Termin „droga szybka” może być nieco mylący, ale w tym przypadku chodzi bardziej o posiadanie prędkości oraz wiele innych usprawnień jazdy, gdy tylko tego potrzebujesz. Oto przewodnik po modyfikacjach drogowych.
Możemy to spojrzeć w ten sposób, nigdy nie sugerowalibyśmy, abyś jeździł z prędkością 60 mil na godzinę obok szkoły, podczas gdy Twój kolega wychyla się z okna tyłkiem. To sprawiłoby, że byłbyś głupcem, a nawet możliwe, że gwałcicielem. Ale nie ma niczego nielegalnego w pędzie po krętej drodze B z prędkością 60 mil na godzinę – lub w szybkim osiąganiu prędkości 60 mil na godzinę.
To, co mówimy, to że można cieszyć się samochodem na drodze, a dobra droga szybka to po prostu kombinacja przyspieszenia, układu prowadzenia i posiadanie tej prędkości dostępnej, zamiast jej używania w złych miejscach. Przecież nie potrzebujesz całego potencjału świetnie zaprojektowanych egzotyk na drodze do sklepu po mleko do Lidla, prawda?
Szybka droga oznacza o wiele więcej niż jazda na pełnym gazie; chodzi tylko o poprawę tego, co już masz. Oto nasze niezbędne modyfikacje drogi szybkiej, które sprawią więcej uśmiechu na milę, niezależnie od tego, czym jeździsz…
Superładowarki
Jeśli chodzi o uzyskanie większej mocy z silnika wolnossącego, najbardziej skuteczną metodą jest zastosowanie indukcji wymuszonej w formie turbosprężarki lub superładowarki. Podczas gdy turbosprężarka jest napędzana przez wylotowe spaliny, superładowarka jest mechaniczna i używa paska napędzanego przez korbowód do wytworzenia naddźwiękowego nadmiaru.
Istnieją dwa podstawowe typy superładowarki: o pojemności skokowej – takie jak zestawy z układami korzeniowymi, dwuśrubowymi i G-ladder, które montuje się na dużych silnikach o dużej pojemności; oraz jednostki odśrodkowe, które przypominają turbosprężarkę i działają według tego samego zasady. Są to zdecydowanie najpopularniejsza opcja dla tunerów części zamiennych, ponieważ są to wysoko wydajne i kosztowo skuteczne sposoby zwiększenia mocy na silnikach o dowolnej wielkości.
TTS Performance jest dystrybutorem w Wielkiej Brytanii dla Rotrex, lidera na rynku odśrodkowych superładowarek. Produkują one własne brytyjsko-oparte zestawy dla różnych samochodów i motocykli oraz oferują pełen zakres produktów superładowarki Rotrex.
Superładowarka odśrodkowa dostarcza zwiększonego ciśnienia przy wzroście prędkości obrotowej silnika. Przyspiesza powietrze dolotowe, nadając mu bardzo wysoką prędkość od wirnika sprężarki. Ta energia prędkości następnie zamienia się na ciśnienie, gdy powietrze zwalnia w rozprężarce wewnątrz obudowy sprężarki.
W porównaniu z superładowarką o pojemności skokowej (jak wielkie sprężarki na silnikach V8 muscle cars), jednostka odśrodkowa wymaga znacznie mniejszej moc napędowej, co oznacza mniejszą utratę mocy biegającą od korby. Oferuje również moc w całym zakresie obrotów, i nie traci mocy około 3000 obr./min, w przeciwieństwie do większych jednostek. Ze względu na swoje kompaktowe rozmiary, superładowarka odśrodkowa jest znacznie łatwiejsza do umieszczenia, co oznacza, że można jej używać w większym zakresie silników – nawet na małych jednostkach o pojemności 1.0 litra.
TTS Performance produkuje zestawy superładowarek Rotrex dla najpopularniejszych samochodów, takich jak Honda Civic Type R (EP/FN), Honda S2000 oraz Toyota GT86/Subaru BRZ, a także dla nieco bardziej ekskluzywnych modeli, takich jak Ariel Atom, Lotus Elise/Exige, Audi RS4 (B7), Audi S5 (B8) i Audi 8 4.2 V8. Zyski mocy mogą być ogromne, zestawy dla Hondy mogą dawać nawet do 500 KM, zestawy dla Audi RS4 osiągają ponad 600 KM, a dwuładowana R8 dostarczająca ponad 700 KM. Jednak dostępne są również skromniejsze zestawy dla pojazdów takich jak Suzuki Swift, Peugeot 107, Toyota Yaris i Citroen C1.
Skontaktuj się: TTS Performance – www.tts-performance.co.uk
Filtr powietrza performance
Wszystkie prace związane z tuningiem mocy opierają się na jednej zasadzie głównej; uzyskanie większej mocy poprzez wypchnięcie większej ilości tlenu i paliwa do silnika, aby wytworzyć większą i mocniejszą detonację w cylindrach. Jedno nie działa bez drugiego: możesz wtryskiwać tak dużo doskonałej marki paliwa, jak chcesz, ale jeśli nie ma odpowiedniej ilości tlenu, nie zrobi to wiele dla mocy…