[ad_1]
Minister transportu Singapuru S. Iswaran ogłosił niedawno swoją rezygnację w wyniku stawienia mu 27 zarzutów związanych z kontaktem z Beng Sengiem, który posiada prawa do GP Singapuru i jest przewodniczącym firmy promocyjnej.
Sprawa dotyczy rzekomych łapówek, które Biuro Dochodzeń nad Praktykami Korupcyjnymi Singapuru (CPIB) uważa, że Iswaran mógł otrzymać od potentata rynku nieruchomości Beng Senga.
Mówi się, że jednym z nich są loty samolotem prywatnym Onga i bilety na GP Singapuru, których doradcą był Iswaran.
Iswaran odrzucił zarzuty stawiane mu i wydał oświadczenie, w którym jasno stwierdził, że jest zdeterminowany, aby oczyścić swoje imię. Beng Seng nie został oskarżony o żadne przewinienia.
Biorąc pod uwagę, że Singapur chlubi się brakiem korupcji, sprawa ta wzbudziła ogromne zainteresowanie w regionie.
Ponadto, biorąc pod uwagę, że Beng Seng odgrywa tak ważną rolę w GP Singapuru, pojawiały się spekulacje, czy wydarzenia te będą miały jakieś konsekwencje dla przyszłości wyścigu Formuły 1, który ma obecnie kontrakt do 2028 roku.
Jednak w celu umniejszenia sugestii zmiany jego losu, Ministerstwo Handlu i Przemysłu Singapuru oświadczyło w czwartek, że rząd jest zadowolony, iż umowa w sprawie wyścigu nie została zawarta bez jego najlepszych interesów.
„Warunki wszystkich umów zostały dokładnie rozpatrzone przez rząd” – stwierdziło. „Przeprowadzono niezależne badanie konsultingowe.”
„Nie ma obecnie nic, co sugerowałoby, że umowy dotyczące Formuły 1 lub inne umowy zostały sformułowane na niekorzyść rządu.
„Wszelkie przygotowania do Grand Prix Singapuru Formuły 1 w 2024 roku, które jest zaplanowane na 20 – 22 września 2024 roku, przebiegają zgodnie z planem.”
Resort dodał, że korzyści z organizacji GP Singapuru są jasne, przyciągnęło to ponad 550 000 międzynarodowych gości i wygenerowało około 2 miliardy dolarów singapurskich (1,5 miliarda dolarów) dochodów z turystyki.
„Grand Prix Singapuru Formuły 1 podniosło również reputację Singapuru jako dynamicznego węzła Global-Asia” – dodało Ministerstwo.
„Ponadto, poza sektorem turystycznym, wyścig przyniósł korzyści wielu singapurskim firmom zaangażowanym w różne aspekty wydarzenia, np. w logistykę, transport, budownictwo i usługi inżynieryjne.”
[ad_2]
Post oryginalny