Land Rover dał nam pierwszy oficjalny wgląd w nadchodzącego Range Rover Electric, prezentując serię obrazków zwiastunowych oraz kilka wstępnych informacji. Model ten zapowiada się jako najbardziej luksusowa wersja flagowego samochodu terenowego, ale bez kompromisów jeśli chodzi o wydajność i zdolności terenowe.
Do tej pory wydano łącznie pięć obrazków, pokazujących zbliżenia detali wykończenia oraz atrapę chłodnicy, a także unikalne, oznaczone jako EV, centryczne nakrętki do kół aluminiowych. Do obrazków dołączony został krótki materiał wideo, który ujawnia, że właściciele Range Rovera w wersji elektrycznej nie będą mieli kłopotu z ręcznym otwieraniem portu do ładowania; elektrycznie sterowane drzwi przesuwają się z prawej na lewą stronę, odsłaniając gniazdo typu CCS i wskaźniki ładowania.
Typowo dla samochodów elektrycznych, atrapa chłodnicy wygląda bardziej płasko niż w standardowym Range Roverze – prawdopodobnie z powodów efektywnościowych oraz dlatego, że baterie i silniki elektryczne samochodu wymagają mniejszego chłodzenia. Boczne elementy ozdobne pojazdu mają miedziany kolor, choć na tę chwilę nie jest jasne, czy będzie to specyficzne dla wersji EV, czy opcja dostępna we wszystkich wariantach gamy.
Pomimo udostępnienia zbliżenia tylnej klapy i zespołu lamp tylnych elektrycznego Range Rovera, nie widać tu oczywistych zmian w designie. Oznacza to, że pozostają te same zaciemnione lampy i czarny przerywany pas wzdłuż tylnej części z napisem Range Rover. Przypuszczalnie w EV nie ma żadnych końcówek wydechowych w dolnej zderzak, ale firma JLR pozostawiła to na razie naszej wyobraźni.
Range Rover EV będzie oparty na tym samym module długiego układu napędowego (MLA) co dotychczasowe modele z silnikiem benzynowym, diesla i hybrydą plug-in, produkowany w tej samej fabryce w Solihull na zachodnim Midlands. Jaguar Land Rover informuje, że baterie i jednostki napędowe elektryczne – szczegóły których są nadal tajne – będą montowane w nowym Centrum Produkcji Napędu Elektrycznego w Wolverhampton.
JLR twierdzi, że elektryczny Range Rover będzie „ofereować wydajność porównywalną do flagowego modelu V8” gdy trafi do sprzedaży w 2024 roku. Jedyne inne dotychczasowe szczegóły techniczne dotyczą architektury elektrycznej o napięciu 800 woltów – podobnej do tej używanej w Porsche Taycan. To powinno dać Range Roverowi dostęp do rosnącej sieci brytyjskich stacji ultra-szybkiego ładowania o mocy 350kW, a rozmiar baterii nie został jeszcze potwierdzony, jednak spodziewamy się, że naładowanie od 10 do 80 procent będzie możliwe w ciągu poniżej 30 minut – nawet dla baterii o pojemności 100kWh lub większej.
Thomas Müller, Dyrektor ds. Inżynierii Produktu w JLR powiedział: „Jesteśmy na dobrej drodze, by stworzyć najcichszy i najbardziej wyrafinowany Range Rover w historii. Magiczne składniki sukcesu Range Rovera pozostają niezmienione – teraz oferowane z zerowymi emisjami spalin.”
Ale będzie też mógł poradzić sobie w terenie, tak jak każdy produkt Land Rovera powinien. Firma twierdzi, że program testowania samochodu obejmie „jeden z najbardziej rygorystycznych programów potwierdzających zdolności inżynieryjne – aby potwierdzić zdolności obejmujące ekstremalne temperatury, wszystkie warunki i każdy rodzaj terenu”. Land Rover mówi, że Range Rover EV będzie mógł brodzić na głębokość 850mm – tyle samo, co obecna generacja Defendera z resorem.
Wraz z obrazkami i wstępnymi informacjami, Land Rover potwierdził, że lista oczekujących jest teraz otwarta, chociaż przed zamówieniami wstępnymi upłynie jeszcze trochę czasu, prawdopodobnie w 2024 roku.
Geraldine Ingham, Dyrektor Zarządzający Range Roverem powiedziała: „Od momentu wejścia na rynek w 2021 roku najnowsza generacja Range Rovera ustanowiła nowy wzorzec pożądania. Na całym świecie obserwujemy najwyższy poziom popytu klientów w naszej 53-letniej historii.”
„Z powodu tego niespotykanego sukcesu, teraz otwieramy oficjalną listę oczekujących na możliwość być wśród pierwszych, którzy złożą zamówienie wstępne na najbardziej oczekiwanego Range Rovera w ostatnim czasie.”
Kliknij tutaj, aby zobaczyć naszą listę najlepszych elektrycznych SUV-ów…