[ad_1]
Ford Puma został liderem w sprzedaży samochodów w Wielkiej Brytanii w 2023 roku, ale mały SUV nigdy nie spotkał się z tak zaciekłą konkurencją, dlatego teraz jest poddawany średniemu odświeżeniu, które przynosi kilka zmian zewnętrznych i gruntowną przebudowę kabiny z ulepszonym poziomem technologii.
Upadek Forda Fiesty oznacza, że Puma musi przyciągnąć kupujących superminisów, jak Vauxhall Corsa i Toyota Yaris, a także klientów małych SUV-ów, którzy mogliby inaczej rozważać Vauxhall Mokka lub Nissan Juke. Nowi gracze na rynku, tak jak nadchodzący C3 Citroena, obiecują stylizację crossoverów w agresywnych cenach, które mogą obniżyć ceny Forda.
Z zewnątrz nowy Puma wygląda niemal identycznie jak samochód, który przywrócił nazwę, gdy został uruchomiony w 2019 roku. Przód ma najnowsze spojrzenie na logo Forda, plus zupełnie nowe reflektory, które zawierają świeżą sygnaturę świateł dzienne. Są też różnice w wersjach wyposażenia, gdzie modele Titanium mają odszroniony przedni gril, a wersje ST-Line dostają bardziej agresywny zderzak przedni.
Inne główne zmiany zewnętrzne to odświeżony zakres kolorów, w tym szary kaktusowy samochodu na tych zdjęciach.
To wnętrze, gdzie Ford wydał najwięcej pieniędzy na swojego najlepiej sprzedającego się samochodu. Jest tu zupełnie nowy układ deski rozdzielczej, który ma być mniej zagracony niż wcześniej, z efektem owinięcia, wąskimi nawiewami i nowym projektem kierownicy dwu-ramiennej.
To skupienie się na czystszej estetyce oznacza, że Puma podąża za trendem rezygnacji z fizycznych przełączników i umieszczania kontroli kluczowych funkcji na centralnym ekranie dotykowym. Aby poradzić sobie z tym, Puma otrzymuje parę wyświetlaczy znacznie większych niż wcześniej. Cyfrowy panel wskaźników ma teraz 12,8 cala przekątnej – i może być dostosowany, aby priorytetyzować preferowane informacje kierowcy – podczas gdy wyświetlacz systemu rozrywki to 12-calowy panel. To działa na oprogramowaniu SYNC 4 Forda, z szybszym przetwarzaniem niż obecny system SYNC 3 Pumy, plus algorytmem uczenia maszynowego.
Inne atrakcje odświeżonej kabiny samochodu to oświetlenie ambientowe, akustyczna przednia szyba laminowana, opcjonalny panoramiczny dach szklany oraz tapicerka ze sztucznej skóry na siedzeniach, kierownicy i podłokietniku – z różnymi kolorami szwów, w zależności od poziomu wyposażenia. Zbliża się również boot montowany na Puma- MegaBox – znaczący atut Forda w zatłoczonej klasie.
Pod maską firma nieco zracjonalizowała linię napędową Pumy. W jej centrum znajduje się silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1.0 litra z trzema cylindrami, dostępny z mocą 123 KM lub 153 KM i wspomagany przez starter-generator mild-hybrid o napięciu 48 woltów. Opcja o niższej mocy jest dostępna zarówno z sześciobiegową skrzynią manualną, jak i automatyczną dwusprzęgłową Forda, podczas gdy jednostka o większej mocy jest dostępna tylko z automatyczną skrzynią biegów.
Najwyższy zakres jest również redukowany, ponieważ bardzo ceniony model Puma ST traci swój 197-konny silnik o pojemności 1,5 litra i, co ważniejsze, możliwość wyboru manualnej skrzyni biegów. Zamiast tego model performance będzie oferowany tylko z 168-konnym wersją mild-hybrid silnika 1.0 EcoBoost i automatyczną skrzynią dwusprzęgłową. Otrzymuje także splitter Ford Performance, który zwiększa docisk na przedniej osi, wraz z indywidualnymi grilami przednimi ST, oraz opcją kontrastowego połyskującego czarnego wykończenia dachu.
Potrzebujesz sprzedać swój samochód?
Znajdź swoją najlepszą ofertę spośród ponad 5000+ dealerów. To takie proste.
Ford nie skomentował, dlaczego bardziej gorący z obecnych opcji ST został wycofany, chociaż sądzono, że jest to związane z mieszaniną sprzedaży modelu przed liftingiem.
Rewizje przynoszą również nowy sprzęt bezpieczeństwa; Puma otrzymuje teraz Intersection Assist (który monitoruje drogę przed siebie w poszukiwaniu potencjalnych kolizji z pieszymi i rowerzystami), Reverse Brake Assist (który może zatrzymać samochód przed cofniętym się w staticzne obiekty) i Rear Cross Traffic Braking, który robi to samo, jeśli wykryje ludzi lub inne pojazdy poruszające się wokół tyłu samochodu.
Wielu konkurentów Pumy jest dostępnych z wyborem napędu benzynowego lub czysto elektrycznego. Ford postara się rozwiązać ten problem, wprowadzając Pumę Gen-E jeszcze w tym roku. Spodziewa się, że będzie ona dzielić pakiet akumulatorów z elektryczną wersją niedawno wprowadzonego Tourneo Courier.
Ford przyjmuje zamówienia na odświeżoną Pumę teraz, a pierwsze dostawy spodziewane są na początku lata. Pełne dane techniczne i ceny nie zostały jeszcze opublikowane, ale podstawowa wersja Titanium 125PS Manual kosztować będzie od 25 790 funtów – tylko 150 funtów więcej niż odpowiednik obecnego modelu.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć naszą listę najlepszych małych SUV-ów i aut crossoverowych…
[ad_2]
Oryginalny artykuł