• Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

Podgląd Grand Prix Japonii Formuły 1 2023

Maciek Nowobilski by Maciek Nowobilski
in Tuning
0

W ten weekend kontynuowana jest walka o Mistrzostwo Świata Formuły 1 2023 z 17. rundą – Grand Prix Japonii, które odbywa się na legendarnym torze Suzuka.

Tor jest wyjątkowy, ponieważ ma układ ośmiokątny z dwoma poziomami nawierzchni. Jest to jedyny tor F1, który biegnie zarówno zgodnie, jak i przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Został zaprojektowany w 1962 roku przez holenderskiego konstruktora samochodów i torów wyścigowych – Johna Hugenholza, początkowo jako tor testowy dla Hondy, a następnie przekształcony w tor F1 w sezonie 1987.

To tor dwóch różnych części, o długości 3,6 mil, który zawiera praktycznie każdy możliwy rodzaj zakrętu, od wysokich prędkości po zakręty łączone i łukowate zakręty profiledowe, a także szykany i włosie. Nie ma tam wielu prostych, co oznacza, że Suzuka jest jednym z czterech torów na kalendarzu, które mają jedną strefę DRS.

Na torze jest również niewiele miejsc do hamowania i obszarów wybiegu, co sprawia, że jest to prawdziwe wyzwanie dla kierowców. Wąska szerokość również utrudnia wyprzedzanie. Najlepsza strategia to znalezienie dobrego rytmu i utrzymanie dobrej równowagi aerodynamicznej.

Suzuka Circuit, dom Grand Prix Japonii Formuły 1

Tor Suzuka, dom Grand Prix Japonii Formuły 1

Podłoże toru jest również jednym z niewielu najbardziej pofałdowanych i szorstkich w sezonie, co oznacza, że zużycie opon i ich degradacja jest wysokie. W związku z tym Pirelli nominowało na ten weekend twardsze mieszanki: C1 jako białe twarde, C2 jako żółte medium i C3 jako czerwone miękkie.

Suzuka słynie również ze swojej zmiennej pogody, a teraz w tym czasie roku istnieje możliwość pojawienia się tajfunów. Jednak aktualna prognoza pogody przewiduje ciepłe i słoneczne warunki przez cały weekend.

Po kilku treningach w piątek najszybszy okazał się Max Verstappen z Red Bull Racing, który został wyprzedzony przez Charlesa Leclerca z Ferrari i Lando Norrisa z McLaren’a. AlphaTauri również potwierdziło, że rezerwowy kierowca Liam Lawson ponownie zastąpi kontuzjowanego Daniela Ricciardo.

Przed sesją kwalifikacyjną w sobotę i niedzielnym wyścigiem na czele Mistrzostw Kierowców 2023 znajduje się Verstappen z 374 punktami. Drugi jest Sergio Perez, kierowca Red Bulla z 223 punktami, a trzecie miejsce zajmuje Lewis Hamilton z Mercedes-Benz AMG z 180 punktami. W klasyfikacji Konstruktorów Red Bull prowadzi z 597 punktami. Mercedes jest drugi z 289 punktami, a Ferrari trzecie z 265 punktami. Zeszłorocznym zwycięzcą w Japonii był Verstappen jeżdżący dla Red Bulla.

[ad_2]

Post oryginalny

Tags: GrandJapanesepreviewPrix
REKLAMA
Maciek Nowobilski

Maciek Nowobilski

Prywatnie właściciel BMW e46 M62B44 V8. Fan wolnossących jednostek, prawdziwy petrolhead od urodzenia. Mama powtarzała, że w przyszłości zostanę kierowcą F1 i wciąż wierzę, że jej marzenia się spełnią!

Next Post
Wezwanie Mercedesa do pomocy Russellowi korzystając z DRS „nie miało sensu”

Wezwanie Mercedesa do pomocy Russellowi korzystając z DRS "nie miało sensu"

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
No Result
View All Result
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

© 2021 Pasja Motoryzacja