Od swoich skromnych początków do długotrwałego partnerstwa wytwarzającego specjalne wydania łodzi wyścigowych, świat Mercedes-AMG jest pełen niespodzianek.
53 lata temu, trzy litery połączyły się, aby stać się synonimem wydajności jazdy. Te litery to AMG, a firma, którą dzisiaj reprezentuje, jest światowej sławy marką wybitnej wydajności samochodowej, ekskluzywności i wyjątkowej przyjemności z jazdy.
Mimo że jej silna reputacja wzbudza podziw i pragnienie wielu, AMG ma bogatą historię pełną niespodzianek, mniej znanych innowacji i wyjątkowych, ekskluzywnych samochodów sportowych. Zanurzmy się…
1. AMG oznacza Aufrecht, Melcher, Großaspach, nazwiska założycieli Hansa Wernera Aufrechta i Erharda Melchera, oraz miejsce urodzenia Aufrechta w Großaspach. To od tych trzech liter zaczęła się gwałtowna rozbudowa AMG od dwuosobowego domowego przedsięwzięcia do niezrównanej globalnej marki wydajności samochodowej.
Historia zaczęła się w latach 60. dwaj inżynierowie, Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher, pracowali nad silnikiem wyścigowym czterodrzwiowego sedana 300 SE w dziale rozwoju w Daimler-Benz, dopóki firma nie zrezygnowała z wszystkich działań związanych z wyścigami. Jednak Aufrecht i Melcher nie przestali pracować. W domu Aufrecht w Grossaspach spędzali swój wolny czas na doskonaleniu osiągów swojego silnika. W 1965 roku Manfred Schiek, kolega z Daimlera, wystartował w niemieckim Mistrzostwach Samochodów Turystycznych z silnikiem 300 SE, który opracowali Aufrecht i Melcher, i zdobył dziesięć zwycięstw. Triumf Schieka stał się podstawą reputacji Aufrechta i Melchera jako ekspertów w utrzymaniu i optymalizacji osiągów pojazdów Mercedes-Benz, co doprowadziło do licznych sukcesów w sportach motorowych i ostatecznego formalnego partnerstwa z Mercedes-Benzem.
2. Pierwszym pojazdem związanym z AMG i być może najbardziej znanym jest samochód wyścigowy „Red Pig”, który pomógł zbudować reputację AMG jako potentata w dziedzinie sportów motorowych. Samochód, który ostatecznie stał się ikonicznym samochodem wyścigowym „Red Pig”, zaczynał swoje życie jako czterodrzwiowy sedan Mercedes-Benz 300 SEL 6.3. Po znaczącej modyfikacji przez Aufrechta i Melchera, w tym zwiększeniu pojemności silnika do 6,8 litra, ukończony pojazd osiągał moc 428 koni mechanicznych i moment obrotowy 448 lb-ft, co stanowiło ogromną poprawę w porównaniu do fabrycznego osiągu 247 KM i 369 lb-ft. Duo również znacznie zmniejszyło wagę samochodu; chociaż nadal prawdopodobnie był najcięższym samochodem na starcie swojego debiutu w wyścigach 24 godziny w Spa w 1971 roku, w którym zdobył zwycięstwo w klasie i drugie miejsce ogólne, natychmiast łącząc litery AMG z sukcesem w sporcie motorowym.
3. Pierwszym wspólnie opracowanym pojazdem o wysokich osiągach przez AMG i Mercedes-Benz był C 36 AMG. C 36 AMG był również pierwszym produktem AMG, który oficjalnie sprzedawano w Stanach Zjednoczonych w salonach Mercedes-Benz, począwszy od 1995 roku. Do roku 1998, partnerstwo między AMG a Mercedes-Benzem jeszcze bardziej się solidyfikowało, gdy Daimler nabył większościowy udział w AMG, tworząc tym samym podstawę dla różnorodnych samochodów wysokich osiągów Mercedes-Benz AMG.
4. Dla tych, którzy pragną ostatecznej wydajności AMG, niewiele modeli dorównuje ekskluzywności i zoptymalizowanej wydajności na torze rzadkim modelom Black Series. Black Series można uznać za najbardziej ekstrawertyczne, skupione na torze i najbardziej ekskluzywne modele z limitowaną produkcją AMG. Modele Black Series dalej poprawiają już wyjątkowe modele wydajności AMG, modyfikując ich układy napędowe, podwozia i aerodynamikę, aby zoptymalizować ich wydajność na torze i możliwości dynamiczne. Do tej pory tylko pięć specjalnych modeli otrzymało charakterystyczny znak AMG Black Series. Są to CLK 63 Black Series, C 63 Black Series, SL 65 Black Series, SLS Black Series i SLK 55 Black Series (który nie był sprzedawany w USA). Jednak rodzina ekskluzywnych modeli Black Series wkrótce się powiększy o nadchodzącego GT Black…
[ad_2]
Oryginalny post