• Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

Nowa recenzja Ferrari SF90 XX Stradale: duchowy następca legendarnego F40

Maciek Nowobilski by Maciek Nowobilski
in Auto News
0

Znajdź swoje Ferrari SF90 Stradale

Oferty od naszych zaufanych partnerów na ten samochód i jego poprzedników…

Logo Leasing.comLogo Leasing.com

Największa strona porównywania

A może chcesz sprzedać swój samochód?

Logo MotorwayLogo Motorway

Reklama

Werdykt

Dając modelowi SF90 Stradale obróbkę XX, Ferrari stworzyło zapewne swój najbardziej skoncentrowany na torze samochód uliczny od czasów legendarnego F40. Agresywna aerodynamika i perfekcyjnie dostrojone systemy zawieszenia, kontroli stabilności i ABS sprawiają, że ten super samochód o wartości 673 548 funtów jest równie efektywny w wyglądzie, jak i działaniu.

Ferrari SF90 XX Stradale to najbardziej ekstremalny samochód uliczny, jaki kiedykolwiek stworzyła włoska marka. To bardzo śmiała deklaracja, ale nie tylko jest to najmocniejszy model dopuszczony do ruchu, ale także pierwszy, który otrzymał legendarną obróbkę XX.

Tak jak wszystkie modele XX, oznacza to obsesyjne skupienie na agresywnej aerodynamice generującej poziom docisku na poziomie samochodów wyścigowych (530 kg przy 155 mph). Pokazuje również najnowsze osiągnięcia w zakresie zawieszenia, skrzyni biegów, kontroli stabilności i układów hamulcowych. Celem jest poprawa osiągów na torze, ale nie za wszelką cenę. Można to porównać do Porsche 992 GT3 RS, ale zastosowanego do środkowego samochodu o podwójnej mocy.

Produkcja modelu XX jest ograniczona do 1 398 egzemplarzy, podzielonych między 799 Coupe i 599 Spider. Cena 673 584 funty za model XX Stradale Coupe jest około 40 procent wyższa od zwykłego odpowiednika SF90. Wszystkie są wyprzedane, a pierwsze dostawy przed końcem roku.

Wyniki transformacji XX są spektakularne, jak się przekonujemy na słynnym torze testowym Ferrari – Fiorano. Jazda uliczna jest frustrująco niedostępna podczas naszego testu, ale tor daje nam swobodę eksploracji niezwykłych osiągów XX.

Mimo oczywistych i naszym zdaniem niezwykle atrakcyjnych zmian nadwozia – XX markuje powrót do stałego tylnego spojlera – podstawy mechaniczne modelu XX Stradale są bardzo blisko związane z zwykłym SF90. Oznacza to znane z Ferrari podwójnie doładowane 3990 cm3 V8, połączone z trójfazowym układem hybrydowym zasilającym obie osie, napędzany bateriami. Ferrari wycisnęło trochę więcej mocy z obu elementów układu napędowego, ale wzrosty – 17 KM z V8 i 13 KM z układu hybrydowego – są niewielkie.

Wykorzystanie lekkich materiałów oszczędza 45 kg, ale większy przedni dyfuzor, wydatny stały tylny spojler i związane z nimi dodatki do aktywnej aerodynamiki zmniejszają utratę masy netto do 10 kg, do zadeklarowanej suchej masy 1560 kg. Nic dziwnego, że z 1016 KM i 804 Nm momentu obrotowego przyspiesza jak rakiet sled. 0-62 mph zajmuje zaledwie 2,3 sekundy, 0-124 mph w 6,5 sekundy. A prędkość maksymalna? 199 mph, o 12 mph mniej niż zwykły SF90 z uwagi na skupienie się na docisku i prędkościach pokonywania zakrętów.

Jak można się spodziewać, SF90 XX to intensywne doświadczenie pod każdym względem. Bardziej melodyjny niż zwykły SF90 dzięki inteligentnemu dostrojeniu harmonicznych hałasów silnika skierowanych do kokpitu, XX to naprawdę entuzjastyczna maszyna. Dostarczanie mocy i zmiany biegów są ostry jak skalpel, bardziej agresywne i natychmiastowe, aby maksymalizować wydajność i emocje.

Wyposażony w najbardziej zaawansowaną technologię Ferrari, XX jest niezwykłą i fascynującą maszyną do jazdy. Korzystając z zestawu w pełni zintegrowanych systemów o egzotycznych nazwach, takich jak Ferrari Dynamic Enhancer (2.0), ABS Evo i eSSC 1.0 Electronic Side Slip Control, można stopniowo poczuć granice osiągów i układu jezdnego XX poprzez coraz bardziej agresywne tryby dynamiczne za pomocą znajomego przełącznika „manettino” na kierownicy.

Potrzebujesz sprzedać swój samochód?

Znajdź swoją najlepszą ofertę od ponad 5 000+ dealerów. To proste.

Nie dziwi zatem, że XX Stradale zachwyca na zakrętach Fiorano. Posiada ogromną przyczepność i trakcję, ale samochód zawsze sprawia wrażenie żywego, reagując na twoje działania. Prześlizguje się przez szybkie zakręty z niezwykłą precyzją, dzięki stabilizującym efektom docisku, ale ma równie dużą chęć do pokonywania ciasnych zakrętów. Równie imponujący jest podczas hamowania, zapewniając ogromną siłę i stabilność, umożliwiając hamowanie późno i głęboko w zakręty, w stylu wyścigowym. Nic dziwnego, że ustanowił nowy rekord okrążenia dla drogowych samochodów Ferrari na torze testowym Fiorano.

Wszystkie Ferrari kładą nacisk na pasję i wydajność, ale XX Stradale doprowadza to do nowych skrajności. Niesamowicie szybki, a jednak zaskakująco przystępny, wnosi wymierną surowość i wygląd wyścigowy, ale zachowuje wystarczającą kulturę, by można sobie wyobrazić, że świetnie sprawdzi się na drodze. Ci 1 398 klienci XX Stradale mają coś do wyczekiwania.

Model: Ferrari SF90 XX Stradale
Cena: 673 584 funty
Układ napędowy: 4,0-litrowy podwójnie doładowany V8, 3x e-motor
Moc/mom. obrotowy: 1 016 KM/804 Nm
Skrzynia biegów: Osiemstopniowa automatyczna, napęd na cztery koła
0-62 mph: 2,3 sekundy
Prędkość maksymalna: 199 mph
Na sprzedaż: Wyprzedane

Tags: F40sFerrarilegendaryReviewSF90spiritualStradalesuccessor
REKLAMA
Maciek Nowobilski

Maciek Nowobilski

Prywatnie właściciel BMW e46 M62B44 V8. Fan wolnossących jednostek, prawdziwy petrolhead od urodzenia. Mama powtarzała, że w przyszłości zostanę kierowcą F1 i wciąż wierzę, że jej marzenia się spełnią!

Next Post
Nissan proponuje, że nazwa NDDP nie pasuje do kierowców

Nissan proponuje, że nazwa NDDP nie pasuje do kierowców

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
No Result
View All Result
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

© 2021 Pasja Motoryzacja