[ad_1]
W czwartek ogłoszono, że Honda Performance Development, oddział motorsportowy American Honda Motor Co. z siedzibą w Santa Clarita w Kalifornii, dołączy do japońskiej Honda Racing Corporation, tworząc HRC US.
Celem jest utworzenie jednej globalnej jednostki HRC, która połączy eksperckie umiejętności, gdy Honda powraca do Formuły 1 w 2026 roku we współpracy z Aston Martinem. Z trzema wyścigami F1 odbywającymi się teraz w Ameryce – w Austin, Miami i Las Vegas – przemianowana HRC US będzie także zaangażowana w rozwój jednostek napędowych F1 oraz wsparcie podczas wyścigów od 2026 roku.
HPD zostało założone w 1993 roku w celu produkcji silników dla serii IndyCar, a następnie odniosło 280 zwycięstw w 510 wyścigach, w tym 15 zwycięstw w Indianapolis 500.
W ostatnich latach firma rozszerzyła swoje działania o rywalizację w mistrzostwach IMSA SportsCar, zdobywając trzy tytuły producenta, kierowców i zespołów IMSA od 2018 roku, a także trzykrotne zwycięstwo w wyścigu 24 Godziny Daytona.
Współpraca z HRC w Japonii oznacza, że program HPD z samochodem Acura ARX-06, który startuje w klasie GTP w serii IMSA, będzie miał łatwiejszą drogę do stania się projektem Hondy lub Acury WEC i Le Mans.
Wraz z zespołem fabrycznym Wayne Taylor Racing z Andretti Global, istnieje możliwość programu poza Stanami Zjednoczonymi w 2025 roku, co było utrudnieniem w poprzednim układzie ze względu na ograniczenia HPD w Ameryce Północnej.
„Naszym celem jest zwiększenie marki HRC i utrzymanie sukcesu naszych działań w wyścigach, a wierzymy, że jednoczesne połączenie międzynarodowych projektów Hondy motorsportu jako jednej organizacji wyścigowej przyczyni się do tego” – powiedział Koji Watanabe, prezes HRC Japan.
”Nasi inżynierowie wyścigowi w Stanach Zjednoczonych i Japonii będą silniejsi razem, i jestem bardzo szczęśliwy, że mogę przywitać naszych amerykańskich kolegów z zespołu HRC.”
Koji Watanabe, HRC Racing, i David Salters, HRC US
Zdjęcie: Honda
David Salters, prezes HPD, który objmie taką samą rolę w HRC US, dodał: „Dziedzictwo wyścigowe Hondu jest niezrównane, a przez ostatnie 30 lat utalentowani mężczyźni i kobiety z HPD przyczynili się do tego sukcesu w Stanach Zjednoczonych.
„Jesteśmy podekscytowani i bardzo dumni mogąc połączyć siły z naszymi przyjaciółmi i kolegami z HRC Japan oraz reprezentować Honda Racing jako globalną organizację wyścigową.
”Będziemy nadal stawiać sobie wyzwania w amerykańskich dziedzinach wyścigowych, jednocześnie rozwijając naszych ludzi i technologię, aby rywalizować na dynamicznie zmieniającej się globalnej scenie wyścigowej.”
Premierowy wyścig nowego HRC US, z udziałem samochodu Acura ARX-06 LMDhs z logo HRC na malowaniu, odbędzie się 27-28 stycznia 2024 roku podczas wyścigu 24 Godziny Daytona.
Jednak potencjał startu tym samochodem na całym świecie w ramach WEC oraz w Le Mans był od dawna omawiany.
„Zawsze byliśmy bardzo jasni – musimy przyjrzeć się WEC” – powiedział Salters. „Mamy wspaniały ARX-06, który jest dziełem naszego zespołu, [partnera podwozia] ORECA, a także naszych zespołów wyścigowych, które wykonują znakomitą pracę. Tak więc jesteśmy zafascynowani i możemy nim startować w WEC.
„Zawsze mówiliśmy, że musi to mieć sens biznesowy, markiowy i marketingowy. Bardzo ważne dla mnie jest, aby miało to sens w kontekście rywalizacji. Nie startujemy w wyścigach, żeby nie być konkurencyjnymi – to zbyt trudne!
„Obecnie istnieją bardziej formalne ramy do ich oceny, ponieważ wszyscy patrzymy na globalny sport motorowy, ale warunki graniczne nadal są takie same i musimy ocenić, czy to ma sens, i wykonamy wszelkie konieczne badania, aby zobaczyć, co ma sens dla naszej firmy i naszych pracowników.”
Dotycząc ram czasowych dla przystąpienia do konkurencji WEC, Salters wykluczył program na rok 2024 i powiedział: „Nie jest to jeszcze ustalone, więc nadal nad tym pracujemy, aby zobaczyć, co ma sens w przyszłości.
„Analizujemy strategie na przyszłość i na razie nie mamy określonych terminów, ale traktujemy to poważnie.”
[ad_2]
Original post