• Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

Toyota Tacoma X-Runner to uliczny samochód dostawczy z dwoma turbodoładowanymi silnikami V-6

Maciek Nowobilski by Maciek Nowobilski
in Tuning
0

Redesigned Toyota Tacoma 2024 zadebiutowała wcześniej w tym roku wyłącznie z silnikami turbo-4, ale pokazany na tegorocznej wystawie SEMA 2023 model Tacoma X-Runner przynajmniej sugeruje możliwość zastosowania pod maską tego średniej wielkości samochodu dostawczego dwuturbodoładowanego silnika V-6.

Koncepcja Tacoma X-Runner to nowoczesna interpretacja klasycznej formuły ulicznego samochodu dostawczego, który jest obniżony, szybki i prawdopodobnie mało przydatny w terenie. Posiada również napęd na tylną oś.

Zgodnie z Adamem Rabinowitzem, głównym projektantem w Calty Design Research, oddziale Toyoty w Ann Arbor w stanie Michigan, jednym z powodów opracowania koncepcji było zbadanie zainteresowania potencjalną wersją produkcyjną. Kolejnym celem było pokazanie elastyczności platformy TNGA-F na ramie, na której oparty jest Tacoma.

Ta platforma jest współdzielona z pickupem Tundra i innymi pojazdami, co umożliwiło inżynierom Toyoty łatwe zainstalowanie niektórych cech pełnowymiarowego pickupa w modelu Tacoma X-Runner.

Koncepcja samochodu Toyota Tacoma X-Runner

Koncepcja samochodu Toyota Tacoma X-Runner

Jednym z kluczowych elementów przeniesionych z Tundry jest dwuturbodoładowany silnik V-6 o pojemności 3,5 litra. W modelu Tacoma X-Runner ten silnik osiąga moc 421 KM, czyli o 32 KM więcej niż w przypadku Tundry. Ten wzrost mocy jest wynikiem pakietu TRD Performance Package, który również został ogłoszony na wystawie SEMA i ma być dostępny dla nabywców Tundry w przyszłym roku.

Z Tundry pochodzi również oś na sztywnym moście z przełożeniem końcowym 4,30: 1 oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy, który dzieli moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami. Concept korzysta również z przednich tarcz hamulcowych o średnicy 13,9 cala, które są używane w Tundrze.

Aby uzyskać odpowiednie ustawienie ulicznego samochodu dostawczego, inżynierowie zainstalowali system zawieszenia pneumatycznego z Tundry. Wymagało to zmodyfikowania ramion zawieszenia Tacomy, aby dopasować geometrię zawieszenia Tundry. Układ jezdny uzupełniają amortyzatory Bilstein 2,5-calowe z aluminiowymi korpusami i zewnętrznymi zbiornikami na każdym rogu, oraz 21-calowe koła z oponami Michelin o rozmiarze 285/45. Koła te są hybrydowym projektem łączącym aluminiową piastę z włóknem węglowym na szprychach.

Wnętrze ogranicza się do kilku sportowych akcentów, takich jak oznaczenie 12 na kierownicy, fotele o wysokim trzymaniu ciała i palety zmian biegów dla 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów Tacomy.

Tags: streetTacomaToyotaTruckTwinTurboXRunner
REKLAMA
Maciek Nowobilski

Maciek Nowobilski

Prywatnie właściciel BMW e46 M62B44 V8. Fan wolnossących jednostek, prawdziwy petrolhead od urodzenia. Mama powtarzała, że w przyszłości zostanę kierowcą F1 i wciąż wierzę, że jej marzenia się spełnią!

Next Post
10 znaków, że być może kochasz swój samochód trochę za bardzo

10 znaków, że być może kochasz swój samochód trochę za bardzo

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
No Result
View All Result
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

© 2021 Pasja Motoryzacja