[ad_1]
Usługa robotaxi Waymo od kilku lat działa pomyślnie w części Phoenix, a niedawno także w San Francisco, ale trasy wciąż są ograniczone do ulic, co sprawia, że niektóre podróże są dłuższe niż powinny.
Waymo stara się rozwiązać ten problem, integrując trasy autostradowe w swojej usłudze. Firma zależna od Alphabet Inc. ogłosiła w tym miesiącu, że jej robotaksówki niedługo rozpoczną testy na autostradach w Phoenix. W trakcie testów za kierownicą nie będzie bezpieczeństwa, a tylko pracownicy Waymo będą mogli rezerwować przejazdy.
Czas podróży może być znacząco skrócony podczas korzystania z autostrad. Waymo podało przykład podróży z phoenix’s Sky Harbor Airport do północnych części Scottsdale, która autostradą AZ-101 zajęłaby 25 minut, w porównaniu z 50 minutami przejazdu ulicami.
Waymo ma już lata doświadczenia w nawigowaniu autostradami, szczególnie w Arizonie i Kalifornii. Firma rozwijała pół-automatyczne przyczepy, aby transportować towary autonomicznie za pośrednictwem osobnej usługi o nazwie Waymo Via, ale latem zrezygnowała z tego planu, skupiając się na swojej usłudze robotaxi, znaną jako Waymo One.
Waymo rozpoczęło testy robotaxi na autostradach w ubiegłym roku, choć zawsze z bezpieczeństwem za kierownicą.
Waymo testuje również robotaxi w Los Angeles i Austin, przygotowując się do uruchomienia swojej usługi One w tych miastach. Firma zbliża się do uruchomienia publicznej usługi w Los Angeles. Zeszłego tygodnia ogłosiła, że złożyła wniosek o licencję u Komisji ds. Służb Publicznych Kalifornii, aby umożliwić swojej usłudze robotaxi działanie w Los Angeles.
Rozwój bezpiecznej i niezawodnej usługi robotaxi okazuje się być ogromnym wyzwaniem. Wiele obiecujących firm w tej branży wycofało się z wyścigu, takich jak Argo AI i Uber. General Motors-backed Cruise również prowadził usługę w San Francisco do końca zeszłego roku, kiedy to zmuszony został do zaprzestania usługi po tym, jak kalifornijski DMV ustalił, że robotaksówki firmy nie są bezpieczne dla publicznego użytku. Cruise nie określił jeszcze daty ponownego uruchomienia swojej usługi.
[ad_2]
Oryginalny artykuł