[ad_1]
Carlos Sainz Jr z Ferrari był rozbawiony tym, że kierowcy Mercedesa skopiowali taktykę DRS, którą sam stosował, aby wygrać Grand Prix Singapuru tydzień wcześniej.
Podczas prowadzenia wyścigu w Singapurze, Sainz specjalnie zwolnił, aby dać korzyść z użycia DRS Lando Norrisowi z McLarena. To pomogło kierowcy McLarena odeprzeć atak szybszej pary Mercedesa, którzy gonili liderów.
Kierowcy Mercedesa próbowali odwdzięczyć się wczoraj w Suzuce. W końcowych fazach wyścigu Sainz gonił George’a Russella, który miał bardziej zużyte opony, ponieważ był tylko raz na pit-stopie, oraz Lewisa Hamiltona.
Hamiltonowi zajęło pięć okrążeń, aby wyprzedzić Russella, i gdy to zrobił, otrzymał informację od swojego zespołu, żeby zwolnił, aby pomóc Russellowi utrzymać prowadzenie przed Sainzem. Pomimo tego, Sainz zdołał wyprzedzić rywala i zająć szóstą pozycję.
„To było dla mnie [śmieszne]”, powiedział Sainz po wyścigu. „Śmiałem się w samochodzie, bo widziałem, jak Lewis zwalniał w zakręcie 130R, aby dać DRS George’owi”.
Sainz powiedział, że zdawał sobie sprawę, że „muszę się upewnić, że atakuję George’a przed szikaną. Jeśli tego nie zrobię i nie zepchnę go na zewnętrzną, to niemożliwe będzie ich wyprzedzenie”.
„Wszedłem bardzo głęboko w szikanę, udało mi się zrobić zwrot i wtedy skorzystałem z DRS, slipstreamu i wszystkiego, aby go wyprzedzić”, wyjaśnił. „Była to dobra zabawa i prawie kosztowała mnie moją własną pozycję za sprawą własnych trików”.
Reklama | Zostań supporterem RaceFans i
Po wyprzedzeniu Russella, Sainz zbudował przewagę 7,4 sekundy nad nim w mniej niż cztery okrążenia i ukończył wyścig z mniej niż sekundową stratą do Hamiltona. Sainz powiedział, że ponieważ Hamilton miał taką samą strategię z dwoma pit-stopami jak on, wyprzedzenie było zawsze trudne.
„Dzisiejsza Suzuka udowodniła, że wyprzedzanie jest dość trudne, a pozycja na torze była fundamentalna. Byłem o cztery lub pięć dziesiątych szybszy od Lewisa, zbliżałem się do niego, i nie sądzę, że to wystarczająca różnica, aby go wyprzedzić. Można było zobaczyć, że w ostatnie dwa okrążenia byłem szybszy, ale dochodzi do momentu, kiedy jeśli nie jesteś sekundę szybszy, to nie wyprzedzasz”.
Sainz zwrócił uwagę, że jego kolega z zespołu, Charles Leclerc, „miał trochę czasu na wyprzedzenie George’a, który miał bardzo zużyte twarde opony”.
Kierowca Ferrari sądzi, że miał „lepsze tempo niż pokazywały wyniki”, po tym jak czas pit stopu pozbawił go pozycji za Hamiltonem.
„To tylko udowodniło mi, że dzisiaj na tym torze wszystko zależało od pozycji na torze, a to straciliśmy w pit stopie”, powiedział. „Byliśmy cztery sekundy przed Lewisem, a wyjechaliśmy osiem sekund za nim”.
„Miałem bardzo dobry start, a potem podczas pierwszego stintu miałem wrażenie, że byłem trochę szybszy od chłopaków z przodu i zarządzałem oponami”, wyjaśnił. „Ale oczywiście pozycja na torze zawsze się zemści, szczególnie na trudnym i gorącym torze Suzuka, na którym trudno jest wyprzedzać.
„Nawet gdy wszyscy się zatrzymywali z przodu, mogłem obniżyć czasy okrążeń o dwa lub trzy dziesiąte. Więc byłem z tego zadowolony.
„Oczywiście, na koniec najważniejsze na torze takim jak ten jest kwalifikacja. Decyduje pozycja na torze, i zapłaciłem cenę za wczoraj, ale cieszę się, że dziś mogłem odnaleźć swój rytm i miałem mocne tempo”.
Reklama | Zostań supporterem RaceFans i
Zostań supporterem RaceFans
RaceFans działa dzięki, między innymi, hojnej pomocy swoich czytelników. Wpłacając 1 co miesiąc lub 12 rocznie (lub równowartość w innej walucie) możesz pomóc w pokryciu kosztów tworzenia, hostingu i rozwoju RaceFans dzisiaj i w przyszłości.
Zostań dzisiaj supporterem RaceFans i przeglądaj stronę bez reklam. Zapisz się lub dowiedz się więcej klikając w poniższe linki:
Grand Prix Japonii 2023
Przeglądaj wszystkie artykuły Grand Prix Japonii 2023