1. ŻÓŁTE REFLEKTORY
Klasyczna modyfikacja Euro, która była faktycznie obowiązującym prawem we Francji aż do 1993 roku. Legenda głosi, że Pierre i jego koledzy zrobili je obowiązkowymi w 1939 roku z powodu zagrożenia inwazją niemiecką. Prawdopodobnie jakakolwiek przebiegła dywizja pancerna mająca przezierność, aby zatkać swoje czołgi, mogła swobodnie jechać Champs-Élysées, co nie?
W każdym razie na rynku dostępne jest wiele folii i sprayów do stonowania, ale kwestie prawne są dość niejasne. Po przeszukaniu dosłownie przez 17 minut dowiedzieliśmy się, że wielu uważa, iż jest to dozwolone na drodze w Wielkiej Brytanii, powołując się na Ustawę o Oświetleniu Pojazdów z 1989 roku, która mówi, że „reflektory muszą być białe lub żółte”. Inni odwołują się do prawa unijnego, które mówi, że wszystkie reflektory muszą być białe, ale żółte światła przeciwmgielne są dozwolone. Z naszego doświadczenia prawdopodobnie uda ci się z tym przejechać. Więc musisz się zapytać sam siebie jedno pytanie: czy czujesz się Szczęśliwy?
2. HYDRAULICZNE ZAWIESZENIE
Jeśli myślałeś, że elastyczne zawieszenie to nowość, to się mylisz, to jedna z tych modyfikacji, która istnieje od zawsze! Powszechnie uważa się, że hydropneumatyczne zawieszenie zostało wynalezione przez amerykańskiego dostosowującego samochody, Rona Aguirre’a, pod koniec lat 50.
Jak głosi historia, w Kalifornii w tamtym czasie obowiązywała ustawa mówiąca, że żadna część samochodu nie mogła być niższa niż felgi, ale on nie zważał na to. W skrócie, zdobył kilka części z nadmiaru bombowca B-52, przykręcił je do swojego ’56 corvette i zbudował jeden z najbardziej znanych samochodów kustomowych. Wystarczy wpisać w Google „Ron Aguirre X-Sonic” dla prawdziwej lekcji historii. Szaleństwo!
3. PASY SLONECZNE
W przeszłości nie było wielu zmodyfikowanych samochodów, które nie miałyby głębokiego paska słonecznego inspirowanego samochodami wyścigowymi, ozdobionego jakimś logo lub hasłem, niektórzy sięgali nawet po klasyczną konwersję wycieraczek na pojedynczą pionową.
Oczywiście nie jest to już tak popularne jak kiedyś, ale na odpowiednim samochodzie (najlepiej bez obowiązkowego oznakowania „sorted”) nadal prezentuje się dobrze. Zasada jest taka, jeśli twoje wycieraczki sięgają aż do niego, to jest zbyt głęboki, aby być zgodny z brytyjskim prawem drogowym; jeśli nie sięgają – nie mogą cię za to ukarać.
4. WYMIAROWE OSŁONY PRZECIW WIATROWI
Pamiętamy dokładnie, jak kupiliśmy importowanego Skylina kilka lat temu, myśląc „co to za plastik na moich oknach?” I od razu wszystko wyrzuciliśmy. Ach, ta wstyd!
Tak, osłony przeciwwiatrowe, lub „ochronniki monsunowe”, jeśli akurat pochodzisz z Nowej Zelandii, stały się bardzo modnym dodatkiem stylizacyjnym, a co więcej, to jedna z najłatwiejszych modyfikacji do zamontowania! Na rynku dostępne są zestawy dedykowane konkretnym pojazdom, a wszystkie mają dodatkowy bonus – pomagają zatrzymać rozczesanie fryzury podczas jazdy z dużą prędkością.
5. DREWNO?
Czy to będzie sprytny kierownica Nardi, odrobina drewna na desce rozdzielczej czy pełny retro styl na bokach twojego samochodu, wykorzystanie drewna w samochodach ma swoje korzenie w historii.
Nie mówimy, że każdy powinien kupić samochód Morris Minor Traveller z lat 60., czy zamienić włókno węglowe na coś przypominającego fałszywą drewnianą deskę rozdzielczą z Rovera 75 taty, ale nadal są zalety używania odrobiny drewna tu i ówdzie – chociażby chłopacy z Japonii nie mogą się od tego oderwać!
6. BLOKI OBNIŻAJĄCE
Trudno w to uwierzyć, ale istniał świat przed gwintowanymi amortyzatorami, a ten świat głównie był rządzony przez skromne (i niezwykle proste) resory liściowe. Projekt tych małych piękności sięga w rzeczywistość czasów średniowiecznych wozów i są one wciąż używane dzisiaj w wielu pojazdach użytkowych i nawet kilku nowych samochodach w Ameryce.
Jednak w kontekście modyfikacji w Wielkiej Brytanii najprawdopodobniej znajdziesz je na tyle retro klasyków jak VW Caddy, wczesne modele Escortów, Land Rovers oraz nawet jedno albo więcej nowoczesnych dwóch vany.
Więc jak są one obniżone? Ot, po prostu przykręć metalowy 'blok obniżający’ pomiędzy…