[ad_1]
Chiyo i Takaboshi zostali współpracownikami w NDDP (skrót od programu rozwoju kierowców Nissan), z którego oboje ukończyli w 2022 roku, co zbiegło się z przejęciem przez NISMO zarządzania samochodem #3 zespołu B-Max Racing.
Para walczyła o tytuł w swoim pierwszym sezonie razem, tylko przegrywając finał w Motegi z parą Impul Nissan, Bertrand Baguette i Kazuki Hiramine, i ponownie byli w walce o tytuł w tym sezonie aż do ostatniego wyścigu sezonu.
Chiyo i Takaboshi ostatecznie ponownie zajęli drugie miejsce w klasyfikacji, jedno miejsce przed parą NISMO #23, Ronnie Quintarelli i Tsugio Matsuda.
Oceniając występ ekipy #3, dyrektor wykonawczy Nissan SUPER GT, Motohiru Matsumura, przyznał, że mało sensu ma posiadanie dwóch doświadczonych kierowców takich jak Chiyo i Takaboshi w samochodzie noszącym nazwę NDDP w przyszłości.
Jednakże, nie poszedł na potwierdzenie zmiany w składzie 2024 roku.
„Zarówno Chiyo, jak i Takaboshi bardzo dobrze się rozwijają i jeżdżą bardzo stabilnie”, powiedział Matsumura Motorsport.com tuż przed finałem w Motegi.
„Niestety w zeszłym roku wypadek i kara kosztowały ich mistrzostwo, ale także byli na pierwszym miejscu [przed ostatnim wyścigiem].
„Dlatego nazwa NDDP [jest problematyczna]… oni nie są już kierowcami rozwojowymi, więc zespół nie powinien mieć w nazwie 'rozwoju’, ale my to nadal mamy.
„W przyszłości powinni dać szansę młodym talentom w tym samochodzie. Ale musimy to zrobić stopniowo.
„Poświęcanie możliwości wygrywania wyścigów nie jest naszym zamiarem”.
Mistrzowie obrony Nissan, Baguette i Hiramine, ostatecznie zajęli piąte miejsce w klasyfikacji po trudnym sezonie, który nie przyniósł im zwycięstw i tylko jeden pojawił się na podium.
Kwalifikacje okazały się największym problemem zespołu #1, gdyż para Impul tylko raz wywalczyła miejsce w Q1 w całym sezonie i zanotowała najgorszą średnią pozycję startową w stawce GT500.
Zapytany o trudną obronę tytułu przez Impul, Matsumura wyraził opinię, że Baguette i Hiramine mogliby wyciągnąć nauki od Chiyo i Takaboshi, którzy zdobyli dominujące pole position w ostatnim wyścigu sezonu w Motegi.
„Moje rozumienie zeszłego roku było takie, że występ między Impul a samochodem #3 nie był aż tak duży”, powiedział Matsumura. „Ale mieli trochę szczęścia z ogonem do zwycięstwa w Suzuce, a w tym roku nie mieli takiego szczęścia.
„W samych wyścigach byli silni, ale muszą uczynić krok w kwalifikacjach, myślę, w jaki sposób wykorzystać osiągi opony na jedno okrążenie i dopasowanie do temperatury oraz rozgrzewki.
„Poziom koncentracji kierowców #3 jest trochę silniejszy, jeśli chodzi o rozgrzewanie opon i ustawienie podwozia do kwalifikacji. To jest różnica w kwalifikacjach”.
[ad_2]
Post oryginalny