Folia ochronna przed malowaniem może zapobiec uszkodzeniom drogiej powłoki lakierniczej, ale musi być również przycięta i dopasowana do poszczególnych paneli karoserii, które ma chronić. Ten film z firmy Topaz Detailing pokazuje, jak to się robi.
Dla każdego nowego samochodu, który ma być wyposażony w folię ochronną przed malowaniem, konieczne jest stworzenie wzorów. W tym filmie proces ten jest pokazany na pierwszym samochodzie klienta Mercedes-Benz AMG One, który został dostarczony do właściciela wcześniej w tym roku.
Aby zaprojektować folię ochronną dla AMG One, na panelach nadwozia najpierw umieszczono kawałki folii, które zostały przycięte, aby utworzyć kontur każdego panelu. Powstałe kształty były następnie skanowane i dostosowywane cyfrowo, aby stworzyć lepiej dopasowane szablony. Pewne testowe dopasowywanie jest również wymagane, aby upewnić się, że folia pasuje jak najbliżej powierzchni nadwozia.
AMG One ma kilka skomplikowanych elementów, w tym sekcję na przedniej części, która łukowato podąża za podstawą przedniej szyby. Są także wycięcia dla otworów nawiewu na górnych błotnikach przednich. Inne elementy przykrywają drzwi, wysuwany tylny spoiler i osłonę na dachu. Nawet koła mają swoje własne małe kawałki folii ochronnej.
Mając wzory w ręku, przyszedł czas na instalację folii ochronnej przed malowaniem na samochodzie.
Najpierw powierzchnie są zwilżane. Następnie folia jest przesuwana na miejsce i wyrównywana przy pomocy szpachel, aż do pełnego dopasowania do powierzchni. Topaz Detailing opracował również technikę parowego napinania folii, dzięki czemu można ją rozciągnąć wokół luster zewnętrznych, które w innym przypadku musiałyby zostać demontowane.
Obejrzyj pełny film, aby dowiedzieć się więcej, a także zobaczyć kilka innych godnych uwagi superaut, w tym Aston Martina Valkyrie i Vulcana.