[ad_1]
Strony będą oceniać, w jaki sposób technologia wodorowa – w tym zarówno systemy akumulatorów, jak i ogniwa paliwowe – może być wykorzystana we wszystkich motorsportowych, ze szczególnym naciskiem na zwiększenie zrównoważonych atestów transportu i infrastruktury.
F1 będzie reprezentowana w panelu przez dyrektora technicznego Pata Symondsa, FIA przez dyrektora samochodów jednomiejscowych, Nikolasa Tombazisa, a Extreme H przez Marka Graina, dyrektora technicznego serii Extreme E.
Symonds powiedział: „Nasz sport ma tradycję wprowadzania nowych technologii na czoło publicznej percepcji w niewiarygodnie krótkim czasie. Robimy to, biorąc pod uwagę wszystkie rozwiązania i przyjmując interdyscyplinarne inżynierii.
„Z przeciwdziałaniem zmian klimatu w centrum uwagi wszystkich jesteśmy zobowiązani do promowania zrównoważoności i dlatego musimy badać wszystkie obszary dekarbonizacji sektora mobilności. Musi to obejmować zrównoważone ciecze węglowodorowe, elektryfikację i wodór.
„Ta grupa robocza umożliwia współpracę, która pozwoli nam zdobyć pierwsze doświadczenie i przyczynić się do zrozumienia i rozwoju wielu aspektów napędu wodorowego, które Extreme H będzie obejmować.
Zdjęcie: JEP / Motorsport Images
Mission H24 Hydrogen
Pisząc dla magazynu GP Racing, współpracownika serwisu Motorsport.com, w ubiegłym miesiącu Symonds zaznaczył, że ogniwa paliwowe wodoru są mało wydajne do wyścigów, ponieważ generują dużo ciepła, ale muszą działać przy stosunkowo niskiej temperaturze. Spowodowałoby to konieczność wyposażenia samochodów w znacznie większe chłodnice.
Kontynuował: „Czy zatem wodór jest wykonalnym źródłem energii dla silników wyścigowych? Myślę, że odpowiedź jest niewątpliwie tak, ale czy jest to lepsze rozwiązanie niż na przykład mieszanka zaawansowanego zrównoważonego biopaliwa i e-paliwa?
„To trudniejsze pytanie do odpowiedzi, ponieważ wiele będzie zależało od tego, w jaki sposób rozwijać się będą infrastruktury dla paliw transportowych w ciągu najbliższej dekady czy dwóch.”
Rozwijająca się seria Extreme H planuje pierwszy pełny test swojego samochodu wyścigowego z napędem wodorowym poza drogą do końca tego roku, przed bardziej kompleksowym programem testowym na początku 2024 roku.
Tombazis dodał: „Jako organ zarządzający zarówno Mistrzostwami Świata Formuły 1 FIA, jak i nadchodzącymi Mistrzostwami Świata Extreme H FIA w 2025 roku, witamy tę najnowszą współpracę.
„Dział Techniczny FIA ma doświadczenie i know-how w dziedzinie technologii wodorowej, które przekażemy do Grupy Roboczej wraz z ekspertyzą w dziedzinie sportu, bezpieczeństwa i regulacji.
„Tak jak obecnie jest w całym portfolio motorsportowym FIA, będziemy czerpać naukę z tej współpracy na korzyść naszego sportu i mobilności.”
Organizator 24-godzinnego wyścigu Le Mans i Mistrzostw Świata WEC, Automobile Club de l’Ouest, ma opóźnić wprowadzenie klasy prototypów z napędem wodorowym o kolejny rok, aż do 2027 roku.
[ad_2]
Post oryginalny