Zaokrętowanie się do 2023 BMW M2 po pięciogodzinnym locie było jak otwarcie drzwi w ostatni dzień szkoły i eksplozja lata. Ale po 90-minutowej jeździe przez ruch uliczny San Francisco do winnic w Napa, potrzebowałem rozciągnięcia nóg i gdyania podrożnego tyłka. Przed pracą miałem kilka godzin, więc szukałem jakiegoś miejsca do biegania. Może wędrówki. Prawdopodobnie spaceru.
Nie zrobiłem żadnej z tych rzeczy. Przy tak krótkim czasie wolę, żeby moje serce biło w rytmie M2 niż stop moich stóp na ziemi. Explorowanie krętych pagórków w hrabstwie Napa w drugiej generacji M2 było wystarczającym rozciągnięciem nóg dla mnie.
Przebudowany w zeszłym roku i z tylko 1000 dolarów więcej do 64 195 dolarów, wliczając dostawę, w tym roku dłuższe, większe i cięższe M2 performance coupe rozciąga się bardziej w kierunku M4 niż jego poprzednik. Rozstaw osi i długość wzrosły o 2,1 oraz 4,1 cala do wartości odpowiednio 108,1 i 180,3 cala, co skutkuje rozstawem osi o 4,4 cala krótszym i długością o 8,4 cala krótszą niż BMW M4.
Zachowuje swoje proporcje z długim przodem i krótkim tyłem, ale dzięki wyrzeźbionej masce, prostokątnym wlotom powietrza z przodu, zakończeniom o prostych kształtach i krępej tylnej części, może zostać wzięty za nowoczesny amerykański muscle car zamiast dawnej bawarskiej maszyny sportowej bazującej na BMW 2-Series.
Nawet jej kolor, Zandvoort Blue, jaśniejszy od niebieskiego w okręgu BMW, mógłby zostać amerykanizowany na Napa Sky Blue.
2023 BMW M2 w kolorze Zandvoort Blue
Dodatkowy rozmiar dodaje co najmniej 200 funtów do 3 814 funtów ogólnie, co sprawia, że silnik TwinPower Turbo o pojemności 3,0 litra, przyjęty z M4, ma więcej pracy do wykonania. Tutaj ma on moc 453 KM i 406 Nm momentu obrotowego, co daje 20 KM mniej niż M4, ale 48 KM więcej niż poprzedni M2. Z 6-biegową manualną skrzynią biegów, która jest zarówno zwrotna, jak i sztywna, uzupełnioną o krótkie i sztywne pedały sprzęgła, napęd na tylną oś M2 przyspiesza do 60 mph w 4,1 sekundy, według BMW.
2023 BMW M2
Szpala bezpłatnej skrzyni automatycznej 8-biegowej ma przewagę wydajności, osiągając przyspieszenie 0-60 mph w 3,9 sekundy. Ponieważ te czasy mogą nie wydawać się tak szybkie w erze elektrycznej, należy zrozumieć, że M2 nadal ma niesamowite osiągi. Może nie startuje jak rakietka, ale gdy moment obrotowy osiągnie wartość maksymalną przy 2 650 obr./min., ma to nieokiełznaną dzikość, która wzrasta w drugim i trzecim biegu do przekraczania prędkości ograniczeń prawa. Wydawało mi się, że jest szybsza niż podawane dane, i gdy wypuściłem ją na dobrze wyasfaltowanych jednojezdniowych drogach prowadzących przez winnice, kusiła mnie, by jechać dalej, ignorować moje obowiązki i żyć teraźniejszością. To taki rodzaj ucieczki.
2023 BMW M2
Pomagającą w utrzymaniu świetnego trzymania na drodze jest niemal 50/50 rozkład masy, a to z jednej strony zależy od aktywnego dyferencjału tylnej osi, a z drugiej od rozstawu kół i opon letnich Michelin Pilot Sport 4S (275/35ZR19 z przodu, 285/30ZR20 z tyłu). Koniec auta szybko wraca na właściwy tor równie szybko, jak zbacza, wystarczająco, by dostarczyć emocji, nie tracąc kontroli.
Przełączanie między trybem M (dostosowywuje pracę silnika od Trybu Komfortowego do Trybu Sport+, a także regulację zawieszenia, układu kierowniczego i układu hamulcowego od Trybu Komfortowego do Trybu Sport) i ustawieniem standardowym, wolałem silnik, układ kierowniczy i hamulce w trybie Sport, a zawieszenie w trybie Komfort. Te ustawienia, a także programowalne przyciski M na kierownicy, najlepiej zostawić na torze. Wyszukiwałem drogi na ekranie nawigacji, które wyglądały jak elektrokardiogramy, i tam napotkałem pewne problemy.
Wymagający lepszych dróg niż inne samochody sportowe, M2 potrzebuje dobrych nawierzchni, tak jakby zakręty toru były oczekiwanym warunkiem w dziczy. Znalazłem się na drogach pomocniczych poza winnicami i jechałem po obszarach zamieszkałych przez samochody pickup i dostawcze. Uzupełnienie ubytków na drodze miało miejsce w miejscach, gdzie normalne utwardzenie było konieczne, a M2 dosłownie skakało po zapadlinach wynikłych z sezonowych skoków temperatury. Z pakietem węglowym o wartości 9900 dolarów i nieprzystającymi do żartów sportowymi fotelami węglowymi, sztywna konstrukcja nadwozia zmuszała moje poczucie przygody w regionach poza Napa.
2023 BMW M2
2023 BMW M2
2023 BMW M2
Zrezygnowałem z podróży na południe w kierunku zatoki San Pablo, a nieświadomie przekroczyłem granicę hrabstwa Napa, oznaczoną nie tylko nazwą, ale również świeżym utwardzeniem, które było możliwe dzięki słodkiemu podatkowi turystycznemu związanemu z winem. Znajdowałem moją pustą pętlę i jechałem, aż moje odsunięte obowiązki nie mogły być już dłużej odraczane.
Do następnego dnia sztywne, skaczące prowadzenie i nieustający hałas drogi stały się wystarczająco znajome podczas powrotu przez San Francisco na lotnisko. Nigdy się nie znudziło, nawet gdy jeździłem po wzgórzach ulic w San Fran. Żałowałem tylko, że regulacja klimatyzacji nie pasuje do taktylnego wrażenia reszty samochodu, zamiast korzystania z ekranu dotykowego.
Po odjeździe nowego M2 i powrocie na samolot, doceniłem wszystko, co obiecywało, i łatwo wyobraziłem sobie zamienienie codziennego wieczornego dojazdu w przygodę. Okazało się, że podczas pięciogodzinnego czasu kierowania M2 i 28 godzin na ziemi, najwięcej aktywności fizycznej uzyskałem wchodząc i wychodząc z ogromnych bocznych oparć foteli z wbudowanymi uchwytami. Pominąłbym je nawet, jeśli planowałbym od czasu do czasu zaliczyć tor wyścigowy.
Najlepiej jest pozostać we wnętrzu M2, gdzie daje ci on każdy pretekst do robienia, co tylko chcesz.
BMW dostarczyło M2 jako pretekst dla Motor Authority, aby przedstawić ten pierwszoosobowy raport.