Bugatti Mistral to roadster Chirona, którego producent nie planował stworzyć. Jak tłumaczy Bugatti, usunięcie dachu wymagało przeanalizowania standardowych cech aerodynamicznych Chirona.
Celem było zaprojektowanie roadstera, który mógł osiągnąć prędkość ponad 261 mph, nie kompromitując jednocześnie komfortu wnętrza ani chłodzenia znanej z Chirona czterech turbodoładowanych silników 8.0 litra W-16, który przeniesiono z coupe Chiron. Mistral zamyka rozdział mega silnika, który zadebiutował w 2005 roku w Veyronie i napędzał każdego Bugattiego od tego czasu.
Jedną z nowych cech, które opracowali inżynierowie, jest spojler zamontowany na górze przedniej szyby. Kieruje przepływ powietrza z dala od kierowcy i pasażera w dwuosobowej kabinie, jednocześnie kierując go na tylny spojler, aby maksymalizować docisk. Tylny dyfuzor o konstrukcji przypominającej rampę także pomaga generować docisk, a także odprowadza gorące powietrze z chłodnic.
Choker Bugatti został również poszerzony, aby dostarczać więcej powietrza do chłodnicy umieszczonej za nim. Mistral posiada również kanały powietrzne z siatką wykonaną w technologii druku 3D, które pomagają kierować powietrze chłodzące, a także boczne wloty, które dostarczają powietrze chłodzące do dodatkowych chłodnic dla oleju silnikowego, skrzyni biegów i podzespołów osi tylnego mostu. Gorące powietrze opuszczające te chłodnice jest wyciągane przez wloty w tylnych światłach przez ujemne ciśnienie „tak jak dym jest zassany przez komin”, według Bugatti.
Projekt bez dachu umożliwił umieszczenie wlotów powietrza bezpośrednio za fotelami, co sprawia, że kierowca i pasażer z przodu mają bardziej intensywną ścieżkę dźwiękową niż w zamkniętym Chironie. Wloty stanowią również część struktury zderzeniowej samochodu.
Zamówienia na Mistral mają ruszyć jeszcze w tym roku, a cena tego modelu wynosi około 5 milionów dolarów. Cała produkcja 99 egzemplarzy została już wyprzedana. Podczas gdy Mistral będzie ostatnim drogowym samochodem marki Bugatti z silnikiem W-16, jego produkcja będzie nakładała się z modelami przeznaczonymi na tor Bolide.
Bugatti planuje również w tym roku zaprezentować następcę Chirona. Samochód ten wprowadzi nowy napęd hybrydowy i ma trafić do produkcji dopiero w 2026 roku.