[ad_1]
Kompaktowy hatchback elektryczny Volkswagen ID.3, sprzedawany za granicą, ma dać początek nowej wersji topowej z oznaczeniem ID.3 GTX, a prototyp ponownie został zauważony.
Oznaczenie GTX jest używane dla najmocniejszych wersji z napędem na wszystkie koła w rodzinie pojazdów elektrycznych ID Volkswagena. Jest już używane w kompaktowych crossoverach ID.4 i powiązanych z nimi ID.5, choć nie w USA.
Jest to najbliższe oznaczenie wydajności dla pojazdów elektrycznych Volkswagena, chociaż w przyszłości prawdopodobnie pojawią się wersje GTI, jak wskazuje na to pokazanie koncepcji ID.GTI podczas wrześniowego targów motoryzacyjnych w Monachium w 2023 roku.
Prototyp ID.3 GTX może wyglądać jak zwykły ID.3, ale projekt przedniej atrapy jest podobny do tego, co można znaleźć w wersji GTX w crossoverach ID.4 i ID.5. Czujniki momentu obrotowego zamontowane na każdym z kół w niektórych ujęciach potwierdzają, że prototyp wyposażony jest w system napędu na wszystkie koła.
2024 Volkswagen ID.3 GTX zdjęcia szpiegowskie – Uznanie fotograficzne: Baldauf
W zależności od rynku, ID.3 jest obecnie oferowany z opcjami baterii o pojemności 45, 58 lub 77 kWh oraz pojedynczym silnikiem z tyłu o mocy 205 KM. Dodanie drugiego silnika z przodu mogłoby spowodować przekroczenie 300 KM mocy maksymalnej. ID.4, który dzieli platformę MEB z modelem ID.3, niedawno otrzymał uaktualnienie do 330 KM w wersji z napędem na wszystkie koła.
ID.3 został wprowadzony na rynek w 2019 roku i otrzymał środową aktualizację w tym roku. Nowa wersja ID.3 GTX powinna dołączyć do gamy modelowej w przyszłym roku. Obecnie nie ma planów wprowadzenia jakichkolwiek wersji ID.3 w USA.
W planach Volkswagena są kolejne zmiany dla rodziny ID. Producent ogłosił w tym tygodniu plany wprowadzenia dwukierunkowego ładowania, które ma potencjał obniżenia rachunków za energię, choć dostępność tej funkcji w USA nie została jeszcze ogłoszona.
[ad_2]
Oryginalny artykuł