Wnioski
BMW było bardzo sprytne projektując MINI – od samego początku był on ewolucyjny. Ci, którzy wiedzą, mogą odróżnić trzy generacje MINI Cabrio, które mieliśmy do tej pory, ale dla zwykłego obserwatora wyglądają one prawie identycznie. Dzięki temu możesz kupić drugą generację MINI i wielu ludzi nie będzie wiedziało, jak stare jest auto. Dzięki solidnej jakości wykonania, te samochody starzeją się bardzo dobrze. Na rynku jest wiele dobrze utrzymanych egzemplarzy do wyboru, więc zakup kabrioletu MINI nie musi być aż tak dużym ryzykiem, jeśli wcześniej zrobisz rozeznanie; największe rozczarowanie dla wielu właścicieli to zła funkcjonalność. Ale jeśli zaakceptujesz to przed zakupem, z pewnością pokochasz doświadczenie posiadania MINI.
Niewiele samochodów cieszyło się tak dużym sukcesem sprzedażowym jak BMW MINI od czasu jego debiutu w 2001 roku. Widziany przez wielu nabywców jako małe BMW, ten model nie ma nic wyjątkowego, ale ma swoje grono fanów, którego konkurenci nie potrafili odwzorować.
Dużą rolę w tym odgrywa czynnik zadowolenia, który wywołuje radosny wygląd zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, ale też charakterystyczne prowadzenie, przypominające jazdę kartingiem, wyjaśniają, dlaczego MINI jest tak popularny.
Więcej recenzji
Podsumowania
Testy drogowe
Kolejnym powodem jest szeroka gama modeli, która od 2004 roku obejmuje również wersję kabriolet. Stylowy i przyjemny w prowadzeniu, podobnie jak wersja hatchback, kabriolet Mk2 z 2009 roku był jeszcze lepszy, a na rynku wtórnym jest jednym z najbardziej dostępnych samochodów z odkrytym dachem.
Historia
Druga generacja modelu MINI hatchback trafiła na rynek w 2006 roku, ale trzeba było kolejnych trzech lat, aby pojawił się odpowiednik wersji kabrio. Kabriolet Mk2, wprowadzony na rynek w marcu 2009 roku, został początkowo oferowany w wersjach Cooper o mocy 118 KM i Cooper S o mocy 172 KM, w cenach odpowiednio 15 995 funtów i 18 995 funtów, obie napędzane silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra. Dla miłośników mocy dostępny był również John Cooper Works (JCW) o mocy 208 KM, kosztujący 23 470 funtów.
Na drugim końcu spektrum był model MINI One o mocy 97 KM, który dołączył do gamy w maju 2010 roku; diesel o mocy 111 KM, Mini Cooper D, pojawił się trzy miesiące później, a w marcu 2011 roku dołączył do niego model Cooper SD o mocy 141 KM. Przy okazji, oryginalny kabriolet MINI był znany jako R52, podczas gdy jego następca opisywany tutaj nosił kod R57 według BMW; trzecia generacja to F57.
Którą wersję powinienem kupić?
MINI One z silnikiem o mocy 97 KM jest nieco pozbawiony mocy, dlatego unikaj tego podstawowego modelu, który jest również dość skromny. Model Cooper jest bardziej atrakcyjny, a model Cooper S bardziej emocjonujący. Nie lekceważ diesli, które są dynamiczne i ekonomiczne, choć żadne z nich nie spełnia standardów stref czystego powietrza.
Samochód One ma tylko stalowe felgi o średnicy 15 cali, ale ma klimatyzację, elektryczny dach, radio DAB i czujniki parkowania. Model Cooper/Cooper D ma 17-calowe alufelgi, system Start/Stop i dodatkowe chromowane dodatki, podczas gdy model Cooper S/SD ma 16-calowe alufelgi, sportowe kierownicę i sportowe fotele.
Większość modeli MINI jest wyposażona w co najmniej jeden pakiet dodatków (Salt, Pepper, Chili, Media, Vision, Convertible, Sport), więc sprawdź jakie dodatki są zamontowane, aby uzyskać jak najwięcej za swoje pieniądze.
Alternatywy dla kabrioleta MINI
Jeśli chodzi o szykowny i charakterystyczny design, największymi konkurentami dla MINI są Fiat 500C i Volkswagen Beetle, choć są one równie niepraktyczne pod względem przestrzeni na tylnej kanapie i w bagażniku.
Potrzebujesz sprzedać swój samochód?
Znajdź swoją najlepszą ofertę spośród ponad 5,000+ dealerów. To takie proste.
Więcej miejsca ma kabriolet Citroena DS3, który, podobnie jak Fiat, ma rozsuwany dach zamiast prawdziwego kabrioletu. DS3 doskonale się prowadzi, jest łatwo dostępny na rynku samochodów używanych, tani i dość przestronny, ale wnętrze wydaje się zwykłe.
Jeśli cztery miejsca siedzeniowe nie są dla Ciebie tak ważne, rozważ Mazdę MX-5 lub bardzo podobny Fiat/Abarth 124 Spider. Jeśli jednak potrzebujesz czterech miejsc, większe BMW Serii 3 może spełnić twoje oczekiwania, podobnie jak Audi A3 lub A5, Volkswagen Eos lub Golf. Alternatywnie, może zainteresuje cię coupé-kabriolet Lexusa IS250C, z niezwykłą luksusową oprawą w stosunkowo przystępnym budżecie?
Czego szukać?
Rozrusznik
Niektóre MINI mają słabe rozruszniki, więc upewnij się, że ten, który jest zamontowany w potencjalnym zakupie, obraca silnikiem bez problemów.
Przecieki
Podczas gdy dach traci napięcie, może przeciekać. Dostępny jest zestaw do naprawy własnej za około 40 funtów (nr 54347276922). Wyszukaj więcej szczegółów na forach internetowych.
Układ elektryczny
Problemy z układem elektrycznym wynikają z awarii taśmy masującej akumulatora; układ elektryczny może całkowicie przestać działać, więc upewnij się, że wszystko działa.
Silniki Diesel
Około jednego na dziesięć kabrioletów to samochody z silnikiem Diesla; prawie wszystkie są modelami Cooper D, dostępnymi od 4 000 funtów. Doskonałem Cooper SD może kosztować 10 000 funtów.
Wnętrze
Firma MINI twierdziła, że kabriolet ma cztery miejsca siedzące, ale najlepiej traktować go jako samochód dwumiejscowy z fotelami z tyłu odpowiednimi jedynie dla (bardzo) małych dorosłych lub dzieci. I nie ma tego jako wynagrodzenie za dostępność bagażnika, bo jest dostępnych tylko 125 litrów, gdy dach jest złożony. Złożenie tylnych siedzeń zwiększa tę pojemność do 660 litrów.
Pozytywnym aspektem jest dobra jakość wykonania, oryginalny design i wygodne siedzenia. Jednak jazda tym autem jest słaba, zwłaszcza na dużych kołach z opcjonalnymi oponami z bocznym uszczelnieniem.
Ceny
Znaleźliśmy ponad 350 modeli kabrioletu MINI Mk2 na sprzedaż. Na tym końcu rynku rodzina modeli nie odgrywa dużą rolę; model One, Coopery i Cooper S są w zasięgu. Tylko jeden na dziesięć modeli MINI jest na automatyczną skrzynię biegów.
Aby sprawdzić ceny konkretnego modelu, skorzystaj z naszego narzędzia oceny wartościowania.
Koszty eksploatacji
Wszystkie kabriolety MINI mają zmienne okresy serwisowe, co pozwala na korzystanie z nich przez okres do dwóch lat lub przebiegu 16 000-20 000 mil przed przeglądem. Harmonogram przeglądów wahających się między mniejszym a większym przeglądem (nazwanymi Inspekcją 1 i Inspekcją 2 w języku MINI) mają cenę odpowiednio 133 i 257 funtów. Inspekcja 1 to wymiana oleju i filtrów, podczas gdy Inspekcja 2 obejmuje również wymianę filtra powietrza oraz kompletu świec zapłonowych w samochodach z silnikiem benzynowym lub filtra paliwa w przypadku samochodów z silnikiem Diesla.
Swieża ciecz hamulcowa jest wymagana co dwa lata (kosztuje około 42 funty), a klimatyzacja jest sprawdzana przy każdym przeglądzie; jej regeneracja kosztuje około 80 funtów. Ponieważ wszystkie silniki MINI mają napęd łańcuchowy, nie ma żadnych pasków rozrządu do wymiany, co nieco pomaga zmniejszyć koszty. Większość samochodów MINI była sprzedawana z kompleksowym pakietem serwisowym TLC, który przechodzi na kolejnych właścicieli i może być przedłużony nawet do 10 lat od daty rejestracji auta.
Przypomnienia o serwisie
Dotychczas wystąpiło trzy przypominania o serwisie dla kabrioletu MINI Mk2, pierwsze z nich wydano w kwietniu 2012 roku. Dotyczyło tylko modeli Cooper S i John Cooper Works, niektóre z nich były wyposażone w płytę obwodową sterującą pompą wodną turbosprężarki, która mogła zwarcie, prowadzące do pożaru; rozwiązaniem było zamontowanie nowej pompy wraz z płytą obwodową.
W listopadzie 2014 roku niektóre MINI wyprodukowane wcześniej w tym samym roku zostały wycofane ze względu na wadliwe mechanizmy fotela, które oznaczały, że oparcie nie zatrzaskiwało się prawidłowo; wystarczyła regulacja. Najnowsze przypomnienie serwisowe, w marcu 2019 roku, było spowodowane tym samym problemem co pierwsze przypomnienie: zapłon płyty obwodowej pompy wody. Tym razem dotyczyło to szerszego zakresu modeli BMW, włączając w to kabriolet MINI Mk2.
Zadowolenie właścicieli wg Driver Power
Ostatni raz wzięto pod uwagę MINI Mk2 w nowym badaniu samochodów w 2015 roku, gdzie zajął 110. miejsce spośród 150 samochodów. Ostatnim razem model MINI Mk2 pojawił się w badaniu samochodów używanych w 2018 roku, gdzie (hatchback i kabriolet razem) zajął 35. miejsce spośród 100; rok wcześniej zajął 63. miejsce. Właściciele uwielbiają prowadzenie samochodu, koszty eksploatacji, niezawodność i jakość wykonania. Zastrzeżenia dotyczyły przede wszystkim praktyczności i komfortu.
Chcesz szybko i za dobrą cenę sprzedać swój obecny samochód? Nawiązaliśmy współpracę z Motorway, aby zapewnić Ci najlepszą ofertę od sieci brytyjskich dealerów…
[Link do artykułu oryginalnego](https://www.autoexpress.co.uk/mini/mini/361035/used-mini-convertible-mk2-2009-2015-review)