Honda wykorzysta targi motoryzacyjne w Tokio w październiku 2023 r., oficjalnie Japan Mobility Show, aby zaprezentować różne atrakcje związane z działalnością samochodową i pozasamochodową.
Skład został ogłoszony we wtorek, a wśród atrakcji jest prototyp przeznaczony na rynek amerykański, crossovera elektrycznego Prologue z 2024 roku, a także koncepcja elektrycznego samochodu sportowego.
Prologue to elektryczny crossover, który Honda opracowuje we współpracy z General Motors na platformie Ultium EV i technologii akumulatorów. GM będzie również budować Prologue dla Hondy. Umowa jest podobna do tej między GM a Acurą na crossovera elektrycznego ZDX z 2024 roku.
Honda nie podała żadnych nowych informacji na temat Prologue. Producent samochodów wcześniej potwierdził, że crossover będzie mierzył 192 cali długości, czyli prawie tyle samo co Chevrolet Blazer EV, z którym prawdopodobnie będzie ścisłe związany. Acura ZDX mierzy prawie sześć cali więcej.
Zwiastun elektrycznego specjalnego samochodu sportowego Hondy
Nie ujawniono żadnych szczegółów na temat koncepcji samochodu sportowego, choć Honda w zeszłym roku zwiastowała dwa modele elektrycznych samochodów sportowych, ogłaszając plany wprowadzenia 30 EV na całym świecie do 2030 roku. Zwiastuny ujawniły tylko ogólny kształt samochodów, z których jeden przypominał duchowego następcę S2000, a drugi przypominał przyszły supersamochód NSX. Acura również w zeszłym miesiącu zwiastowała koncepcję, która wydaje się zapowiadać przyszły NSX.
Honda wykorzysta także targi motoryzacyjne w Tokio do zaprezentowania koncepcji hatchbacka elektrycznego i motocykla elektrycznego, które podkreślają nowe inicjatywy związane z zrównoważonym rozwojem. Będą one obejmować wykorzystanie paneli karoserii wykonanych z recyklingowanego i ponownie wykorzystywanego żywic akrylowych oraz, w przypadku motocykla, systemu wymienialnych baterii.
Dywizja lotnicza Hondy również zaprezentuje koncepcję elektrycznego samolotu zdolnego do pionowego startu i lądowania.
Targi motoryzacyjne w Tokio będą otwarte dla mediów 25-26 października, a dla publiczności 28 października – 5 listopada.