Nissan Ariya 87kWh Evolve e-4ORCE
Zwycięzca klasy: samochód elektryczny
- Masa własna: 2 297 kg
- Obciążenie na przodzie: 75 kg
- Masa przewożonego przyczepowego (jak sprawdzono): 1 500 kg
- Maksymalna ładowność przyczepy (z hamulcem): 1 500 kg
- Cena (jak sprawdzono): 61 540 funtów
Ocena samochodów elektrycznych do holowania jest uzależniona od subiektywnych doświadczeń sędziów. W przypadku modelu Nissan Ariya, najwyższej klasy SUV-a z napędem na cztery koła, jest ono bardzo pozytywne. Według opinii czytelników Auto Express, Ariya jest świetnie zdolnym pojazdem, o cechach, które stawiają go w czołówce japońskiej marki. Obejmuje to bardziej tradycyjny SUV X-Trail, który jest podobnej wielkości, ale ma mniejszą zdolność holowania w wersji hybrydowej oraz nie jest tak płynny i wyrafinowany w prowadzeniu, zarówno z przyczepą, jak i bez. Ariya może ciągnąć przyczepę o maksymalnej masie 1 700 kg, co stawia go w tej samej kategorii wagowej co dwukierunkowy Polestar 2, ale jego zasięg wynoszący 310 mil jest mniej imponujący, co przyczynia się do zwycięstwa Polestar w kategorii wagowej. Niemniej jednak, sędziowie z Klubu uważają, że liczba Nissan jest wystarczająco dobra, aby zapewnić przydatny zasięg nawet podczas holowania, co robi bardzo dobrze.
W rzeczywistości, połączenie stabilności, płynności i łagodnych manier w połączeniu z dużą mocą i wygodą jazdy sprawiają, że jazda z przyczepą za Ariya jest bardzo relaksująca. Wielka zaleta jest również doskonała widoczność, nawet podczas cofania.
Do tego dochodzi wysokiej jakości wnętrze i bogate wyposażenie w wersji Evolve. Łatwo zauważyć, dlaczego sędziowie się zachwycili. Praktyczność jest również duża, przestrzeń jest obfita dla wszystkich.
Co powiedzieli sędziowie: Ariya ma doskonałe maniery prowadzenia. Jeden z sędziów stwierdził: „Doskonałe przyspieszenie i prowadzenie, o precyzji wymaganej do holowania na dłuższe dystanse”. Samochód również dobrze wypadł w swojej kategorii wagowej, utrzymując kontrolę nad przyczepą podczas różnych manewrów i jednocześnie oferując swoim pasażerom komfortowe i dobrze wykonane wnętrze. Dodatkowe punkty dostał za fantastyczną widoczność z tyłu i zdolności bagażnika do pomieszczenia bagażu.
Volkswagen Multivan 2.0 TSI 204KM 7-biegowa skrzynia DSG Style Long
Zwycięzca klasy: duże rodzinne samochody
- Masa własna: 2 146 kg
- Obciążenie na przodzie: 80 kg
- Masa przewożonego przyczepowego (jak sprawdzono): 1 824 kg
- Maksymalna ładowność przyczepy (z hamulcem): 2 000 kg
- Cena (jak sprawdzono): 63 635 funtów
Multivan to doskonała opcja dla dużych rodzin o trudnych wymaganiach transportowych. Pomimo wielkości zbliżonej do vana, oferuje doświadczenie jazdy równie wyrafinowane i komfortowe jak wiele samochodów, a jakość nadaje mu premium. Ta wersja Long oferuje dużo miejsca w środku, sprawiając, że Multivan jest bardziej jak pokój dzienny dla maksymalnie siedmiu osób. Cztery osoby podróżujące na przednich dwóch rzędach mają oddzielne fotele kapitana, podczas gdy trzy osoby z tyłu siedzą na ławce. Duże, elektryczne drzwi przesuwane ułatwiają wsiadanie i wychodzenie, nawet na miejscach parkingowych, które z powodu wielkości samochodu Volkswagena byłyby trudne, a elektryczna klapa bagażnika otwiera się na naprawdę ogromne przestrzenie.
Potrzebujesz sprzedać swoje auto?
Znajdź najlepszą ofertę spośród ponad 5000+ dealerów. To proste.
Mimo że Multivan nie jest tak skoncentrowany na stylu jak ID. Buzz, wciąż wygląda bardziej jak „VW bus” niż zwykły van, co na pewno przyciąga wielu klientów. Dla karawaningowiczów, niezwykła praktyczność jest jednym z głównych atutów, ale wsiadając za kierownicę Multivana z podpiętym przyczepą odkryjesz, jak doskonałym pojazdem do holowania jest ten samochód.
Dzięki benzynowemu silnikowi TSI o pojemności 2.0 litra i siedmiobiegowej skrzyni DSG, Multivan nie może dorównać niektórym swoim elektrycznym rywalom pod względem siły, ale nadal jest wyrafinowany i relaksujący w prowadzeniu. I wbrew pozorom, długa oś pojazdu i doskonała widoczność sprawiają, że jest on wyjątkowo łatwy w manewrowaniu podczas cofania z przyczepą – co może zaskoczyć kogokolwiek, kto martwi się ogólnymi rozmiarami Multivana. Jeśli planujesz pokonać długie trasy, jest również dostępna bardziej oszczędna opcja z silnikiem wysokoprężnym.
Co powiedzieli sędziowie: Ta wersja Long Volkswagen Multivan ma dodatkowe 200 mm przestrzeni w obszarze bagażnika, co daje całkowitą długość 5,12 m i daje karawaningowcom dodatkową przestrzeń na przechowywanie przedmiotów. Multivan przeszedł testy praktyczności, a dane dotyczące holowania i wag zostały pozytywnie ocenione. Na drodze jest gładki, cichy i dobrze wychowany. Jeśli potrzebujesz wiele osób i rzeczy na wakacje, Multivan nie ma sobie równych.
Bentley Bentayga z wydłużanym rozstawem osi
Zwycięzca klasy: luksus
- Masa własna: 2 514 kg
- Obciążenie na przodzie: 140 kg
- Masa przewożonego przyczepowego (jak sprawdzono): 2 137 kg
- Maksymalna ładowność przyczepy (z hamulcem): 3 500 kg
- Cena (jak sprawdzono): 220 120 funtów
Spójrz w środek typowego samochodu kempingowego, a wkrótce stanie się jasne, że karawaningowcy nie lubią się „żebrząco” przemieszczać. Jednak ci, którzy wydają najwięcej na przyczepy kempingowe, potrzebują samochodu do holowania, który jest ponad przeciętność – oto Bentayga. Wersja z wydłużanym rozstawem osi nie brakuje wygód, jak można by się spodziewać, a ten duży SUV marki Bentley jest także fantastycznym pojazdem zarówno podczas jazdy z przyczepą, jak i podczas jazdy solo. Jeden z testujących opisał tę jazdę jako „władczą”, a wszyscy cieszyli się potężną mocą i momentem obrotowym dostarczanym przez muskularny silnik V8. Jego moc wynosząca 542 KM i moment obrotowy wynoszący 770 Nm pozwalają na osiągnięcie prędkości 0-100 km/h w 4,4 sekundy lub na bezproblemowe przemieszczanie przyczepy o masie 3 500 kg, podczas gdy siedzi się w najbardziej miękkim luksusie ze skóry. Cena tego auta jest oczywiście bardzo duża dla przeciętnego Kowalskiego…
Oczywiście niewielu ludzi kupuje samochód do holowania tylko z myślą o holowaniu, i w porównaniu z niektórymi alternatywami w podobnym przedziale cenowym, Bentley oferuje naprawdę dobrą wartość w kwestii wszechstronności. Więc jeśli twoje wakacje w przyczepie obejmują restauracje z gwiazdką Michelin i/lub bilety na operę, możesz śmiało ruszać w drogę.
Dotarcie na miejsce podróży nie będzie uciążliwe, gdy na czele twojego konwoju będzie Bentayga. Bezproblemowa i jednostajna moc silnika oraz płynne zmiany biegów automatycznych gwarantują komfortową podróż – choć może trzeba dwa razy pomyśleć o dostępie do pewnych miejsc, aby nie poderwać tego lśniącego lakieru zbyt blisko kolczastego żywopłotu, który mijasz podczas mijania ciągnika rolniczego na wąskiej wiejskiej drodze.
Co powiedzieli sędziowie: Jest to pierwszy raz, kiedy Bentley brał udział w tej konkurencji, a ten kultowy producent wygrał w nowej kategorii, która ma na celu docenić samochody do holowania, które zapewniają wygodę pasażerom w podróży na pole namiotowe. Bentayga oczarował sędziów swoim wyniosłym stylem i jest imponujący podczas holowania. Otrzymał oceny za doskonałą widoczność, jasne dane dotyczące holowania i ciężaru, swą zwrotność, piękne połączenie mocy i wygody oferowane przez 4,0-litrowy silnik V8 oraz luksusowe wnętrze.
Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV 155KM ST-Line
Zwycięzca nagrody sędziów
- Masa własna: 1 280 kg
- Obciążenie na przodzie: 75 kg
- Masa przewożonego przyczepowego (jak sprawdzono): 1 088 kg
- Maksymalna ładowność przyczepy (z hamulcem): 1 100 kg
- Cena (jak sprawdzono): 27 360 funtów
W konkursie, który tradycyjnie poświęcony jest dużym samochodom z dużymi silnikami, a ostatnio również dużym SUV-om z dużymi bateriami i mocnymi silnikami elektrycznymi, Ford Puma okazuje się czymś w rodzaju mitobijcy. Pokazuje, że dobre rzeczy naprawdę przychodzą w małych opakowaniach, i zapewnia imponujące osiągi z silnikiem o pojemności zaledwie 1,0 litra, co było prawdziwym zaskoczeniem dla sędziów. Tak bardzo był imponujący, że w tym roku została utworzona nowa kategoria honorująca Pumę – Nagroda Sędziów, która będzie doceniać wyjątkowe cechy uczestnika, gdy uznane zostanie to za stosowne.
W przypadku Pumy nie był to tylko imponujący osiąg małego silnika, ale także błysk w oku sędziów, gdy wrócili z Pumą z trasy testowej. Już wiemy, że ten mały SUV oparty na modelu Fiesta to jeden z najbardziej angażujących pojazdów w swojej klasie do prowadzenia, ale samochód był rewelacyjny z podpiętym małym przyczepą. Puma wykazuje doskonałą przyczepność przedniej osi na wszystkich, z wyjątkiem najbardziej wyjątkowych ruszeń na wzniesieniu, sportowe zawieszenie ST-Line zapewnia imponującą stabilność pojazdu zarówno na krętych trasach, jak i na odcinkach o dużej prędkości, a płynna, sześciobiegowa skrzynia biegów sprawia, że zmiana biegów jest łatwa nawet na najtrudniejszych odcinkach trasy, gdzie 1,0-litrowy silnik hybrydowy o mocy 153 KM jest naprawdę wykorzystywany w pełni swoich możliwości.
To niewątpliwie imponujący występ najmniejszego i najlżejszego samochodu biorącego udział w tegorocznym konkursie, ale również jeden z najbardziej angażujących, ponieważ Puma jest przyjemna zawsze i wszędzie. Wszyscy sędziowie zgodzili się, że Puma jest idealnym wyborem dla młodej rodziny rozpoczynającej swoje przygody z przyczepą, lub dla pary, która zmniejsza swoje potrzeby.
Co powiedzieli sędziowie: Duże samochody z równie dużymi silnikami często były uważane za niezbędne do holowania, ale tegoroczny zwycięzca obala tę teorię. Silnik o pojemności 1,0 litra może wydawać się nietypowym wyborem na papierze, ale moc i moment obrotowy sprawiają, że radzi sobie świetnie zarówno na stromych podjazdach, jak i na odcinkach o dużej prędkości. Utrzymuje przyczepę stabilną, zapewniając jednocześnie przyjemność z jazdy. Wygodne wnętrze, zaskakująco pojemny bagażnik i doskonała technologia zapewniły Pumie zwycięstwo.