1. Escort RS1600 był pierwszym brytyjskim modelem Forda oznaczonym symbolem RS, wprowadzonym na rynek w 1970 roku. Był on bezpośrednim następcą modelu Escort Twin-Cam i przez ponad rok był sprzedawany równolegle, chociaż Twin-Cam nie był montowany w fabryce AVO, ale w Halewood na Merseyside.
2. Capri RS2600 produkowano w Niemczech i był on najbardziej udanym modelem Forda oznaczonym symbolem RS przez kilka lat. Ten model został całkowicie opracowany przez Forda w Niemczech i oficjalnie nie był importowany do Wielkiej Brytanii. Kilku uprzywilejowanych kierowników Forda jeździło RS2600 przez pewien czas, wszystkie te samochody miały kierownicę po lewej stronie.
3. Capri RS3100 był produkowany w Halewood na Merseyside w latach 1973/1974, był to ostatni z rodziny Mk1 Capri produkowany tam. Fabryka właśnie miała zostać przekształcona w zakład do produkcji modeli Capri Mk2 hatchback. Zgodnie z przepisami FIA, aby RS3100 mógł zostać homologowany, należało wyprodukować co najmniej 1000 samochodów. Ford przysiągł, że tak się stało, ale wydaje się, że rzeczywiście wyprodukowano tylko 248 samochodów.
4. Każdy RS2000 z charakterystycznym dziobem był produkowany w Saarlouis w Niemczech w latach 1975-1980. Był to duży sukces marketingowy i finansowy, aż do dziś przetrwało wiele z tych samochodów.
5. Ograniczona produkcja Escorta RS1600i była pierwszym modelem Forda oznaczonym symbolem RS z napędem na przednie koła. Był on pierwotnie skonstruowany przez Forda w Niemczech. Premiera miała miejsce w 1981 roku, początkowo produkowano tylko samochody z kierownicą po lewej stronie, ale dostawy samochodów z kierownicą po prawej stronie rozpoczęły się w zimie 1982/1983. Warto zauważyć, że był to pierwszy masowo produkowany model z wtryskiem paliwa z silnikiem CVH, a XR3i nie pojawił się na rynku aż do końca 1982 roku.
6. Dokładnie 200 samochodów RS200 zostało wyprodukowanych w latach 1984-1986. Początkowo wszystkie były białe, ale przed dostawą kilka z nich, tak jak ten czerwony egzemplarz, zostało przemalowanych na inny kolor. Pierwsze sześć samochodów było prototypami, zbudowanymi w centrum sportowym w Boreham. Pozostałe samochody (194 sztuki) były montowane w fabryce w Shenstone koło Lichfield, która kiedyś należała do Reliant. Historia mówiąca, że samochody RS200 były produkowane przez Reliant jest absolutną nieprawdą, choć faktycznie ta firma dostarczała niektóre elementy nadwozia. Niemniej jednak, w tamtym czasie powstały jedna lub dwie karykatury trzykołowego RS200!
7. Przygotowane do rajdów Sierra RS500 Cosworth były tak potężne, z niezawodnymi silnikami o mocy 550 KM i pojemności 2 litry, że władze sportowe ostatecznie zmieniły regulamin, aby wyłączyć je z motorsportu! Do momentu zakończenia produkcji silnika w 1997 roku wyprodukowano prawie 40 000 wszystkich typów RS500.
8. Kiedy Ford Escort RS Cosworth François Delecoura wygrał Rajd Monte Carlo w 1994 roku, był to pierwszy raz od czterdziestu jeden lat, kiedy samochód z logo Forda wygrał ten klasyczny wyścig.
9. Od lat 80. XX wieku Ford próbował zastąpić markę RS swoją serią „XR”, a później używał „ST”, ale odznaka „RS” nie umarła. Najpierw pojawił się oryginalny Focus RS, a później zadebiutował Focus RS Mk2. Możemy być pewni, że wraz z upływem lat 2010-ych na rynku pojawią się kolejne modele Forda z oznaczeniem RS.
10. Renault próbowało przystąpić do gry z modelem „RS200” wersją hatchbacka z napędem na przednie koła i za to było szeroko krytykowane. Wiadomo, że taki samochód nigdy nie powinien dobrze się sprzedać. RS – Rallye Sport, jak wszyscy wiedzą, ściśle wiąże się z niebieskim owalem Forda.
[ad_2]
Post oryginalny