• Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

Nowy Ford Kuga łamie pokrywę z wytrzymałym modelem Active

Maciek Nowobilski by Maciek Nowobilski
in Auto News
0

[ad_1]

Bardzo sprzedawany Ford Kuga został gruntownie odnowiony na 2024 rok, oficjalne informacje i obrazy pojawiają się kilka tygodni po pierwszych testach samochodu na drogach publicznych. Kluczowe zmiany obejmują nowy design zewnętrzny, z dodaniem wytrzymałego modelu Active po raz pierwszy.

Właśnie ten model Active prowadzi aktualizacje, wprowadzając podobny wygląd do tego, który można znaleźć w istniejących modelach terenowych, takich jak Focus Active. Znajdują się tam srebrne płaskie płyty i dodatkowe obicia, a także nowy design atrapy chłodnicy z pionowymi poprzeczkami i połyskującym czarnym wykończeniem. Wnętrze obejmuje unikalne wykończenie siedzeń i dywaniki, oraz wykończenie drewnem na desce rozdzielczej. 

Ale Ford twierdzi, że Kuga Active to nie tylko pakiet stylizacyjny, twierdząc, że samochód jest „bardziej zdolny” niż standardowy model, dzięki zwiększonej o 10 mm wysokości zawieszenia z przodu i 5 mm z tyłu. Dodatkowy tryb Trail zmienia kontrolę trakcji i odpowiedź przepustnicy, pozwalając użytkownikom utrzymać postęp na różnych powierzchniach.

Inne modele Kuga posiadają podobny projekt zewnętrzny, z ostrzejszymi reflektorami i przeprojektowaną atrapą chłodnicy. Titanium dostaje więcej chromowanych ozdobników, podczas gdy ST-Line ma akcenty w kolorze nadwozia i nieco sportowy bodykit. ST-Line X przynosi czerwone zaciski hamulcowe i markowe płaskie płyty.

Są także nowe kolory, w tym Desert Island Blue i Bursting Green, a także Agate Black, Solar Silver, Frozen White i Lucid Red. Kupujący mogą również wybierać spośród pięciu nowych wzorów obręczy aluminiowych.

Ale to nie wszystko, ponieważ Ford zaktualizował wnętrze nowym 13,2-calowym ekranem dotykowym w środku – rozwiązując jedno z powszechnych zarzutów dotyczących poprzedniego samochodu. Większy ekran jest flankowany przez mniej fizycznych przycisków i działa z najnowocześniejszą technologią Sync 4 producenta z „zintegrowaną z chmurą” nawigacją. 

Ford mówi, że kluczowe sterowanie – takie jak to dla ogrzewania i wentylacji – zawsze jest obecne u podstawy ekranu, a bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto są również dostępne. Połączenie danych 5G umożliwia aktualizacje Over-The-Air (OTA), które, według Forda, „poprawiają pojazd z czasem”.

Za kierownicą znajduje się nowy 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Grafika zmienia się w zależności od wybranego trybu jazdy, ale Ford twierdzi, że „informacje o wysokim priorytecie”, takie jak te dotyczące technologii wspomagających kierowcę, są najbardziej widoczne podczas aktywacji.

Zakres silnika jest w dużej mierze niezmieniony, ale dokonano drobnych poprawek w celu poprawy wydajności i efektywności. Oferowany będzie 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocy 148 KM obok hybrydowego (FHEV) i hybrydowego plug-in (PHEV). Spreparowane modele otrzymały większy silnik i zmodernizowaną skrzynię biegów, co zwiększa zdolność holowania do 2 100 kg (o ponad 30 procent) dla obu modeli.

Mając to na uwadze, nowy Kuga teraz posiada nawigację do holowania przyczepy, która może unikać tras z szczególnie ciasnymi zakrętami, niskimi mostami i innymi zagrożeniami. Poprzez system multimedialny lub aplikację Ford Pass można także uzyskać listę kontrolną podłączenia przyczepy.

Małe zmiany oznaczają, że PHEV będzie teraz przyspieszać od 0 do 62 mph w 7,3 sekundy – prawie o dwie sekundy szybciej niż dotychczas. Bateria o pojemności 14,4 kWh pozwala teraz na zasięg prawie 43 mil, co przekłada się na konkurencyjną ocenę Benefit-in-Kind zaledwie ośmiu procent. Znormalizowane emisje CO2 dla tego modelu wynoszą 20 g/km.

Wraz z zaawansowaną technologią wnętrza, Ford głośno mówi o oświetleniu SUV-a. Oprócz nowego designu, Kuga będzie dostępna z reflektorami Dynamic Pixel LED, które mogą wyłączyć poszczególne żarówki, aby uniknąć oślepiania nadjeżdżającego ruchu. Te jednostki mogą również korzystać z danych nawigacyjnych, aby „oświetlić wnętrze zakrętów na drodze”, jednocześnie zmieniając wzorzec wiązki światła w niesprzyjającej pogodzie. 

Inne systemy wspomagania kierowcy dostępne w nowym Kuga obejmują ulepszony układ adaptacyjnego tempomatu, teraz z funkcją przewidywania prędkości, która może dostosować prędkość auta do nadchodzących zakrętów lub zmian ograniczeń. Układ wspomagania hamowania cofania działa wspólnie z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym, aby ostrzegać kierowców o nieruchomych obiektach podczas cofania, i w razie potrzeby może zadziałać na hamulce. 

Ceny i specyfikacje nowego Kuga zostaną ogłoszone w odpowiednim czasie, ale spodziewamy się, że rywalizujący z Hyundaiem Tucsonem i Kia Sportage, samochód trafi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii w nadchodzących tygodniach. 

Kliknij tutaj, aby zobaczyć naszą listę najlepiej sprzedających się samochodów w Wielkiej Brytanii…

Richard jest częścią naszego zespołu od ponad dekady. W tym czasie przeszedł wiele wiadomości i recenzji dla Auto Express, będąc także twarzą Carbuyer i DrivingElectric na Youtube. W swojej obecnej roli zastępczego redaktora, jest teraz odpowiedzialny za utrzymanie naszego contentu w ruchu i zarządzanie naszym zespołem utalentowanych pisarzy.

[ad_2]

Oryginalny post

Tags: ActivebreaksCoverFordKugaModelrugged
REKLAMA
Maciek Nowobilski

Maciek Nowobilski

Prywatnie właściciel BMW e46 M62B44 V8. Fan wolnossących jednostek, prawdziwy petrolhead od urodzenia. Mama powtarzała, że w przyszłości zostanę kierowcą F1 i wciąż wierzę, że jej marzenia się spełnią!

Next Post
Najlepsze 10 zimowych porad dla samochodów

Najlepsze 10 zimowych porad dla samochodów

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
No Result
View All Result
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

© 2021 Pasja Motoryzacja