne ogrodzenie zostało całkowicie przebudowane, a przednia część podłogi rampuje się w dół.
Ogrodzenie jest teraz bardziej wewnętrznie ustawione w przedniej części dolnej sekcji, podczas gdy kształt kowadła został zmieniony, a także wysokość tylnej wcięcia. To oczywiście wpłynie na różne struktury przepływu powietrza powyżej i poniżej linii podłogi.
Wiążąc się z wprowadzonymi zmianami i tymi dokonanymi na bocznych elementach, Mclaren wzmocnił pakiet aktualizacyjny poprzez zmiany konturów podłogi i płatka bocznego po jego stronie.
Jeszcze raz, jest to dwustronny miecz pod względem wpływu na struktury przepływu powietrza powyżej i poniżej podłogi. Garbki widoczne na górnej powierzchni podłogi powodują powstawanie zagłębień poniżej, a dodanie jakiejkolwiek nieciągłości pozwala również na przemieszczanie się ciśnienia między tymi dwiema częściami.
Jeśli chodzi o płatek boczny, nie tylko przednia część została wygładzona, a strzałki umieszczone na skręconej powierzchni zostały dostosowane, ale także został przedłużony do zwężającej się tylnej części podłogi.
Mclaren wprowadził już wiele zmian do bocznych elementów podłogi w ramach tych przepisów, a chociaż nie było to kolejne zupełnie nowe koncepcje wprowadzane podczas Grand Prix Singapuru, to zmiany są nadal istotne.
Po pierwsze, projektanci zajęli się poprawą warunków przepływu powietrza do wlotu i poza nim, ponieważ punkt zwężenia w nadwoziu został zmniejszony, co spowodowało zmianę kształtu dla trzonka lusterka.
Po drugie, po przejściu do bocznych elementów o kształcie toboganu na Grand Prix Austrii, zdecydowano się również udoskonalić ich topologię w ramach najnowszej aktualizacji. W ten sposób prawdopodobnie poprawiono przepływ powietrza wzdłuż centralnego kanału i naprowadzono go na tylną część podłogi.
Tymczasem zmieniono również geometrię zewnętrzną elementów nadwozia, aby wykorzystać zmiany wprowadzone w krawędź podłogi.
Osłona halo, razem z przyłączonymi do niej elementami aerodynamicznymi, została również zmieniona, podobnie jak tylne wlot hamulcowy i osłonka przedniego łącznika, które zostały zmodyfikowane w połączeniu ze sobą, aby lepiej współpracować z wprowadzonymi zmianami w górnych partiach.
Zmiany przeprowadzone w tylnej części samochodu Mclaren, które polegały na zastosowaniu odłączanego fragmentu końcówki skrzydła, zostały również zaktualizowane tak, aby współgrały z konfiguracją większego docisku. Szersza płyta zagwarantowała niezbędne wsparcie aerodynamiczne dla górnego płata i głównego płata, a także zmieniła sposób przylegania do końcówki płytki końcowej, co zmieniło wycięcie powstałe na końcu skrzydła oraz wir przedłużony w tej części.
Obydwaj kierowcy mieli do dyspozycji to tylne skrzydło podczas kwalifikacji i wyścigu, a zmiany wprowadzone w tylnym skrzydle były również połączone z nową konfiguracją tylnego skrzydła wiązkowego, w której dolny element był bardziej obciążony niż w poprzednio stosowanej konfiguracji dwupłatowej.