• Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

Nowa recenzja Audi Q4 e-tron 2024: więcej mocy, większy zasięg i szybsze ładowanie

Maciek Nowobilski by Maciek Nowobilski
in Auto News
0

[ad_1]

Wnioski

Audi Q4 e-tron wygląda praktycznie tak samo jak wcześniej, ale pod powierzchnią inżynierowie Audi pracowali nad dostarczeniem szeregu istotnych ulepszeń. Najpopularniejsze SUV-y marki Audi są teraz zauważalnie lepszymi samochodami z większą mocą, większym zasięgiem, szybszym ładowaniem i delikatnie usztywnionym doświadczeniem jazdy. Fakt, że wciąż najlepiej sprawdza się jako wygodny, luksusowy samochód rodzinny, a nie atakując krętych dróg B, oznacza, że inteligentny wybór padnie na wolniejszą, dłuższą wersję 45.

Revolucja samochodów elektrycznych nadal nabiera tempa. Ustawodawstwo rządowe skupia najlepsze i najjaśniejsze umysły przemysłu na potrzebie masowej sprzedaży samochodów o zerowej emisji, grożąc finansowymi karatami. Jednak wraz z pojawianiem się nowych zawodników – zarówno modeli, jak i całych marek – konkurencja o klientów się zaostrza. Audi wyraźnie odczuwa tę presję i podjęło kroki, aby utrzymać swojego średniej wielkości elektrycznego SUV-a Q4 e-tron w świeżości i wciąż aktualnym.

Stare modele Q4 e-tron 40 i 50 już nie istnieją, zastępują je oznaczenia 45 i 55. Obydwa wciąż korzystają z baterii o pojemności 77 kWh (użyteczne), ale ulepszona chemia, nowy silnik elektryczny i inne modyfikacje przyniosły znaczne wzrosty mocy i efektywności.

Najpierw moc; bazowy model Audi Q4 45 e-tron tylnonapędowy teraz generuje 282 KM, wystarczająco do sprintu 0-100 km/h w 6,7 sekundy. To spory skok od starego modelu e-tron 40 o mocy 201 KM, który potrzebował 8,5 sekundy na wykonanie tego samego zadania. Chcesz się jeszcze szybciej poruszać? Zaktualizuj do dwóch silników na napęd wszystkich kół quattro i można skrócić ten czas przyspieszenia o dziesiątą sekundy. Przesiądź się na model tylko z napędem quattro Q4 55 e-tron i otrzymasz 335 KM, aby zdobyć 5,4-sekundowy sprint. Stary model „50” miał 295 KM i osiągał od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy.

Więcej recenzji

Testy grupowe samochodów
Recenzje szczegółowe
Testy długoterminowe
Testy drogowe

To oznacza, że każde Audi Q4 e-tron jest szybkie. Jednak efektywność jest prawdopodobnie jeszcze większym magnesem dla kupujących. Podstawowa wersja SUV-a 45 oficjalnie przejedzie 330 mil na jednym ładowaniu, dodanie systemu quattro obniża to do 319 mil. Według testów WLTP, model 55 może przejechać 312 mil. Modele Sportback korzystają ze swojego lekko bardziej aerodynamicznego kształtu, co zwiększa zasięg o siedem do dziewięciu mil, w zależności od modelu.

Wcześniej stary SUV 40 mógł przejechać maksymalnie 322 mile, podczas gdy 50 osiągał identyczne maksimum 312 mil. Szybkość ładowania jest lepsza – 135 kW w modelach z napędem na tylne koła i 175 kW w modelach z napędem quattro – wystarczająca do naładowania od 20 do 80 procent w około 28 minut w obu wersjach.

Nie ma wątpliwości, że zmiany czynią z Audi Q4 e-tron SUV (oraz z bliźniaczego modelu coupe-SUV Sportback) znacznie imponujący pojazd na papierze. Ale co to oznacza naprawdę, gdy siadasz na fotelu kierowcy i trzymasz ręce na kierownicy? Stary model ocenialiśmy jako elegancki i stabilny pojazd rekreacyjny bez zbyt wielu atrakcji dla kierowcy, ale Audi ponownie skalibrowało kierowanie i zawieszenie w tych nowych samochodach.

Przetestowaliśmy zarówno 45, jak i 55, z zastrzeżeniem, że oba zostały wyposażone w adaptacyjne amortyzatory, które nie będą oferowane w Wielkiej Brytanii. Zostaliśmy pod wrażeniem – zarówno dodatkowego napięcia w zawieszeniu, jak i dobrze wyważonej masy kierownicy.

Audi Q4 naprawdę jeździ bardzo dobrze jak na elektrycznego SUV-a tej wielkości. Przy niskich prędkościach skutecznie wchłania nierówności, a duże dziury i kratki studzienne powodujące słyszalne huki, ale znacznie mniej fizycznych wstrząsów niż się spodziewasz, gdy spostrzeżesz nadchodzące przeszkody. Przy większych prędkościach porusza się płynnie i stabilnie na falach terenu, a na autostradzie komfort podróżowania jest na najwyższym poziomie. Prawie nie było dźwięku ze wspomagania napędu, bardzo mało hałasu opon z 20-calowymi kołami i tylko szept wiatru wokół luster. 

Brytyjscy klienci, którzy chcą trochę więcej akompaniamentu dźwiękowego, mogą zamówić nowy system dźwięku sportowego Audi e-tron jako opcję w cenie 625 funtów. Dodaje on dwa dodatkowe głośniki z tyłu samochodu i dwa na zewnątrz, które nadają dziwny świszczący dźwięk naśladujący silnik spalinowy, rosnący i malejący wraz z obrotami. Prawdopodobnie lepiej jest zamiast tego podgłośnić radio.

Mimo oczywistych ulepszeń obiektywnych i subiektywnych, Audi Q4 e-tron nadal nie jest pojazdem ekscytującym do jazdy. Waga (2 145 kg w modelu RWD) jest lepiej kontrolowana, ale jest to samochód, który po prostu nie reaguje dobrze na energiczne wejścia w zakręt. Większości klientów to nie przeszkadza, dlatego wskazalibyśmy im wersję wejściową 45, która kosztuje niecałe 50 000 funtów w wersji SUV-a i 1500 funtów więcej za Sportback. Wrażeń z jazdy jest wystarczająco i oferuje ona najlepszy zasięg Q4. Za naped na wszystkie koła quattro trzeba dopłacić 1430 funtów, a za flagowy model 55 dodatkowe 4950 funtów.

Wnętrze Audi Q4 e-tron otrzymało większy (11,6-calowy) dotykowy ekran centralny niż wcześniej, ale wszystko inne jest praktycznie takie same. Jest to przestronny SUV średniej wielkości z warstwą wykończenia Audi, aby wyróżniał się spośród swoich bliźniaczych samochodów Volkswagen ID.4 i Skoda Enyaq, a także spośród rosnącej grupy alternatyw spoza Grupy VW. 

Na drzwiach i w konsoli centralnej znajdują się twarde tworzywa sztuczne, które w 50-tysięcznym samochodzie prezentują się nieco poniżej oczekiwań, ale cyfrowy kokpit kierowcy Virtual Cockpit pozostaje jednym z najjaśniejszych i najbardziej wszechstronnych systemów w swoim rodzaju, a poziom wyposażenia jest przyzwoity. Nawet samochody z najniższej półki dostają 19-calowe koła, reflektory LED, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, podgrzewane przednie fotele, kamerę cofania i adaptacyjny tempomat. W bagażniku o pojemności 520 litrów (535 litrów w modelu Sportback) bez problemu zmieści się dorosły o wzroście 6 stóp za kierowcą o podobnej wielkości, nawet w wersji Sportback, która ma trochę mniej miejsca na głowę, a pojemność bagażnika jest jedną z najlepszych w swojej klasie.

Model: Audi Q4 45 e-tron Sport Sportback
Cena: 51 415 funtów
Układ napędowy: 77 kWh bateria, silnik elektryczny
Moc/moment obrotowy: 282 KM/545 Nm
Skrzynia biegów: Automatyczna o jednym przełożeniu, napęd na tylne koła
0-100 km/h: 6,7 sekundy
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Zasięg: 339 mil
Ładowanie: 135 kW, 10-80% w 28 minut
Wymiary (D/W/G): 4 588/1 865/1 632 mm
Na sprzedaż: Teraz

Steve zajmuje się stroną internetową Auto Express; planowaniem nowych treści, zwiększaniem ruchu online i zarządzaniem zespołem internetowym. Jest dziennikarzem motoryzacyjnym, testerem samochodowym i redaktorem od ponad 20 lat, współpracującym m.in. z MSN Cars, Auto Trader, The Scotsman i The Wall Street Journal.

[ad_2]

Oryginalny artykuł

Tags: AUDIchargingETronFasterPowerrangeReview
REKLAMA
Maciek Nowobilski

Maciek Nowobilski

Prywatnie właściciel BMW e46 M62B44 V8. Fan wolnossących jednostek, prawdziwy petrolhead od urodzenia. Mama powtarzała, że w przyszłości zostanę kierowcą F1 i wciąż wierzę, że jej marzenia się spełnią!

Next Post
Rozpoczęcie Sezonu Promocyjnego AWE! – UroTuning

Rozpoczęcie Sezonu Promocyjnego AWE! - UroTuning

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
No Result
View All Result
  • Strona Główna
  • Detailing
  • Auto News
  • Motorsport
  • Tuning
  • Top 10

© 2021 Pasja Motoryzacja