[ad_1]
Przez lata powstało wiele wspaniałych silników Forda, co sprawiło, że wybór naszych 10 najlepiej brzmiących silników Forda do wyścigów nie był łatwy…
Ford Cosworth YB
Mocny Cosworth YB brzmi niesamowicie niezależnie od tego, czym jest napędzany, począwszy od szybkich samochodów drogowych, aż do mistrzów wyścigów samochodowych. Ale dla nas najlepiej brzmiącymi Cossies były samochody rajdowe Escort Cosworth. Z najwyższą intensywnością dzwiękową, ich możliwości anty-lagu sprawiają, że te maszyny brzmią gniewnie i przerażająco… a to tylko na starcie. Kiedy ruszają na scenę, donośne odgłosy YB towarzyszą wystrzałom anty-lagu odbijającym się echem od pobliskich drzew i budynków podczas przerywania biegów przez kierowcę. Czysta motoryczna pornografia!
Ford Turbo BDA
Kiedy Zakspeed zdecydował się na turbodoładowanie BDA i wsadził go do swojego Capri Group 5, te maleńkie samochody o pojemności zaledwie 1,4 litra (które były kwalifikujące się do klasy o pojemności 2,0 litra) zbliżyły się do 500 KM, podczas gdy większe jednostki 1,7 mogły osiągnąć ponad 600 KM. Brzmią jak motocykle i z zamkniętymi oczami można by pomyśleć, że to samochód Formuły 1!
Ford Zetec Turbo
Mimo że przez Forda nigdy oficjalnie nie został nazwany Zetec Turbo, to tak właśnie był napędzany samochód M-Sport Focus WRC pod koniec lat dziewięćdziesiątych i na początku XXI wieku. I brzmi niesamowicie! Szmerki anty-lagu, szybkość wzrostu obrotów i ciągłe naciskanie/opuszczanie gazu daje wyjątkowy dźwięk, kojarzony obecnie z rajdami samochodowymi.
Ford BDT
Trudno uwierzyć, że BDT w RS200 ma prawie 40 lat – wciąż jest jednym z najlepiej brzmiących silników, jakie kiedykolwiek słyszeliśmy. Warkocz przez wzgórza i odbijając się od ogranicznika obrotu, przy pełnym obciążeniu na wszystkie koła, dźwięk pracującego silnika BDT jest czystą mechaniczną odkrywczością.
Ford BDA
Jeżeli jesteś fanem surowego, nieprzesłoniętego warknięcia to BDA jest dla Ciebie. W połączeniu z ochrypłym dźwiękiem tłumika – którego nie będzie można usłyszeć podczas warknięcia indukcji – ten kultowy 16-zaworowiec serwuje prostą, nieskażoną mechaniczną przyjemność akustyczną.
Ford Zetec-R (EC)
Każdy zna sławny silnik Formuły 1 DFV, ale często pomija się serię EC – oznaczoną jako Zetec-R – budowaną przez Forda/Cosworth w połowie lat dziewięćdziesiątych. To właśnie ten V8 o mocy 750 KM, obracający się z prędkością 15 000 obr./min., napędzał pewnego Michaela Schumachera do jego pierwszego tytułu mistrza świata kierowców w 1994 roku.
Ford DFV V8
Dźwięk Formuły 1 przez ponad dekadę, silnik DFV przypieczętował tytuły mistrza kierowców 12 razy w ciągu 14 lat pomiędzy 1968 a 1982 rokiem. Jego historia to coś w rodzaju legendy sportów motorowych, ale skupiamy się tutaj na dźwięku, i nikt nie może zaprzeczyć, że piszczący 3,0-litrowy V8 to ekstaza dźwiękowa – szczególnie gdy pełną siłą jedziemy tymi samochodami na pełnej siatce Formuły 1.
Ford 7.0 FE V8
Nie można stworzyć listy najlepiej brzmiących silników Forda bez uwzględnienia GT40, który wygrał w Le Mans. Ogromne V8 o pojemności 7,0 litra może pochodzić z samochodów ciężarowych lat 60., ale po odpowiednim dopasowaniu do samochodów wyścigowych GT40 brzmi jak bogowie techniki połykający gromy! To wystarcza, aby każdy miłośnik motoryzacji miał miękkie kolana.
Ford GAA V6
Capri RS2600 z napędem Cologne również mógł znaleźć się na tej liście, ale ostatecznie wybraliśmy późniejszy, większy i mocniejszy czterorozporowy GAA V6 o pojemności 3,4 litra oparty na silniku Essex. Generujący ponad 420 KM czystej siły, GAA V6 oferuje wycie sześciocylindrowej symfonii, którą wielu uważa za doskonałość dźwiękową w świecie motoryzacji.
Ford Millington Diamond
Roy Millington jest pewnego rodzaju bohaterem Forda, za udział w wielu zwycięskich silnikach przez lata. Ale to bez wątpienia seria Millington Diamond, oparta na silniku Cosworth YB, stała się najbardziej znana: ten niekompromisowy, naturalnie doładowany przetwornik ze stopów aluminiowych stał się popularną alternatywą dla starzejących się silników BDA i naturalnie znalazł się w wielu samochodach rajdowych Mk2 Escort. Wystarczy posłuchać tego warkocza!
Połączenie ze strony magazynu Fast Ford….
[ad_2]
Oryginalny post