Szukasz najlepszych i najszybszych samochodów kombi? Nie szukaj dalej!
Szybkie samochody kombi są wspaniale niepotrzebne, dlatego właśnie je uwielbiamy. Mocne wersje coupe, sedanów lub hatchbacków zawsze mają sens, konwencja mówi, że takie jest działanie. Ale kombi? To rozsądne samochody dla ludzi, którzy noszą dużo beżowego sztruksu, oglądają „Pieśni Chwały” i robią dżem dla WI.
Twój ojciec ma go wyprostowanego przyjaciela, bo ma kilka dużych psów, których musi przewozić w różne miejsca, i uważa go za przydatny, gdy musi zabrać stare meble na wysypisko. Wkłada całą rodzinę razem z całym sprzętem kempingowym i przewozi ich po całej Europie. Dlaczego by więc wziąć tę prostokątną, użyteczną maszynę i zrobić z niej szybką? Jakie mogą być korzyści?
Cóż, są cztery główne powody. Po pierwsze: nudzi się wożenie rzeczy na wysypisko, więc warto to zrobić szybko. Po drugie: dzieci będą cieszyć się tym przyjemnym uderzeniem adrenaliny, gdy wcisniesz pedał gazu i otoczenie zrobi się rozmazane. Po trzecie: zobacz punkt drugi, ale dla psów. I po czwarte: to po prostu niesamowite. Życie jest zbyt krótkie, aby jeździć nudnymi samochodami. Jeśli masz rozsądny, praktyczny samochód, to może być równie dobrze szybki, prawda?
Więc w czasach, gdy wszyscy kupują SUV-y, pomysł na szybkie kombi nie jest wcale taki niepotrzebny. To wszystko, czego można oczekiwać od samochodu, bez ponurej świadomości, że musiałeś zrezygnować z życia i kupić Qashqai. Szybkie kombi spełniają wszystkie niezbędne oczekiwania dotyczące stylu życia. A oto kilka naszych ulubionych…
Volvo 850 BTCC
Rozpoczynamy od argumentacyjnie największego przykładu szybkiego samochodu kombi – stworzenia tak absurdalnego, że wciąż nie możemy uwierzyć, że istnieje. Oczywiście, teraz wszyscy o nim słyszeli i widzieliście zdjęcia tych potworów skaczących przez krawężniki. Ale jeśli, tak jak my, byłeś na torze w Brands Hatch w 1994 roku, gdy Volvo wjechało tym czymś na tor, pamiętasz, jak ogromne tłumy na chwilę ucichły ze względu na ogromną dziwność tego pojazdu.
Samochód wyścigowy… kombi… co do diabła się dzieje? Cóż, Volvo wraz z TWR zastosowało konwencjonalny układ BTCC (wyrzucając silnik turbo o pojemności 2,3 l i mocy 225 KM z modelu drogowego i zastępując go silnikiem wolnossącym o pojemności 2,0 l i mocy 290 KM zgodnie z przepisami) i wsadziło go do kombi. Mogłoby się wydawać, że to będzie kiepski samochód wyścigowy, z górnośrodowiskowym środkiem ciężkością i dodatkową masą, ale tył typu Kamm sprawił, że był dosyć aerodynamiczny! To naprawdę jakaś akcja PR, ale zadziałała świetnie. To pierwsza rzecz, o której ludzie myślą, gdy wspomniasz Samochody Turystyczne lat 90. Ludzie uważali, że Volvo to tylko nudne kombi, więc Volvo rzuciło to tym wszystkim prosto w twarz.
BMW M5 Touring (E61)
Generacja E61 M5 Touring to samochód, który nigdy nie musiał istnieć, dlatego właśnie istnieje. Z jednej strony masz sensowną obudowę psotnego 5-serii kombi. Z drugiej strony masz prawdziwy samochód M z silnikiem V10 o pojemności 5,0 litra, wywodzącym się z motorsportu i generującym dzikie 500 KM. Połącz ręce i otrzymasz coś bardzo głupiego. Przyspieszenie 0-100 km/h w 4,8 sekundy i, po usunięciu ogranicznika, potencjał na przekroczenie 200 km/h. Plus miejsce na szafę z tyłu.
Okej, będziesz musiał zatrzymywać się na każdej stacji benzynowej, na którą natrafisz, aż w końcu suma kosztów serwisowych sprawi, że lepiej byłoby kupić superauto, ale ten szalony samochód jest prawdopodobnie ostatnim swojego rodzaju: był taką niszą, niepopularną wersją, że nie jest prawdopodobne, aby BMW jeszcze kiedyś zdecydowało się na stworzenie kombi M5. I dla niewprawnego oka mógłby być po prostu kolejnym samochodem dla taty.
Mitsubishi Lancer Evo Wagon
Modele Mitsubishi Evo zawsze będą miały szczególne miejsce w sercu pewnego rodzaju entuzjasty samochodów. Szaleństwo na rajdowych trasach związane z wyścigiem koni mechanicznych sprawiło, że Subaru i Mitsubishi zachęcały się wzajemnie do zbliżania się, przekraczania i przekraczania granicy niebezpieczeństwa przez lata. Byłeś…