Audi wprowadziło znaczący zestaw ulepszeń dla modeli Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback na rok 2024. Po wprowadzeniu na rynek elektrycznego SUV-a Q4 w połowie 2021 roku, Audi teraz oferuje trzy opcje układu napędowego, wszystkie z poprawioną wydajnością, zasięgiem elektrycznym i osiągami. Nowe modele trafią do sprzedaży pod koniec tego miesiąca, zaczynając od niższej ceny bazowej 49 915 funtów.
W całej gamie modele Q4 e-tron wykorzystują nowe silniki synchroniczne (PSM) połączone z akumulatorem o pojemności 77 kWh (używalnej). Nowa gama Q4 e-tron rozpoczyna się od nowej wersji „45”, zastępującej poprzedni model „40” ze wzrostem mocy o 82 KM dla jednego silnika umieszczonego z tyłu, który teraz ma moc 282 KM. Wydajność jest znacząco poprawiona, osiągając prędkość 100 km/h w 6,7 sekundy, o 1,8 sekundy szybciej niż poprzedni model. Pomimo większej wydajności, szacowany zasięg również wzrósł do 339 mil, o 18 mil więcej niż wcześniej. Maksymalna prędkość ładowania przy szybkiej ładowarce prądu stałego wynosi 135 kW.
Ponad tymi wariantami znajdują się dwie opcje z dwoma silnikami, Q4 45 i 55 Quattro. Produkują one odpowiednio 282 KM i 334 KM oraz osiągają prędkość 100 km/h w 6,6 i 5,4 sekundy. Ta ostatnia wartość jest o 0,8 sekundy szybsza od poprzedniego wariantu flagowego. Te dwa modele mają wyższą maksymalną prędkość ładowania 175 kW, dzięki czemu można zwiększyć poziom naładowania baterii z 10% do 80% w 29 minut.
Oprócz ulepszeń wynikających z nowych silników elektrycznych, wzrostu zasięgu i wydajności przyczynia się także lepsze zarządzanie termiczne akumulatora. Oprócz nowych parametrów prekondycjonowania, akumulatory mają teraz także proces poeksploatacyjnego kondycjonowania, który pomaga przedłużyć żywotność baterii.
Obok aktualizacji układu napędowego, Audi zrekalibrowało również system zawieszenia, dostępnego zarówno w standardzie, jak i w wersji sportowej. Konfiguracja sportowa jest obniżona o 15 mm w porównaniu do standardowej, a poprawie poddano zarówno komfort jazdy, jak i właściwości jezdne. Istnieje również opcja adaptacyjnego amortyzatora dla obu wersji, z aktualizacjami specyficznymi dla każdej z nich.
Struktura gamy Audi Q4 e-tron będzie podobna do obecnego modelu, gdzie każda opcja układu napędowego będzie dostępna w wersji bazowej Sport, S-Line i Black Edition. Te zmiany obejmują zarówno wersję SUV, jak i Sportback.
Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości motoryzacyjne na swoją skrzynkę odbiorczą? Zapisz się do darmowego biuletynu e-mail Auto Express…