Były szef Renault Formuły 1 pracuje nad przekształceniem zespołu Hyundai, aby uczynić go siłą zdolną do zdobycia tytułu.
Odkąd objął funkcję szefa zespołu, Abiteboul zatrudnił byłego dyrektora technicznego WRC Volkswagena i Williamsa F1, Francoisa Xaviera Demaisona, aby kierował działem technicznym.
W zeszłym miesiącu Hyundai ogłosił, że podpisał kontrakt z mistrzem świata 2019 roku, Ottem Tanakiem z zespołu M-Sport, aby wzmocnić swoją kadrę kierowców na sezon 2024, obok Thierry’ego Neuville’a. Będzie to drugi pobyt Tanaka w zespole po zdobyciu pięciu zwycięstw za kierownicą i20N w latach 2020-2022.
W rozmowie z WRC.com Abiteboul nakreślił swoją wielką wizję dla Hyundaia, czerpiąc inspirację z zespołu Red Bull F1 i Verstappena, po ich dominującym rajdzie do podwójnego zwycięstwa kierowców i producentów w ostatnich dwóch sezonach.
„W mojej własnej historii w sporcie samochodowym zawsze inspirowały mnie organizacje, które skupiają się na strategii zwycięstwa, a wszystko podporządkowane jest wynikom” – powiedział Abiteboul.
„myślę o Red Bullu i szczerze mówiąc, jeśli Ott jeździłby w Formule 1, jestem pewien, że jeździłby dla Red Bull Racing.
„To jest inspiracja, którą chcę przekazać Hyundaiowi – chciałbym, abyśmy mogli być Red Bullem Rajdowych Mistrzostw Świata, a Ott mógłby być naszym Maxem [Verstappenem].”
Hyundai nie zdołał jeszcze poprowadzić kierowcę do zdobycia tytułu rajdowego, chociaż zespół wywalczył dwa tytuły producentów z rzędu w latach 2019 i 2020.
Jak wcześniej informowano, prace nad poprawą samochodu rajdowego i20N Rally1 na następny sezon już trwają. Zespół postanowił skorzystać z październikowego okna jokerów rozwojowych, aby skoncentrować się na poprawie niezawodności, która zostanie wprowadzona na początku przyszłego roku.
Następnie zespół skupi się na ulepszeniach wydajności, starając się dogonić obecnego lidera WRC, Toyotę, która wywalczyła ostatnie trzy tytuły producentów i kierowców.
„Zrobiliśmy to, co musieliśmy zrobić. Nadal musimy przejść homologację, która jest nieco późniejsza, więc bardzo dobrze wiemy, co chcemy zrobić i mamy dobry pomysł na to, co chcemy osiągnąć w 2024 roku” – powiedział Abiteboul w rozmowie z Motorsport.com.
„Jokery na rok 2024 są już zaawansowane pod względem rozwoju, więc FX ma ręce pełne pracy, co się tyczy strategii technicznej”.