Kilka niedawnych patentów Forda zmienia wnętrza pickupów.
W ostatnich miesiącach Ford złożył aż dziewięć wniosków patentowych w Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO), obejmujących różnorodne funkcje, takie jak obrotowe fotele, chowająca się kolumna kierownicy i rozkładana stacja robocza, która umożliwia przekształcenie kabiny samochodu dostawczego w przestrzeń do spędzania czasu lub pracowania w miejscu.
Kilka z patentów dotyczy przenośnych foteli. Wśród przedstawionych pomysłów są tylne siedzenia, które obracają się w stronę wychodzącego stołu zamontowanego na tylnej ścianie kabiny ciężarówki oraz podnóżki wysuwające się z oparcia przednich foteli, co bardziej przypomina luksusowe samochody osobowe niż pickupy.
Obraz opatentowanego fotela Forda
W odrębnym zgłoszeniu patentowym opisano chowaną kolumnę kierownicy. Teleskopowałaby się wewnątrz, gdy nie jest używana, aby zwolnić więcej miejsca.
Kolejne zgłoszenie patentowe opisuje rozkładaną stację roboczą do wnętrza pojazdu. Według zgłoszenia, płaszczyzna robocza byłaby przymocowana do dolnej części siedzenia i rozkładałaby się w razie potrzeby. Siedzenie mogłoby także obracać się na boki, więc osoba korzystająca ze stołu roboczego mogłaby patrzeć przez jedno z bocznych okien. Wydaje się to być wariantem opatentowanego przez Forda przenośnego stołu wewnątrz pojazdu, który pojawił się wcześniej w tym roku.
Pomysły nie ograniczają się tylko do kabiny. Kolejne zgłoszenie patentowe omawia rozkładane fotele do łóżka. Wyłaniałyby się z bocznych ścian łóżka, podobnie jak siedziska składane. We wszystkich tych zgłoszeniach Ford wyraźnie oznacza różne konfiguracje foteli jako przeznaczone wyłącznie do użytku w martwym punkcie. Subaru Brat było przypominającym samochód pickup z tylnymi siedzeniami zwróconymi do tyłu, który był popularny pod koniec lat 70. ubiegłego wieku.
Obraz opatentowanego siedzenia Forda w łóżku
Wielu opatentowanych pomysłów nigdy nie trafia do produkcji, ale Ford wydaje się zainteresowany bardziej elastycznymi wnętrzami w swoich pickupach. Producent już oferuje składane fotele i chowającą się dźwignię, która zamienia konsolę centralną w płaską powierzchnię roboczą w modelu F-150. Ford złożył również wnioski patentowe dotyczące biurka na desce rozdzielczej i składanych foteli przednich. Zauważamy tu pewien motyw.
Co do miejsca wykorzystania tych funkcji, większość zgłoszeń patentowych zawiera rysunki pojazdu z przesuniętą w przód kabiną i minimalną przestrzenią przed przednią szybą, podobnie jak na obrazach, które Ford używał w prezentacjach dotyczących swoich planów dotyczących samochodu elektrycznego.
Ford planuje wprowadzenie na rynek nowego pickupa elektrycznego o kodowej nazwie T3 w 2025 roku. Zarówno T3, jak i nadchodząca trzyrzędowa elektryczna SUV zostaną zaprojektowane jako samochody elektryczne od podstaw. Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, nazwał T3 'Millennium Falcon’ dla pickupów. Wydaje się to pozostawiać miejsce na innowacyjne funkcje wnętrza.
[ad_2]
Post oryginalny