Były kierowca Haas, Schumacher, obecnie pełni rolę rezerwowego kierowcy Mercedesa w Formule 1 po stracie swojego miejsca w Haas na koniec ubiegłego sezonu na rzecz Nico Hulkenberga.
Pomimo że jest połączany z kilkoma miejscami w Formule 1 na przyszły rok, 24-letni Niemiec czeka kolejny rok na pobyt z boku, ale otrzymał możliwość powrotu do ścigania dzięki Alpine w mistrzostwach świata WEC z drużyną LMDh.
„To prawda, że rozmawiamy z Mickiem na temat możliwości ścigania się w naszym programie wytrzymałościowym z modelem A424” – powiedział tymczasowy dyrektor zespołu Alpine, Famin.
„To byłaby dobra szansa dla obu stron, myślę, ale na razie tylko rozmawiamy i mam nadzieję, że wkrótce zorganizujemy testy.”
Gdyby Schumacher zdecydował się przystąpić do francuskiego producenta, dyrektor generalny Mercedesa, Toto Wolff, oświadczył, że nie zagrażałoby to jego obecnej roli w Formule 1.
Ten ruch spowodowałby również, że 24-latek podążyłby śladami swojego siedmiokrotnego mistrza świata w Formule 1 ojca, Michaela, który ścigał się wówczas w Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych w latach 1990 i 1991 z zespołem Sauber Mercedes.
Alpine A424 Beta
Foto: Alpine
Z włączeniem Schumachera do rodziny Alpine powstaje pytanie o przyszłość obecnych młodych kierowców F2, Jacka Doohana i Victora Martinsa.
Na pytanie dotyczące trudnego drugiego sezonu Doohana w tej kategorii, Famin odpowiedział: „To prawda, że jego drugi sezon był trochę trudny.
„Wygrał dwa bardzo dobre wyścigi, ale w pierwszej części sezonu nie był zbyt zadowolony ze swojego samochodu. Samochód teraz dużo się poprawił.
„Oczywiście, teraz będzie dla niego trudno zdobyć mistrzostwo, a w naszej akademii mamy także drugiego bardzo dobrego kierowcę, Victora Martinsa, który jest w swoim pierwszym roku.
„Ideą jest zobaczyć, jak oboje będą się rozwijać, jak będą się doskonalić, obaj testowali model A521 w tym tygodniu. Staramy się dać im jak najwięcej doświadczenia i zobaczymy, co możemy zrobić z Jackiem, oczywiście, ale może także z Victorem. Ale są częścią rodziny”.