Everrati uważa, że jego elektryczna konwersja Land Rovera Defendera mogłaby być doskonałym dodatkiem dla superjachtów.
Przed targami Monaco Yacht Show 2023 brytyjska firma zajmująca się konwersją pojazdów na napęd elektryczny zaprezentowała Land Rovera Defendera „Shore Tender” – pojazd zaprojektowany, aby umożliwić właścicielom jachtów poruszanie się po lądzie w ich portach bez konieczności korzystania z benzyny czy oleju napędowego. Elektryczny Land Rover został zaprojektowany tak, aby można go było przechowywać na pokładzie jachtu, wyładować i prowadzić w czasie, gdy jacht jest cumowany.
Poza zaprojektowaniem takiego, aby można go było przechowywać na jachtach, Shore Tender posiada odpowiednie morskie detalami, takie jak markiza dachowa wykonana z żagiel, koła kabestanowe i panele podłogowe wykonane z plastiku odzyskanego z oceanu. Posiada również demontowalne drzwi, wbudowany schładzacz do szampana oraz kosze piknikowe. Klienci mogą również wybrać kolory lakieru pasujące do swoich jachtów, a Everrati dołączy do tego własnoręcznie uszytą żaglową torbę podróżną z haftem z nazwą jachtu oraz dowolnymi logo, jakie klient może chcieć dodać.
Everrati ogłosił swoją konwersję Land Rovera Defendera na samochód elektryczny pod koniec zeszłego roku, ale nie podał szczegółowych specyfikacji. Nie potwierdził również ceny dla Shore Tender, ale standardowa konwersja Defedera zaczyna się od 185 000 funtów brytyjskich (223 228 dolarów w obecnych kursach wymiany). Firma oferuje również konwersje Range Rovera pierwszej generacji i Land Rovera Series IIA.
Land Rover Defender EV Shore Tender by Everrati
Założona w 2019 roku, Everrati rozpoczęła od konwersji na elektryczny napęd Porsche 911 generacji 964. Od tego czasu rozszerzyła swoją ofertę o nie tylko klasyczne Land Rovery, ale także repliki Forda GT40 i Mercedes-Benz SL „Pagoda” W113.
Inne firmy oferują również konwersje Defendera na napęd elektryczny. Kolejna brytyjska firma, Electrogenic, ogłosiła w 2022 roku gotowy zestaw konwersji na napęd elektryczny. Był on skierowany bardziej do pojazdów użytkowych niż do zabawek dla bogatych. Istnieje również Raglan z Północnej Karoliny, który buduje Defender EV o mocy 600 koni mechanicznych, używając komponentów Tesli.