Prawdopodobnie jeszcze nie słyszałeś o Frontline – specjaliście od brytyjskich samochodów sportowych, ale nie zapomnisz tak szybko tego imienia. Firma właśnie ujawniła parę odrestaurowanych modeli MG, którym towarzyszy ponad 30-letnie doświadczenie.
Podobnie jak Singer jest dla Porsche 911, a Eagle dla Jaguara E-Type, Frontline jest specjalistą od ponownego wskrzeszania MGB i innych brytyjskich samochodów sportowych. Firma została założona w 1991 roku przez inżyniera Tima Fenny, a jednym z jej najnowszych projektów jest wejście w świat pojazdów elektrycznych.
Nowe BEE od Frontline to elektryczna wersja klasycznego modelu MGB, który, podobnie jak oryginał, można zamówić jako coupé lub roadster. Co więcej, Frontline zaprojektował swoje napęd elektryczny w taki sposób, aby współpracował z manualną skrzynią biegów.
Dla klientów wciąż zakochanych w spalinowych silnikach, Frontline oferuje także model LE60, który wyposażony jest w widlasty silnik V-8 umieszczony pod niskim, wąskim przodem samochodu.
Frontline BEE
Model BEE ma silnik elektryczny zamontowany na tylnej osi i jest zasilany baterią o pojemności 40 kWh umieszczoną pod maską, co pozwala na zachowanie podobnej równowagi masy do auta z silnikiem spalinowym. Podana masa wynosi 2 614 funtów, a rozkład masy jest niemal równy – 50 procent przód, 50 procent tył.
Firma nie podała mocy silnika w modelu BEE, ale właściciele mogą oczekiwać przyspieszenia od 0 do 60 mph w około 8,8 sekundy i zasięgu zbliżającego się do 140 mil. Skrzynia biegów samochodu ma działać podobnie jak tradycyjna, z tą różnicą, że samochód można uruchamiać i zatrzymywać na dowolnym biegu bez zgaszenia silnika.
Dla obecnych posiadaczy pojazdów Frontline, firma oferuje możliwość wykonania konwersji na pojazd elektryczny jako oddzielną usługę.
Modelem LE60 napędzanym silnikiem V-8 Frontline prezentuje jeszcze bardziej ekstremalne podejście. Silnik to 4,8-litrowy silnik V-8 Rovera o mocy 375 KM, czyli prawie trzykrotnie mocniejszy od oryginalnego MGB. LE60 jest również lżejszy od swojego elektrycznego odpowiednika, ważąc zaledwie 2 473 funtów, co daje imponujący stosunek mocy do masy.
Frontline LE60
Frontline LE60
Aby upewnić się, że podwozie jest w stanie podołać zadaniu, Frontline wprowadził szereg wzmocnień. Zawieszenie zostało również przeprojektowane, przy jednoczesnej pomocy ze strony firmy o nazwie Nitron. Inne ulepszenia obejmują potężne hamulce z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi zaciskami z tyłu, mechanizm różnicowy ograniczający poślizg i poszerzoną karoserię, aby zmieścić szerszą oś.
Produkcja modelu LE60 będzie limitowana do 30 egzemplarzy.
Wnętrze obu samochodów charakteryzują elementy retro nowoczesności, w tym praktycznie w całości obite skórą wnętrze, trójramienna kierownica, klasyczne wskaźniki i oświetlenie, piękne przełączniki typu dźwigniowegoi, jak można się spodziewać, nowoczesna jednostka główna stereo. Jeśli chcesz jeszcze bardziej nowoczesne wyposażenie, samochody mogą zostać wyposażone w nawigację satelitarną, podgrzewane fotele lub nawet klimatyzację.
Nie podano informacji o cenach.