[ad_1]
Carlos Sainz Jnr alarmował sędziów o niebezpieczeństwie odłamków na torze, gdy jego kolega z zespołu uderzył w luźną pokrywę studzienki podczas dzisiejszego testu.
Si poranna sesja testowa na Bahrain International Circuit została przerwana po tym, jak Charles Leclerc uszkodził podłogę swojego Ferrari na odłamkach, które uderzyły również w Mercedes Lewisa Hamiltona.
Sainz, który miał podobne doświadczenie, gdy jego samochód uderzył w pękniętą pokrywę zaworu wody w Las Vegas w zeszłym roku, obserwował dzisiejszą scenę na własne oczy. „Faktycznie stałem bezpośrednio przed pokrywą kanalizacyjną, gdy się oderwała, bo wyszedłem na tor, żeby zobaczyć” – powiedział oficjalnemu kanałowi Formuły 1.
Zorientował się, że sędziowie nie zauważyli, że pokrywa studzienki oderwała się na krawężniku zbliżającym się do zakrętu 11 i był w trakcie ostrzegania ich, gdy samochód Leclerca się pojawił.
„Patrzyłem na to [myśląc] 'obwieszczcie żółtą flagę, obwieszczcie żółtą flagę, obwieszczcie żółtą flagę, ktoś to weźmie!’ Bum, mój kolega z zespołu przyszedł i to zabrał.
„Więc miałem wrażenie, że to mogło być uniknięte w pewien sposób. Omineło mnie to o jedno okrążenie, bo poszedłem porozmawiać z sędzią i właśnie gdy z nim rozmawiałem, 'obwieszczcie żółtą flagę…’ Więc czuję się troszkę winny.”
Ferrari zamontowało zamienną podłogę w samochodzie Leclerca, podczas gdy uszkodzenia na torze były naprawiane. Sainz miał go zastąpić podczas popołudniowej sesji, ale Leclerc pozostał w samochodzie przez pierwszą godzinę, gdy jazda została wznowiona przed czasem po wcześniejszej przerwie obiadowej spowodowanej zakłóceniami. Sainz przejął samochód od tej pory i ukończy ostatnie cztery godziny jazdy.
W zeszłym roku Ferrari skarżyło się na reakcję sędziów na luźną pokrywę zaworu wody, w którą uderzył Sainz podczas treningu przed Grand Prix Las Vegas. Dyrektor zespołu Frederic Vasseur powiedział, że byli zbyt wolni w obwieszczeniu czerwonej flagi po zauważeniu uszkodzeń powierzchni toru.
Reklama | Zostań sympatykiem RaceFans i
Formuła 1
Przeglądaj wszystkie artykuły o Formule 1
[ad_2]
Oryginalny post