1. Prestiżowa linia kolejowa HS1 (High Speed), która teraz łączy Londyn z Francją i Belgią przez Kanał La Manche, przebiega przez środek posiadłości Dagenham. Chociaż pociągi jeszcze nie osiągają maksymalnej prędkości, już teraz przekraczają 100 mil na godzinę w tym miejscu.
2. Pomimo że Dagenham był głównym celem bombardowań wroga podczas Drugiej Wojny Światowej i był wielokrotnie bombardowany, rzadko był poza działaniem. W czasie tej konfliktu wyprodukowano tam wiele tysięcy przerobionych vanów, samochodów ciężarowych i traktorów na potrzeby wojskowe, a także tysiące silników V8, które były montowane w takich maszynach wojskowych jak wszędobylski transporter Bren.
3. Obszar, który obecnie stanowi ogromne centrum Forda w Dagenham, był niegdyś bagnistym terenem, dopóki firma nie kupiła go w połowie lat 20. XX wieku. Londyńska dzielnica, którą teraz znamy jako Dagenham, również nie istniała. Pierwszym pojazdem wyprodukowanym w Dagenham w 1931 roku był ciężarówka. Pierwsze samochody prywatne – modele Y o mocy 8 KM i prędkości maksymalnej 60 mph – pojawiły się rok później.
4. Wielu lat temu ten sam teren otrzymywał rudy żelaza dostarczane łodziami do odlewni nad Tamizą, a także ogromne rolki blachy stalowej, a całe samochody były montowane na miejscu, dostarczając jedynie specjalistyczne elementy takie jak elementy elektryczne, opony i szkło z innych miejsc. W szczytowym okresie Dagenham mogło produkować nawet pół miliona pojazdów rocznie – na przykład w połowie lat 60. wytwarzano rocznie do 250 000 modeli Cortina.
5. Ostatnim kompletnym samochodem opuszczającym teren w Dagenham był Fiesta, zbudowany w 2002 roku, po czym nowoczesny kompleks PTA (Paint Trim Assembly) został zburzony. W ciągu siedemdziesięciu jeden lat wyprodukowano tam prawie 11 milionów samochodów, dostawcze, traktory, ciężarówki i pojazdy wojskowe.
6. Zaskakująco niewiele „szybkich Fordów” było produkowanych w Dagenham – najbardziej znane z nich to prawdopodobnie Lotus-Cortina z lat 1967-1970. Inne znane modele, takie jak Escort RS1600, Sierra RS Cosworth, Escort RS Cosworth, RS200 i wersje sportowe Capri, Mondeo i Focus były produkowane gdzie indziej.
7. Jakie było najszybsze na świecie samochód drogowy Forda, który był montowany w Dagenham? Poza już wspomnianym Lotus-Cortina, prawdopodobnie był to jeden z wydajnych modeli FWD Fiesty produkowanych w latach 90.
8. Jeden z kompleksów magazynowych używanych do nowych samochodów w Dagenham przez wiele lat nosił nazwę „Frog Island”, której pierwotne powstanie jest owiane tajemnicą i spekulacjami. Jedną z najbardziej barwnych teorii jest ta, że w jednym z okresów był używany jako obóz jeniecki dla kontynentalnych jeńców wojennych schwytanych w czasie konfliktów napoleońskich jeszcze w poprzednich wiekach.
9. W ostatnich latach, gdy teren został w dużej mierze oczyszczony, tak dużo wolnej przestrzeni były dostępne, że bardzo skomplikowane ceremonie otwarcia i zamknięcia Igrzysk Olimpijskich w 2012 roku były starannie i triumfalnie przygotowywane w tygodniach poprzedzających tę sławną okazję.
10. W ostatnich latach teren Dagenham, który został zrekonstruowany, stał się największym globalnym producentem silników wysokoprężnych marki Ford. Produkowane jest tam ponad milion silników rocznie, a w 2012 roku przekroczono liczbę 40 milionów wyprodukowanych silników. Te silniki nie tylko napędzają samochody marki Ford, ale również były dostarczane do Volvo, Citroen, Peugeot, Mazda, Jaguar i Range Rover w ostatnich latach.
[ad_2]
Post oryginalny