• Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

Kierowcy WRC dążą do bardziej skondensowanych harmonogramów wydarzeń

Maciek Nowobilski by Maciek Nowobilski
in Motorsport
0

WRC Promotor w ciągu ostatnich trzech miesięcy zgromadził wiele pomysłów na poprawę mistrzostw, po spotkaniu się z krytyką ze strony kierowców zaniepokojonych atrakcyjnością WRC i postrzeganym brakiem kierunku.

Te propozycje mają zostać omówione przez Komisję WRC w piątek, aby zdecydować, jakie zmiany będą poddane głosowaniu przez FIA, aby zostały wprowadzone na wydarzeniach w przyszłym roku.

Jak wcześniej informowano, skrócenie wydarzeń, zmiany w formacie niedzieli, możliwa restrukturyzacja systemu punktacji, bardziej odległe punkty serwisowe i odejście od centralnego parku serwisowego mają być omawiane.

Na górze listy życzeń kierowców WRC jest skrócenie długości odcinków drogowych w stosunku do liczby pokonywanych kilometrów specjalnych na rajdach.

W niektórych wydarzeniach załogi spędzą 12 godzin na drodze między opuszczeniem a powrotem do parku serwisowego, aby przejechać 140 kilometrów odcinków specjalnych.

„Najważniejszą rzeczą dla mnie jest to, jak długo trwają dni w stosunku do ilości kilometrów specjalnych, które pokonujemy” – powiedział Elfyn Evans z zespołu Toyoty dla portalu Motorsport.com, pytany o zmiany, jakie chciałby zobaczyć w przyszłości. To nie ma sensu.”

„Oznacza to, że praktycznie nie mamy czasu na nic podczas tygodnia rajdu, a mimo to zawsze są skargi, że [kierowcy] nie mają czasu, więc gdzieś tam jest jasna odpowiedź.

„Wydaje się, że jeździmy wzdłuż i wszerz krajów, do których zmierzamy, podczas gdy można by było skondensować trzy odcinki specjalne w jedno miejsce.

Elfyn Evans, Scott Martin, Toyota Gazoo Racing WRT Toyota GR Yaris Rally1

Elfyn Evans, Scott Martin, Toyota Gazoo Racing WRT Toyota GR Yaris Rally1

Zdjęcie: Toyota Racing

„Czasem czuje się, że jeździmy dla samej jazdy i to jest coś, czym trzeba się jak najszybciej zająć.”

Takie myśli podzielił ośmiokrotny mistrz świata i kolega z zespołu Toyoty Sebastien Ogier, który uważa, że bardziej skondensowany harmonogram pomógłby kibicom śledzić wydarzenie dokładniej.

„Omawialiśmy to wiele razy między kierowcami, promotorem i wszystkimi innymi i mamy nadzieję, że w pewnym momencie zostaną wprowadzone jakieś zmiany i zostaniemy wysłuchani” – powiedział Ogier dla Motorsport.com.

„Wszyscy razem mówimy, że nieprawidłowym jest harmonogram, który wykonujemy.

„Większość czasu spędzamy ponad 12 godzin w samochodzie każdego dnia, aby czasami przejechać 100 kilometrów odcinków specjalnych albo czasami mniej.

„W pierwszym dniu w Niemczech [Centralny Rajd Europejski] zamierzamy przejechać 300 kilometrów dla nieco ponad 10 kilometrów odcinków specjalnych, co jest absurdalne.

„Myślę, że ważne jest wprowadzenie prawdziwych zmian, abyśmy mieli bardziej skondensowany rajd z krótszym oknem czasowym.

„Możemy nadal zaprezentować wspaniały spektakl przez 48 godzin z 300 kilometrami zamiast wielu godzin na odcinku drogi. Więc to jest jedna z dziedzin, w których uważam, że musimy się poprawić i zapewnić publiczności możliwość śledzenia nas bardziej dokładnie.”

Oryginalny post

Tags: compactDriversEventpushingschedulesWRC
REKLAMA
Maciek Nowobilski

Maciek Nowobilski

Prywatnie właściciel BMW e46 M62B44 V8. Fan wolnossących jednostek, prawdziwy petrolhead od urodzenia. Mama powtarzała, że w przyszłości zostanę kierowcą F1 i wciąż wierzę, że jej marzenia się spełnią!

Next Post
Najlepsze 10 samochodów sleeper | Fast Car

Najlepsze 10 samochodów sleeper | Fast Car

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
No Result
View All Result
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

© 2021 Pasja Motoryzacja