Szukasz szybkiego kombi, za które nie musisz sprzedać nerek? Sprawdź nasze wybory najlepszych tanich i przystępnych cenowo szybkich kombi…
Ford Mondeo ST220
Na pierwszy rzut oka kombi Mondeo nie jest ostatnim słowem w dziedzinie sportowych osiągów czy precyzji kierowania. Ale nie odrzucajmy jeszcze tego pomysłu… rynek wtórny zaskakująco entuzjastycznie podchodzi do tych samochodów, można wiele zrobić, aby wyostrzyć charakterystykę jezdnych – a jeśli uda ci się zdobyć wersję ST220, będziesz cieszył się kremowym, 3,0-litrowym silnikiem V6 o mocy 224 KM, a także bogato wyposażonym wnętrzem. Ceny tych niepozornych potworów zaczynają się od około 1 700 funtów, co jest świetną wartością dla samochodu o prędkości 150 mph.
Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon
Wspornik GTA na tej stronie wydaje się trochę głupi, ponieważ A oznacza „Alleggerita”, co oznacza „wylekkiwaczyć” – podczas gdy GTA Sportwagon był faktycznie o wiele cięższy od standardowego 156. Niemniej jednak, miał napęd 3,2-litrowego V6 i wzmocniony układ zawieszenia. Jeśli wymienisz pierdolony oryginalny dyferencjał na lepszą jednostkę Q2, będziesz miał w rękach potężne kombi. 250 koni mechanicznych, 155 mph, dzisiaj możesz je nabyć za około 7 500 funtów – nie jest to portfelowy wydatek, ale nie kosztuje tyle co BMW M5.
Mitsubishi Legnum VR-4
Legnum to wersja kombi modelu Galant, a VR-4 ma prawdziwe rodowód rajdowy. Dlaczego Mitsubishi zdecydowało się włożyć wnętrze swojego supersamochodu do kombi, wie tylko oni sami, ale powinniśmy być bardzo wdzięczni, że to zrobili. Legnum VR-4 może się pochwalić dwuturbo, 3,0-litrowym silnikiem V6 o mocy 276 KM, oraz Aktywną Kontrolą Przechyłów od Lancer Evo, pięknymi siedzeniami Recaro i wieloma innymi dodatkami. Niewiarygodne jest to, że za wszystko to można teraz zapłacić mniej niż 5 000 funtów.
Volkswagen Passat R36
Może wygląda jak rozsądne kombi Passat, którym twój starszy sąsiad wynosił trawnikowe skoszone trawy na wysypisko, ale R36 ma 296-konny, 3,6-litrowy silnik VR6 i skrzynię biegów DSG, a także napęd na cztery koła 4Motion. Czy to nie szalone? Cudownym jest to, że jest wielu importerów sprowadzających wagony R36 z Japonii i sprzedających je tanio – więc jeśli możesz przekonać swojego ubezpieczyciela, że to dobry pomysł, możesz kupić porządne R36 za nieco ponad 5 000 funtów. Wyobraź sobie to.
Subaru Legacy 3.0R Spec B
Łatwo jest przeoczyć Legacy, ponieważ gdy myślisz o gorących Subaru, naturalne jest, że od razu skupiasz się na Imprezie. Ale kombi Legacy skrywa tajemnicę w wersji GT-B Spec B: jej 242-konne, sześciocylindrowe (tak, nie czterocylindrowe, a sześciocylindrowe) są połączone z sześciobiegową skrzynią manualną z Imprezy STi, zamiast zwykłej automatycznej skrzyni biegów Legacy, co imponująco obniża czas od 0 do 100 km/h o całe dwie sekundy, do 6,6 sekundy. Kombi ma również zawieszenie Bilstein, ogromne hamulce i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Silnik i układ napędowy 4×4 to praktycznie model 911 Carrera 4 zamontowany odwrotnie, a mimo to można kupić 3.0R Spec B za 4 000 funtów. To jest szalone, szczerze mówiąc.
Słowa: Dan Bevis