[ad_1]
Dzięki postępom w technologii reflektorów samochodowych, kierowcy mogą korzystać z coraz potężniejszego oświetlenia podczas jazdy nocą, niezależnie od tego, czy prowadzą nowy samochód, czy wypróbowują zakupione po rynkowe żarówki. Nowe badanie sugeruje jednak, że problem nadmiernego oślepiania innych kierowców ciągle się nasila.
Większość kierowców przynajmniej raz doświadczyła oślepiającego blasku nadjeżdżającego ruchu drogowego, ale niedawne sondaż przeprowadzony przez RAC wskazuje, jak duży problem stwarzają nadmiernie jasne reflektory. Aż dziewięciu na dziesięciu kierowców uważa, że niektóre reflektory używane na drogach są po prostu zbyt jasne, trzy czwarte z nich mówi, że często są oślepiani, a rekordowa trzecia część twierdzi, że większość reflektorów teraz emituje zbyt ostry blask.
RAC śledzi problem oślepienia reflektorami w swoich badaniach od 2018 roku, ale najnowsze wyniki wskazują, że więcej kierowców niż kiedykolwiek wcześniej cierpi z tego powodu – aż 85 procent ankietowanych tym razem uważało, że problem się nasila, w porównaniu z nieco ponad 80 procent z roku wcześniej.
Respondenci badania zgłosili podobne doświadczenia do tych, które podzielili czytelnicy Auto Express, a dwie trzecie osób doświadczających problemów twierdzi, że muszą znacznie zwolnić zanim będą w stanie bezpiecznie kontynuować jazdę, podobna liczba respondentów twierdzi, że niektóre reflektory są na tyle jasne, że mogą powodować wypadki – znacząca mniejszość twierdzi, że sami nieomalże byli zamieszani w wypadki.
Niemalże dziesiąta część kierowców uważa problem za na tyle poważny, że unikają jazdy po zmroku, informuje RAC, podczas gdy liczba ta wzrasta do 14 procent wśród starszych kierowców powyżej 65. roku życia.
Aby lepiej zrozumieć skalę problemu, ankietowani pytani o to, jak długo zajmuje im odzyskanie normalnego widzenia po oślepieniu, a nieco ponad dwie trzecie oszacowało ten okres na od jednej do pięciu sekund. Jeszcze bardziej niepokojące jest 11 procent, które stwierdziło, że zajmuje im to sześć lub więcej sekund – przy prędkości 60 mph samochód pokonałby w tym czasie 160 metrów.
Co powoduje zwiększenie jasności reflektorów samochodowych?
Zważywszy, że 85 procent dotkniętych kierowców zgłasza, że problem oślepienia reflektorami się nasila, RAC wymienił niektóre czynniki, które prawdopodobnie odgrywają rolę. Wśród nich wymienia się wzrost liczby samochodów wyposażonych w reflektory LED, które emitują bardziej intensywne i skupione białe światło, trudniejsze dla oczu niż tradycyjne, miękkie żółte światło żarówek halogenowych.
Popularność SUV-ów o wysokim prześwicie jest kolejnym czynnikiem według wielu ankietowanych, ale inni obwiniają kierowców używających reflektorów źle wyregulowanych. Zgodnie z wnioskiem o udostępnienie informacji złożonego do DVSA przez RAC, pięć procent niezdanych badań technicznych w listopadzie zeszłego roku było spowodowane źle wyregulowanymi reflektorami.
„Nasze wyliczenia sugerują, że kierowcy bardziej niż kiedykolwiek martwią się o oślepianie reflektorami, z ogromną częścią, która chce, żeby z tym coś zrobiono,” powiedział rzecznik RAC, Rod Dennis. „Pilnie potrzebujemy, żeby rząd bliżej przyjrzał się temu problemowi, najlepiej poprzez zlecenie niezależnego badania, aby zrozumieć, co powoduje wzrost raportów o oślepianiu i, co najważniejsze, co można zrobić, żeby zapewnić bezpieczeństwo kierowców.”
Potrzebujesz sprzedać swój samochód?
Znajdź najlepszą ofertę spośród ponad 5 000 dealerów. To proste.
To stanowisko jest poparte przez College of Optometrists, dyrektor ds. Wiedzy i Badań, Mike Bowen, stwierdził: „Starsi kierowcy prawdopodobnie są szczególnie dotknięci oślepianiem reflektorami, więc mogą doświadczać trudności albo zdecydować, że w ogóle nie będą jeździć po zmroku.”
„Zalecamy rządowi zlecenie więcej badań technicznych i klinicznych, żeby lepiej zrozumieć ten problem i co należy zrobić, żeby złagodzić skutki oślepiania reflektorami.”
Jak zmęczenie podczas jazdy wpływa na twoją jazdę? Odkryliśmy…
[ad_2]
Post oryginalny