[ad_1]
Hawksworth rozpoczął dzień na pierwszym miejscu w No. 14 Lexus RC F GT3, ale szybko wszystko się popsuło po tym, jak otrzymał karę i został zesłany na koniec stawki za przypadkowe uderzenie członka ekipy podczas pierwszego postoju w boksie.
Mimo że ta przeszkoda była znacząca, trzech kierowców potrafiło metodycznie posuwać się naprzód. Hawksworth dostał klucze – i szansę na zrehabilitowanie się – na ostatni odcinek.
Dwunasta i ostatnia przerwa podczas klasycznego wyścigu trwającego całą dobę w IMSA przyniosła intensywną walkę pomiędzy liderem wyścigu Danielem Serrą w Ferrari 296 GT3 z Risi Competizione, Hawksworthem i Chevroletem Corvette Z06 GT3.R Daniele Juncadellą. Hawksworth i Juncadella walczyli o drugie miejsce, zanim ten pierwszy się przedarł i skoncentrował na Serrze.
Pozostało 20 minut, gdy Hawksworth i Serra uwikłały się w zaciętą walkę na 3,74-milowej, 17-zakrętowej pętli, która obfitowała w liczne kontakty, zanim Lexus zrobił śmiały manewr wewnątrz Ferrari w Zakręcie 1 i odniósł zwycięstwo z przewagą 0,121 sekundy.
„Tak, to było. Wiedzieliśmy, że będzie to bitwa” – powiedział Hawksworth.
„W tych długich wyścigach trzeba zrobić wszystko perfekcyjnie. Każdy musi wykonać swoją pracę absolutnie perfekcyjnie, aby mieć choćby szansę na koniec. Potem po prostu mamy nadzieję, że karty się ułożą po naszej myśli. Mieliśmy trudny dzień. Ale zespół, zrobiliśmy postępy w okresie międzysezonowym. Chcieliśmy przyjść i pokazać, co potrafimy, prawda? To był prawdziwy powrót.”
„(W sobotę) wszyscy byli perfekcyjni. Mieliśmy oczywiście jedno przejazd przez aleję early w wyścigu, trochę zamieszania tam. Poza tym, to było solidne przez cały dzień. Chłopaki na pit lane byli niesamowici przez cały dzień. Ben i Kyle byli absolutnymi potworami na torze. Tak, walczyliśmy do samego końca. Wygraliśmy. Nie mogłem być bardziej dumny z każdego. Tak, ostatnie cztery godziny tam na torze były absolutnie szalone.”
To zwycięstwo było pierwszym dla zespołu od Watkins Glen w lipcu zeszłego roku i drugim zwycięstwem w wyścigach długodystansowych dla Lexusa. Dla Barnicoata i Hawkswortha, obrońców tytułu mistrzów GTD Pro, ten wynik oznaczał miejsca na podium w 14 z 17 wyścigów sięgających lipca 2022 roku w Lime Rock Park.
Mimo że był to krok naprzód po zeszłorocznym trudnym drugim miejscu na Sebring, udział dał podniesienie morale po wcześniejszym wycofaniu się na początku sezonu w 24 Godziny Daytona w styczniu.
„Tak, to ogromne” – powiedział Barnicoat. „Oczywiście ogromne dla organizacji. Wszyscy ludzie z Lexus Racing ciężko pracowali, szukając doskonałości rok w rok. Miałem szczęście, że mogłem dołączyć do programu w tak dobrym momencie.”
„Pierwszego roku wygraliśmy w Atlancie, Petit Le Mans, co było niesamowicie wielkie. W zeszłym roku wygraliśmy Watkins Glen i mistrzostwo. Teraz zdobyliśmy Sebring. Został nam jeszcze Daytona.”
„Miałśmy trudny początek tego sezonu, ale ten występ (w sobotę) pokazał, dlaczego byliśmy mistrzami w zeszłym roku. To był zdecydowanie comeback mistrza i nasz sezon jest już w pełni na właściwym torze. Czekamy z utęsknieniem na dalsze wyzwania.”
Na podium dołączyły ekipy Vasser Sullivan i Risi Competizione oraz Iron Lynx w No. 19 Lamborghini Huracan GT3 EVO2.
Choć Juncadella wydawał się być gotowy do podium, został wyeliminowany z wyścigu przez Laurensa Heinricha z AO Racing w Porsche 911 GT3 R nr 77, który spadł z walki po otrzymaniu karnej wizyty w alei serwisowej za swoją rolę w incydencie.
Choć po przekroczeniu mety były liczne złe emocje, Hawksworth przedstawił swoje spojrzenie na fizyczność wyścigu.
„Cóż, po wyścigu wszystko wydawało się w porządku” – powiedział Hawksworth.
„To jest to, co jest. To ostre ściganie pod koniec wyścigu. Walczysz o Dwanaście Godzin Sebring. W końcu dnia ścigamy się, by wygrać. Nie ma nic poza granicą, jeśli to ma sens. To było twarde, zacięte ściganie. Trochę się przetarłem, straciłem pozycje. Inne razy wygrywałem pozycje.”
„Tak, to wyścigi IMSA. To zacięta walka. Bywa trochę burzliwie, prawda? To właśnie tutaj robimy. Wychodzimy zwycięsko. Jeśli ktoś chce płakać, może.”
Obejrzyj: BrrrakeF1 – Pod powłoką zaawansowanej technologii wyścigów długodystansowych
[ad_2]
Oryginalny artykuł