Porsche kontynuuje uzupełnianie gamy najnowszych modeli Cayenne o wersje hybrydowe typu plug-in.
W poniedziałek zadebiutował 2024 Porsche Cayenne S E-Hybrid, trzeci wariant hybrydowy tego crossovera SUV niemieckiego producenta. Kiedy trafi do dealerów na wiosnę, będzie znajdował się pomiędzy Cayenne E-Hybrid a Cayenne Turbo E-Hybrid w cenie 100 750 dolarów, obejmującej dodatkowy koszt w wysokości 1650 dolarów za transport. Wariant Coupe kosztuje 105 650 dolarów.
2024 Porsche Cayenne S E-Hybrid
Cayenne S z silnikiem V-6
Podczas gdy 2024 Porsche Cayenne S posiada silnik V-8, model S E-Hybrid jest wyposażony w inny rodzaj napędu. W modelu S E-Hybrid zastosowano turbodoładowany silnik V-6 o pojemności 3,0 litra oraz silnik elektryczny o mocy 130 kW. Łączna moc układu wynosi 512 KM i 553 lb-ft momentu obrotowego, co oznacza, że jest to o 44 KM i 111 lb-ft więcej niż w przypadku wariantu z silnikiem V-8.
Z większą mocą przychodzi również większa prędkość, a Cayenne S E-Hybrid przyspiesza od 0 do 60 mph w 4,4 sekundy, co oznacza, że jest o 0,3 sekundy szybszy od modelu z silnikiem benzynowym bez pakietu Sport Chrono. Porsche podaje, że Cayenne S E-Hybrid pokonuje ćwierć mili w czasie 13,0 sekund, czyli o jedną dziesiątą sekundy szybciej niż model V-8.
Jak w przypadku innych wersji plug-in Cayenne, pojazd ten wyposażony jest w baterię o pojemności 25,9 kWh, która zastąpiła dotychczasową baterię o pojemności 17,9 kWh. Porsche nie podało jeszcze oszacowanej zasięgu jazdy na samym silniku elektrycznym, ale zaznaczyło, że Cayenne S E-Hybrid jest wyposażony w ładowarkę 11 kW AC, która może naładować baterię w około 2,5 godziny korzystając z gniazdka 240 V.
2024 Porsche Cayenne S E-Hybrid
Cayenne S E-Hybrid z bogatym wyposażeniem standardowym
Porsche wyposażyło Cayenne S E-Hybrid w bogaty zestaw wyposażenia standardowego, w tym zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnymi amortyzatorami. Poza oznaczeniem i dwoma wlewami paliwa po obu stronach nadwozia, niewiele wskazuje na to, że ten model jest hybrydowym plug-inem. Zestaw standardowych felg obejmuje 20-calowe koła, a także czteroprowadzowy układ wydechowy z końcówkami ze stali nierdzewnej. Standardowe Cayenne S E-Hybrid będą miały srebrne elementy wykończenia zewnętrznego, natomiast modele Coupe standardowo wyposażone są w czarne elementy wykończenia zewnętrznego.
Wewnątrz pojazdu pasażerowie znajdą fotel sportowy z elektrycznym regulowaniem w ośmiu kierunkach, pakiet Sport Chronograph z przełącznikiem trybów jazdy na kierownicy, pedały ze stali nierdzewnej oraz elementy wykończenia srebrno-pomalowane. Dostępny będzie także ekran dla pasażera z przodu pojazdu oraz nowy system oczyszczania powietrza, który filtruje cząstki i substancje szkodliwe.
Jeśli hybryda plug-in Cayenne średniego segmentu jest zbyt wolna, już teraz można zakupić wariant Turbo E-Hybrid z mocą 729 KM, momentem obrotowym 700 lb-ft i możliwością przyspieszenia od 0 do 60 mph w 3,5 sekundy. Jednak bardziej mocna hybryda plug-in kosztuje 148 550 dolarów za model standardowy i 153 050 dolarów za model Coupe.
[ad_2]
Post oryginalny