Mistrz świata z 2019 roku kończy kontrakt na kolejny sezon po podpisaniu jednorocznego kontraktu z M-Sport Ford na sezon 2023, po opuszczeniu Hyundaia mając jeszcze rok do końca umowy.
Tanak przeżył trudny powrót do ekipy Forda, która zapewniła mu pierwszy pełny sezon WRC w 2012 roku.
Estończyk odniósł zwycięstwo w Szwecji i zajął drugie miejsce w Chorwacji, choć te wyniki są jedynymi jego podium w tym roku.
Tanak mówi, że chce kontynuować rywalizację w WRC w przyszłym roku, podczas gdy M-Sport ma nadzieję na zabezpieczenie jego usług na 2024 rok.
Jednak szefowie M-Sport przyznali, że nie będzie łatwo podjąć decyzję o zatrzymaniu Tanaka. Przyszłość brytyjskiego zespołu na najwyższym poziomie rajdów w przyszłym roku jest kwestionowana, choć szef Malcolm Wilson twierdzi, że ekipa nie zamierza przestać rywalizować w Rally1 w 2024 roku.
Tanak ujawnił w Grecji, że prowadził rozmowy ze wszystkimi zespołami WRC, ale przyznał, że trudno jest przewidzieć, jak potoczy się jego przyszłość.
Toyota jeszcze nie ogłosiła swojego składu na rok 2024, a Kalle Rovanpera, Elfyn Evans i Sebastien Ogier kończą swoje kontrakty, podczas gdy Thierry Neuville jest jedynym zatrudnionym kierowcą w Hyundaiu.
„Planem lub pomysłem jest kontynuacja” – powiedział Tanak podczas Rajdu Akropolu. „Trudno powiedzieć, jak to się rozwinie.
„Jeszcze nie było zbyt wielu rozmów, więc myślę, że wkrótce się dowiemy.”
Pytany o rozmowy dotyczące swojej przyszłości, Tanak ujawnił, że przyszłość WRC również jest mu na myśli.
Mistrzostwa otrzymały krytykę od kierowców, zespołów i fanów w tym roku z powodu odczuwanego braku atrakcyjności.
Promotor WRC i FIA od tamtej pory rozmawiali z kierowcami i zespołami i zebrali listę pomysłów mających na celu poprawę mistrzostw, niektóre z nich zostaną omówione na spotkaniu Komisji WRC w piątek.
„Zawsze są rozmowy ze wszystkimi [zespołami WRC], jest tak niewielu zespołów i grupa jest mała, że wszyscy są ze sobą w kontakcie, czy to rozmowy o kontraktach czy cokolwiek innego”
„Oczywiście są rozmowy, ale miejsce, w którym obecnie znajduje się sport, jest tak wiele ważniejszych rzeczy niż tylko rozmowy [dotyczące kontraktów].
„W chwili obecnej najważniejszą rzeczą jest, aby Promotor i FIA stworzyli coś bardziej odświeżającego na przyszłość. Sport nie radzi sobie najlepiej w tej chwili.”