[ad_1]
Po raz pierwszy zaprezentowany w 2016 roku, Mercedes-AMG GT3 jest obecnie jednym z najstarszych modeli w GT3 racing, mając niedawno za sobą siedem lat służby.
Mimo że w 2020 roku otrzymał aktualizację Evo i nadal cieszy się nowymi zamówieniami, nowy samochód Mercedes GT3 był długo wyczekiwany.
Podczas gdy niektórzy inni producenci przedłużyli cykl życia swoich konkurentów GT3 poprzez wprowadzenie drugiej modernizacji, Mercedes będzie trzymać się z dala od tej filozofii i skupia się na budowie zupełnie nowego samochodu na rok 2026.
Informacje na temat kolejnego samochodu GT3 Mercedesa są obecnie bardzo skąpe, ale niemiecka marka jest chętna do przedłużenia swojego udziału w wyścigach klientów.
“Ciężko pracujemy nad koncepcjami, projektem, specyfikacją i wiemy, czego chcemy” – powiedział szef DTM Mercedesa Thomas Jager dla siostrzanego tytułu Motorsport-Total.com portalu Motorsport.com.
“Jasne jest, że zdecydowanie będziemy kontynuować wyścigi klientów z nowym pojazdem.
“Planujemy nadal jeździć obecnym samochodem w latach 2024 i 2025. Potem zobaczymy, co będzie możliwe w 2026 roku. Mamy harmonogram rozwoju i plan. Dowiemy się, jak to można zrealizować w ciągu najbliższych tygodni.
“Celem jest zdecydowanie posiadanie samochodów na drodze do 2026 roku.”
#77 Mercedes-AMG Team GruppeM Racing Mercedes-AMG GT3: Lucas Auer, Lorenzo Ferrari, Frankie Bird, #99 Mercedes-AMG Team GruppeM Racing Mercedes-AMG GT3: Maro Engel, Luca Stolz, Mikael Grenier
Autor zdjęcia: SRO
W połowie ubiegłego roku wysokowydajny oddział AMG Mercedesa ujawnił drugą generację swojego flagowego auta sportowego z zamiarem wprowadzenia go na rynek światowy w 2024 roku.
Nowy samochód, nazwany Mercedes-AMG GT Coupe, prawdopodobnie będzie stanowił podstawę dla jego kolejnego samochodu GT3.
Według Jagiera, który również pracuje jako kierowca doświadczalny dla Mercedesa, AMG GT Coupe da początek „nowej generacji pojazdów, a następca GT3 będzie także wizualnie zorientowany w tym kierunku.”
Niemniej jednak celem będzie zachowanie kilku cech obecnego modelu GT3, który odniósł ogromny sukces w różnego rodzaju mistrzostwach na całym świecie i nadaje się zarówno dla kierowców profesjonalnych, jak i amatorów.
„Chodzi o bardzo dobrą jakość produkcji, wymiary szczelin i wygląd, aby wyglądał bardziej jak samochód produkcyjny niż wyścigowy” – wyjaśnił. “Musimy, aby był przyjazny dla użytkownika – długi czas pracy i niskie koszty eksploatacji.
“Samochód musi być bardzo wydajny i stabilny, czy jest mokro czy suchy, zimno czy gorąco, kwalifikacje czy długa jazda. Mamy bardzo niskie zużycie opon. To także bardzo ważny punkt.
“Jest także ważna kwestia prowadzenia, dzięki któremu zdobyliśmy sobie ogromne uznanie.
“Dlatego panowie kierowcy mówią, że jest to dla nich idealny produkt – nowy samochód musi być w stanie to samo zrobić.
“Chcemy nadal odgrywać pionierską rolę jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Chcemy być punktem odniesienia i wprowadzać pionierskie koncepcje.
„Jeśli będziemy budować na tych mocnych stronach, dokonamy drobnych ulepszeń we wszystkich miejscach i połączymy to z nowym wyglądem, nową elektroniką i nowymi funkcjami bezpieczeństwa, to będziemy mieć kolejny świetny produkt na starcie.”
Przejście na silnik turbo
Mimo że Jager odmówił ujawnienia dokładnej specyfikacji silnika, który będzie stanowił serce nowego samochodu GT3 Mercedesa, powiedział, że planuje się wyposażenie go w silnik z turbodoładowaniem.
To nie jest zaskakujące, ponieważ 6,2-litrowy silnik wolnossący, który służy w obecnym AMG GT3, nigdy nie był używany w wersji produkcyjnej samochodu i nie jest już aktualny z obecnymi czasami.
Dlatego prawdopodobne jest, że Mercedes przełączy się na czterolitrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, ten sam silnik który również napędza AMG GT4.
Bez HWA?
Ciekawostką pozostaje możliwość, że HWA nie będzie zaangażowana w rozwój nowego pojazdu GT3 Mercedesa.
Odkąd została utworzona w 1998 roku, HWA odegrała rolę w kilku programach fabrycznych Mercedesa, od Formuły E po DTM.
Ponadto, od wprowadzenia modelu SLS Gullwing w 2011 roku, wszystkie samochody klientów Mercedesa były rozwijane i produkowane przez HWA. Dotyczy to łącznie 600 samochodów, z których 300 wciąż jest w użyciu.
Zapytany, czy HWA ponownie odegra rolę w projektowaniu i produkcji nowego samochodu GT3 Mercedesa, Jager powiedział: „Gdy planujesz taki duży projekt, jest proces przetargowy. Patrzysz na różne rzeczy.
„Nie ma jeszcze ostatecznej decyzji co do tego, kto w ostateczności będzie to robił. Będziemy to komunikowali w miarę jak cała ta sprawa się rozwinie.
“HWA zrobiła z nami bardzo dobrą robotę w przeszłości. System obsługi posprzedażnej zdecydowanie pozostaje obecnie w HWA.”
Maro Engel, Mercedes-AMG Team Landgraf Motorsport Mercedes-AMG GT3
Autor zdjęcia: Alexander Trienitz
[ad_2]
Post oryginalny