• Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

Nowa recenzja Fiata 600e 2023

Maciek Nowobilski by Maciek Nowobilski
in Auto News
0

[ad_1]

Wnioski

Fiat 600e pokazuje, jak skutecznie Fiat może poszerzać swoją ofertę, korzystając z wiedzy technicznej, części i platformy Stellantis. Jest przyzwoity w prowadzeniu, zachowuje wystarczająco dużo stylowości charakterystycznej dla włoskiej marki i chociaż nie jest mistrzem praktyczności, powinno tu być wystarczająco miejsca dla wielu klientów zainteresowanych małymi SUV-ami. Ceny wydają się nieco wyższe, więc wiele może zależeć od tego, jak Fiat będzie wspierał umowy finansowe poza początkową falą wczesnych nabywców. Jesteśmy ciekawi, jak hybrydowa wersja połączy moc auta z dodatkową wartością.

Fiat wreszcie zaczyna zapełniać oczywiste luki w swojej ofercie, teraz kiedy włoska marka ma możliwość pełnego korzystania z zasobów swojego przewodniego Grupy Stellantis. Wiemy, że nadchodzi nowa Panda, ale na razie mamy tu ofertę Fiata w segmencie małych SUV-ów, skupioną na stylu: nowy Fiat 600e.

Oczywiście jest to pośredni następca Fiata 500X – choć samochody będą na razie sprzedawane obok siebie – i ma również zastąpić niepopularne MPV 500L, a być może także częściowo uzupełnić rolę pełnioną niegdyś przez model Grande Punto. Szeroki zakres zadań.

O ile obecna generacja elektrycznego Fiata 500 ma swoje własne podwozie, Fiat zręcznie przestawił model 600e, aby skorzystać z ekonomii skali oferowanej przez Stellantis. Więc tak naprawdę mamy tutaj bliźniaczą relację z Jeepem Avengerem; model 600e wykorzystuje tę samą platformę e-CMP, otrzymuje tę samą baterię o pojemności 54 kWh i silnik o mocy 154 KM, a także jest produkowany na tej samej linii montażowej w Tychach, w Polsce. Co ciekawe, ma także taką samą rozstaw osi, dokładnie do milimetra.

Obecnie dostępne są tylko dwie wersje. 600e Red to wersja podstawowa, która oferuje jasnoczerwoną karoserię, klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu, automatyczne światła i wycieraczki, reflektory LED, siedmiocalowy wyświetlacz cyfrowy oraz 10,25-calowy system multimedialny z DAB i bezprzewodową łącznością do Android Auto i Apple CarPlay.

W wersji 600e La Prima, którą aktualnie testujemy, otrzymujemy czujniki parkowania z przodu z kamerą cofania, alufelgi 18 cali, oświetlenie otoczenia przy drzwiach, podgrzewane przednie fotele, elektrycznie składane lusterka boczne, sterowanie gestami dla elektrycznej klapy bagażnika, adaptacyjny tempomat oraz nawigację w systemie multimedialnym.

Fiat ogłasza 600e jako swoje „powrót do segmentu B” i nie ma wątpliwości, że wymiary samochodu doskonale wpisują się w ten segment. Ma długość 4,17 metra, więc trochę krótsza od obecnego Nissana Juke, i kabina dla pięciu osób. Z pewnością udaje się spełnić obietnicę, że będzie stylowy i zabawny, z wieloma cechami nawiązującymi do modelu 500, takimi jak wpuszczane nad reflektorami wejście w kolorze nadwozia, naklejki i pionowe światła tylne, nawiązujące do klasycznego oryginału. Ostatecznym sędzią będą oczywiście kupujący, ale my powiedzielibyśmy, że wygląda wystarczająco charakterystycznie i nie do pomylenia z innymi modelami we własnej klasie.

Fiat wprowadza 600e na rynek jako czysto elektryczny model, chociaż Fiat już potwierdził, że nie może ignorować sił rynkowych i wkrótce zaoferuje klientom z Wielkiej Brytanii wersję mild-hybrid, napędzaną silnikiem benzynowym PureTech o pojemności 1,2 l, skojarzonym z sześciostopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów, która będzie elektryfikowana. Model spala jak najmniej 110 g/km CO2 i potrafi spędzić nawet połowę czasu jazdy w trybie wyłącznie elektrycznym w mieście.

Musisz sprzedać swój samochód?

Wyszukaj najlepsze oferty spośród ponad 5000+ dealerów. To takie proste.

Na razie dostępny jest tylko jeden czysto elektryczny układ napędowy: silnik o mocy 154 KM zamontowany z przodu, osiągający prędkość 0-100 km/h w dziewięć sekund i zasięg według procedury WLTP wynoszący 254 mile (Red) lub 252 mile (La Prima) między ładowaniami. Fiat twierdzi, że ta liczba może wzrosnąć do 370 mil, gdy samochód jest używany w miejskim środowisku.

Standardowo samochód jest wyposażony w ładowarkę prądu stałego o mocy 100 kW, która naładuje baterię od 20 do 80 procent w 27 minut. W standardzie dostępna jest także pompa ciepła oraz ładowanie na prąd zmienny trójfazowy o mocy 11 kW – aczkolwiek jest to bardziej przydatne w Europie kontynentalnej, gdzie więcej domów jest wyposażonych w instalacje elektryczne o większej pojemności.

A, i jak obiecano, nie można kupić modelu 600e w kolorze szarym lub srebrnym. Poza modelem „Red”, można wybrać biały, czarny, zielony, pomarańczowy i niebieski. Niektóre odcienie wciąż są dość stonowane, ale żaden z nich nie może być nazwany nudnym szarym.

To brzmi obiecująco – ale wprowadzenie modelu jako małego samochodu czysto elektrycznego oznacza, że na razie cena jest dość wysoka. Model 600e Red kosztuje od 32 995 funtów, podczas gdy La Prima to wydatek w wysokości 36 995 funtów. Oba te modele są droższe od samochodów o podobnym rozmiarze z silnikiem spalinowym, a nie obejmują żadnych rządowych zachęt, tak jak w Niemczech czy Francji, co oznacza, że raty miesięczne nie będą tanie. Będzie interesujące zobaczyć, jak Fiat wyceni wersję hybrydową; nasze przypuszczenie jest, że będzie to wiecej niż za Juke, ale wciąż nie więcej niż 30 000 funtów.

600e nie może polegać tylko na wyglądzie; musi również spełnić wymogi dotyczące praktyczności, solidnych osiągów i odczucia premium w kabinie, aby być zgodnym z ceną.

Usiądź na przednich siedzeniach i poczujesz silny zapach Jeepa Avenger. Jest tam podobny ekran informacyjny w formacie skrzynki pocztowej, znajome rzędy przycisków (choć są rozsądne) do sterowania podstawowymi funkcjami i wyborem trybu jazdy poniżej ekranu oraz zmodyfikowana wersja tej samej składanej przegrody dla centralnej przestrzeni na drobne przedmioty. Jest trochę więcej elementów w kolorze nadwozia i regulowane oświetlenie otoczenia, więc nadal daje wrażenie eleganckiego środowiska z wysokiej jakości materiałów na odpowiednich obszarach, ale nie może dorównać oryginalności modelu 500.

Fiat podał wiele śmiało brzmiących informacji o tym, jak bardzo rozciągnął przestrzeń tylnej kabiny w porównaniu do swojego miejskiego modelu, ale prawda jest taka, że zespół inżynierów zrobił wszystko, co mógł przy użyciu zestawu mechanizmów wspólnych z innym pojazdem. Tak jak w przypadku Avengera, trochę ciasno jest z tyłu w modelu 600e; czterech osób o wzroście sześciu stóp może z trudem się zmieścić, ale pasażerowie na tylnej kanapie nie będą wdzięczni za dłuższą podróż.

Bagażnik ma pojemność 360 litrów, co mieści się między segmentem aut miejskich a kompaktami rodzinnych. Jest także podwójna podłoga, dzięki czemu można zwiększyć obszar załadunku lub łatwiej włożyć i wyjąć przedmioty (przy czym robienie tego tworzy miejsce pod podłogą do przechowywania kabli ładowania). W plastikowych wykończeniach bagażnika zintegrowano także kilka przydatnych haczyków, które pomagają utrzymać torby z zakupami na miejscu.

Jeśli chodzi o dynamikę, 600e bardziej skupia się na mieście niż Avenger, co znajduje odzwierciedlenie w podwoziu. Kierowanie jest lekkie, ale precyzyjne, a zawieszenie ma bardziej miękki charakter niż w przypadku Jeepa, dlatego też nadwozie nie jest tak sztywne w zakrętach, ale ma nieco większą elastyczność w radzeniu sobie z nierównościami na drodze. Ma również przyzwoitą przyczepność na zakrętach, więc jeśli staniesz się entuzjastą na drogach wiejskich, utrzyma się niezwykle dobrze.

Jest wystarczająca moc, aby to poprzeć; 600e jest stosunkowo lekki jak na samochód elektryczny, ważący nieco ponad tonę i pół, więc skromna moc kompensuje 260 Nm bezpośredniego momentu obrotowego. Wszystko to pomaga 600e uniknąć wrażenia, że jest niewystarczająco wyposażony na autostradach, a szczególnie dobrze wykonany jako crossover w mieście, z wystarczającą reakcją i zwrotnością, aby wskoczyć w szczeliny w ruchu (choć nie tak skutecznie jak model 500), oraz dobrze zrównoważonym pedałem hamulca po lewej stronie, co ułatwia płynne zatrzymywanie się.

Oczywiście można się pobawić trybami jazdy, w tym przełączyć w tryb Sport, który zapewni dodatkowe osiągi, ale po raz kolejny zastanawiamy się, czy potrzeba trybów, gdy „Normalny” tryb jest tak dobrze zbalansowaną konfiguracją.

Zauważyliśmy, że najnowszy silnik Steallantis jest wyrafinowany w innych produktach grupy, w tym w Avengerze, i tutaj jest taka sama sytuacja. Naprawdę, 600e jest dosyć cichy i komfortowy jako samochód przeznaczony do przemieszczania się, co sprawia, że dostarcza cechy bardziej niż wystarczające dla miasta.

System multimedialny Fiata jest dosyć prosty w użyciu i szybko reaguje na naciśnięcia klawiszy. Można szybko nawigować i nawet w wersji bez zainstalowanej nawigacji otrzymujemy bezprzewodowy Android Auto i Apple CarPlay, które pomagają podłączyć własne mapowanie z aktualnymi informacjami o ruchu drogowym.

Model: Fiat 600e La Prima
Cena: 36 995 funtów
Napęd: Bateria o pojemności 54 kWh, 1x silnik elektryczny
Moc/momemt obrotowy: 154 KM/260 Nm
Skrzynia biegów: Automatyczna, jednoprędkościowa, napęd na przednie koła
0-100 km/h: 9,0 sekundy
Maksymalna prędkość: 134 km/h
Zasięg: 252 mile
Ładowanie: 88 kW (30-80% w 29 minut)
Data rozpoczęcia sprzedaży: Październik

[ad_3]

Tags: 600eFiatReview
REKLAMA
Maciek Nowobilski

Maciek Nowobilski

Prywatnie właściciel BMW e46 M62B44 V8. Fan wolnossących jednostek, prawdziwy petrolhead od urodzenia. Mama powtarzała, że w przyszłości zostanę kierowcą F1 i wciąż wierzę, że jej marzenia się spełnią!

Next Post
Nowe narzędzie do wyboru samochodu — Udoskonal swoje doświadczenie zakupowe! – UroTuning

Nowe narzędzie do wyboru samochodu — Udoskonal swoje doświadczenie zakupowe! – UroTuning

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
No Result
View All Result
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

© 2021 Pasja Motoryzacja